• frippe75

    Medlem
    25 april, 2012 vid 20:35

    Woops …. Vill minnas att det var jag som rekommenderade Taros …. Men VA FAN… Man beställer ju inte vad som helst för det.. Fortfarande i Marocko….. MEn hur som helst. Ät på LAWAMA i Moulay så blir ni inte sjuka!!!

  • svenne

    Medlem
    25 april, 2012 vid 20:40
    Walle_gbg;686943 wrote:
    Va fan, här har man äntligen lyckats planera surfresa med kompisen och det ända som rapporteras om stället är magsjukor.

    Nähä. Åk dit och ha kul. Det har man i Marocko.

  • frippe75

    Medlem
    25 april, 2012 vid 20:41

    Alltså … JAG vet inte…. Varken läkare eller speciellt begåvad i övrigt så jag återberättar bara det jag hört/vet/förstått. 🙂

    Han åt en Tajin i ChiChuaua… Den var fisljummen… Han var magsjuk i 4 veckor och åt alla möjliga mediciner när vi kom hem. Därefter … Året efter tror jag det var så blev han magsjuk i Linköping (Kan till och med vara Nyköping … Suit me!)

    Den tidigare magsjukan i Marocko tros vara orsaken till det….

    Det räcker att komma ihåg … Tajin=Skållhett OrElse die!

  • svenne

    Medlem
    25 april, 2012 vid 21:05
    frippe75;686952 wrote:
    Det räcker att komma ihåg … Tajin=Skållhett OrElse die!

    Yes! Och är man inte trött på kyckling i blomkruka efter Marocko, har man inte varit där. 😉

  • stefan_gbg

    Medlem
    27 april, 2012 vid 06:55

    Det hela tog en vändning som jag inte riktigt tänkte mig:-)
    Har en mamma som har jobbat med infektionssjukdommar sedan urminnes tider. Så jag är väl medveten om vad man inte bör äta eller ej.
    Vi skall bo på Lawama så det var ju bra att höra att det verkar vara ett just ställe.

    Är det någon som åkt med Oceansource?

  • doc

    Medlem
    28 april, 2012 vid 09:52
    Fiskmat;686931 wrote:
    Jag har käkat halvrå kyckling (vart närapå sushi på den) på torget i Marrakech, inga problem. Har för mig att jag dessutom tappade hälften på marken, bara att sleva i sig. Inshallah, vill gud att du ska bli magsjuk kommer du bli det oavsett hur petig du än är. Minns att det alltid är dom som är mest noggranna med handspriten som råkar ut för värsta magsjukan. Bry dig inte så bryr sig inte magsjukan helt enkelt. Marocko är najs, bara att åka. För övrigt sjukt sugen på att dra till Imsouane och vågsurfa, hej vad trevligt det ser ut!

    Haha. Jag är ganska säker på att det vetenskapliga stödet för dina teorier är ganska svagt 😉

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.