Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Min drömbuss…

  • Min drömbuss…

    Publicerad av rasmus_w på 20 december, 2004 vid 01:21

    ..är en buss!

    Jag har alltid tyckt att det vore jävulskt tufft att köpa loss en gammal stadsbuss och bygga surfbuss av. Helst inte nån av de moderna stora och kantiga utan snarare nån 60/70-talare som t.ex. en Scania CR 111 M eller CR 75.

    Det lär inte bli aktuellt så länge jag pluggar, men vilka för- och nackdelar skulle det ha? Svårt att hitta P-plats? Mycket Diesel? Långsam? Vilka bokstäver skulle jag behöva lägga till på körkortet? Har nån här gjort nåt sånt?

    judo-freddan svarade 19 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • styret

    Medlem
    20 december, 2004 vid 06:23

    du skulle behöva bygga om och regga om så att du kan köra den som lastbil, C-kort.
    om du inte kör den som buss men D-kort är bra mycket svårare att ta har jag hört.

  • judo-freddan

    Medlem
    20 december, 2004 vid 08:29

    Förutom de nackdelar du nämnde så vet jag inte hur reservdelar ligger till prismässigt på sådana gamla rariteter. En sån buss känns ju kanske vettig om man vet med sig att man kommer att sticka ut ett helt gäng hyfsat ofta. Som eget surffordon kan det ju bli lite väl maffigt men men stort och gammalt är maffigt. Brukar ibland stå en gammal Scania (tror jag det är) vid Varamon i Motala.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Min drömbuss…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.