Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mina ATAN-skor skiftar färg

  • Mina ATAN-skor skiftar färg

    Publicerad av big_jeppe på 25 september, 2005 vid 11:11

    Hjälp! mina dojor ändrar färg!
    Igår lördag fick jag lite skön surf i fituna. Det var 2:a gången jag körde i mina nya ATAN dojor. När jag stack ut så var hela skon kolsvart. När jag kom tillbaks in så hade gummit över sulan och tårna blivit mera grågrönt och tappat färgen. Har någon annan varit med om detta? Skon fungerar ju forfarande utmärkt, men man kan ju undra över kvaliten när färgen är vattenlöslig. Kan det vara en massa föroreningar i fituna vattnet?

    anonym-anvandare svarade 18 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • big_jeppe

    Medlem
    25 september, 2005 vid 11:15

    Försöker lägga in en bild också

  • rabbit

    Medlem
    25 september, 2005 vid 11:15

    Svar till:


    Kan det vara en massa föroreningar i fituna vattnet?

    [/ QUOTE ]

    Eller har du aggressiv fotsvett? wink.gif

  • big_jeppe

    Medlem
    25 september, 2005 vid 11:23

    I så fall borde mina försök till body-drag ha förbättrat läget något 😉

    Det ger ju viss genomsköljning av de flesta skor.

  • rillestark

    Medlem
    25 september, 2005 vid 11:41

    Mina gör likadant. De blir dock lika svarta igen när de torkat. Verkar inte påverka vare sig funktion eller livslängd. smile.gif

    Frid

  • anders_hoffman

    Medlem
    25 september, 2005 vid 14:56

    Precis samma med mina.. Min färg kommer o går lite som den vill känns det som.. Men vad gör det, de funkar ju suveränt endå!

  • gurra1978

    Medlem
    25 september, 2005 vid 15:02

    Som svar på dagens I-landsproblemfråga så är svaret att mina dojor också tappar färg men håller värmen gör det smirk.gif

  • martink

    Medlem
    25 september, 2005 vid 15:44

    Mina Atan blir också grådassiga efter en stund i vattnet… dom blir även alldeles klibbiga under sulan. Men sköna är dom! grin.gif

  • big_jeppe

    Medlem
    25 september, 2005 vid 18:53

    I-landsproblem var ordet, ha ha. Nåja, skönt att veta att man inte har fått något märkligt måndagsexemplar i vilket fall.
    De skulle kunna kalla modellen för ATAN-camelont.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 september, 2005 vid 19:31

    Är dom där Atan skorna så outstanding som du o bl andra Gurra1978 menar. Jag såg att dom finns på vindsurfing.se i Orminge. Dock har jag mycket närmare till Surfbutiken i Tyresö och han säljer dom här: Pro Limit Signature Series hög våtsko.
    Pro Limits bästa och skönaste våtskor. 6 mm Titanium neopren håller dom varma för året runt segling.Pris: 425:-
    Jag ror dom där Atan skorna kostar lika mycket i Ormingen men det blir 6 mil bilresa dessutom. Är det värt dom extra milen eller är det nån som menar att Pro Limit är lika bra. 6mm o Titanium låter ju varmt..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mina ATAN-skor skiftar färg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.