Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing med vilken manöver blir man kungen av beachen ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2002 vid 14:13

    Ett definitivt underskattat trick är
    loopcrashen gärna då med masttoppen först i botten
    och spänd som en höjdhoppar stav,
    definitivt stående ovationer.
    //ior

  • getwet

    Medlem
    30 december, 2002 vid 14:58

    Den där köper jag också som ett av de bättre tricken. Framförallt om man kan få masten och stå kvar i botten och brädan uppåt som ett monument över ett bra trick…..finns ju hur mycket radikala trick som helst som när man tänker efter………..

  • krille

    Medlem
    30 december, 2002 vid 15:58

    precis, bla “toktrycksBOSSEN” med efterföljande “läppsmack” och då menar jag inte på vågen. Vad heter förresten tricket då man sitter fast-kilad med minst en fot i stropparna efter en krasch? tongue.gif

  • getwet

    Medlem
    30 december, 2002 vid 16:08

    Den värsta varianten av det där med att kila in fötterna i stropparna kallas “hang loose”, för då har man knäckt bägge underbenen. Massor av poäng!
    ToktrycksBOSSEN ger maxpoäng när man gjort en kraftigt överroterad läppsmack med munsköljning som avslut…..
    Vissa trick kräva löständer.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2002 vid 16:42

    Lite dum fråga kanske men va betyder SA?? E de nått ställe å surfa på eller??

    …………………………

    RING SÅ SEGLAR VI…

  • lars_k

    Medlem
    30 december, 2002 vid 17:07

    South Africa….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2002 vid 17:09

    Aha. tack…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2002 vid 18:26

    Kör på full slör i onshore, sen när du närmar dig stranden gör du ett kastfall, studsar två gånger på vattnet och sen rullar (som i en dålig actionfilm) i full fart upp på stranden, skakar sanden ur håret och låssas som ingenting. Extra plus om det utföres på hagapark och du rullar in i hyrbrädorna vid strandkanten.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2002 vid 22:25

    Hehe. håller faktiskt helt me anonym ovan. inte riktit ett vindsurfingtrick men jäklit fräkt.

    ………………………………………..

    RING SÅ SEGLAR VI…

  • anders_hoffman

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 09:50

    Aerial Wave 360 som florerade här på konfen för ett tag sen för ju riktigt GRYM!

    Är det nån som gjort bodydrag i jaws? Där kan man nog hänga rätt länga!

    /Anders

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 10:13

    Kung för en dag är när man kör på sina nya sprillans
    prylar och gör dingmanövern och får laga.
    Annars är kungarna av beachen de som rippar järnet
    med gammalt material och nya nonameprylar.
    ///2003

  • dr-masse

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 13:23

    Ah, “kungen av beachen”. Detta ouppnåeliga tillstånd.

    Det handlar ju, naturligtvis, inte om att träna utan att presentera sig. Minutiösa förberedelser påbörjade i hemmets mörka vrå under de allra dystraste vintermånaderna är en given grundbult.

    Följande farliga fällor finns (flagranta faktum förevisar författaren finkänsligt för fackintresserade fans):

    1. Manövrar. Vi som vindsurfar vet hur svår en upwind 360 i stropparna är. För den okänsliga pöbeln (99.99999999999999999999% av svenska folket) ser det mest ut som om man precis överlever en drukningsolycka och dessutom sitter fast i segel och bräda som bonus på eländet. För att inte tala om en bodydrag. “Älskling, du åker ju av brädan nästan hela tiden. Är den väldigt hal?”. Nej, det som gäller för att imponera är sådant som lekmannen ser som omöjligt men som vi vindsurfare (alla sju som läser detta) vet är busenkelt. Som att segla utan att bada en hel dag. “Oj, kolla in killen där! Han har seglat i flera timmar och är inte ens blöt i håret!” Behöver jag lägga till att en snygg frisyr i detta läge är värd mer än vilken spockvariant som helst?

    2. “Manövrar”. Det som vi vindsurfare vet är olyckor ser för den ökänsliga pöbeln (rätt stor andel av svenska folket, typ) ut som dödsföraktande vansinessdåd. Ger mycket cred. Kastfall har nämnts, gärna i kombination med att segla rätt upp på land. Själv tycker jag att möjlighet att segla rakt in i sidan på dyra (helst jättedyra) andra farkoster på sjön måste tas på allvar. Egen önskedröm kretsar kring att mitt framför den fullsatta sjärgårdskrogen få tillfälle att i en tjusig slör ränna in i det där sjöflygplanet som ibland ligger där vid flytbryggan… Kung på beachen? You bet!

    3. Utrustning. Att plocka fram grejor av allra, allra, allra senaste snitt är ju ett närmast garanterat sätt att placera sig onödigt långt från “kungen av beachen” diplomet. Heter man inte Robby, Dunken eller JoshJasonKevin så bör detta konsekvent undvikas. Alla, inklusive jag själv, blir bra mycket mer impade om du klarar en gipp på sant historisk utrustning. Att det sedan är en Exocet 2005 under skalet vet ju bara du… 😉

    4. Klädsel och framtoning. Här går alltid jag ofelbart bort mig. Kungen av beachen har garanterat inte heltäckande gummidräkt med dominanshuva och tillhörande smurfskor ackompanjerat av en sexpervostålsele på höfterna. Nej, nej, nej. Och lyckas han, mot förmodan, åla sig ur detta förnedringspaket så gäller det att se ohyggligt vältränad och självsäker ut för att bevara något som kan liknas vid värdighet. Om det, som i mitt fall, är en magnecylblek otränad långsmal lekamen med lite håriga ben som visas upp för omvärlden så är det helkört. Möjligt botemedel kan vara enorma mängder bruncreme och en kostcirkel helt bestående av ryssfemmor och skivstänger. Fast det är nog inte så hälsosamt. En body-double, kanske?

    5. Ankomst och avfärd. Kungen av beachen titeln förtjänas redan vid ankomsten. Rullar man in i en barnstolsbelamrad auditjänstekombi med Black Ingvars på hög volym skrålandes över nejderna och på bred ståkkhålmska förklara parkeringen som intagen för att meddelst fetsladdande grekmacka lägga beslag på den enda handikapprutan som finns inom åtta mils radie så kan det vara svårupphämtad entré. Och när man efter ett avverkat surf, följt av mycket utrymmeskrävande upp- och nedriggning i synnerligen nära anslutning till barnfamiljer, unga solgudinnor och andra badbesökare, faktiskt åker därifrån så gäller det att hålla stilen. Att i första kurvan efter parkeringen tappa hela den surfutrustning vars monetära värde högljutt har deklarerats för hela beachen då man glömt att spänna fast kitet sänker även en råkall dubbelloopande spockkung.

    Kungen av bechen har varken ankomst eller avfärd till beachen, han är ju redan där eftersom det är där hans liv utspelar sig. Behöver han, av någon outgrundlig anledning, lämna beachen så får han skjuts.

    Till sist vill jag bara avsluta med att kung av beachen är, och kommer alltid förbli, en oerhört avlägsen titel för mig. Dels så brukar jag surfa med folk som är bättre än mig, dels så är jag aldrig på beachen när det blåser!

    Surfa På!

  • tabi

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 15:48

    Alltid lika välformulerat, dr Masse..! smirk.gif
    Fan, jag har svårt att få ihop 4 vettiga rader när jajg skriver ett inlägg men den där mannen kan skriva obegränsat!
    Även om du inte e kung på beachen e du kung på konfen!!!

  • jorgen

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 15:53

    Fy fan vad bra. Skrattade mest hela tiden. grin.gif

    //j

  • eriksson

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 16:20

    Sånt där är skojj att läsa smile.gif

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing med vilken manöver blir man kungen av beachen ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.