• hakuna

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 06:36

    Förra året när jag surfade så nynnade jag ofta på
    “Fly like a cannon ball”

    …fast när det visade sig att det var “Live like an animal” med Savage Garden.

    Det snöar här på Särö nu. Det blir inge SM för mig. Det blir nog inget mer surf i år…

    Andra band jag lyssnar på på väg till surfet är Sonic Surf City och … hjärnsläpp nu på morgonen…

  • dr-masse

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 12:11

    Eftersom frontpanelen på bilstereon blitt snodd så brukar jag plocka fram ukulelen på vägen till surfet. Medtrafikanter tittar underligt på mig, men det känns mer surfmässigt än dragbasunen. Dock ett litet helvete när det samtidigt med ukuleleklinkadet ringer på mobben och jag måste släppa ratten för att växla, men skön hawaii-stämning blir det i bilen… 😉

    Surfa På!

    (annars är ju Blur “Song 2” eller Weezer “Hasch Pipe” eller Beastie Boys “Intergalactic” eller Serge Gainsbourg “Aux armes et caetera” eller Miles Davis “So What” eller Håkan Hellström “Ramlar” eller My Bloody Valentine “All I need” eller Elvis “In the Ghetto” eller Sly Stone “Family Affair” eller Bob Marley “Mellow Mood” eller Kraftwerk “Spacelab” eller Bob Hund “Tralala lilla molntuss…” eller Aretha Franklin “You make me feel…” eller Millencollin “Kemp” eller Stone Roses “Waterfall” eller Smashing Pumpkins “1979” eller Breeders “Cannonball” eller AC/DC “Let there be rock” eller Manic Street Preachers “Theme from M.A.S.H.” eller Robert Broberg “Ingela” eller Depeche Mode “Enjoy the silence” eller Jackson Five “I want you back” eller Broder Daniel “I’ll be gone” eller Jimi Hendrix “Purple Haze” eller Primal Scream “Loaded” eller REM “What’s the frequency, Kenneth?” eller Neil Young “The needle and the damage done” eller Stevie Wonder (12 år gammal…) “Uptight (live)” eller Stina Nordenstam “Purple Rain” eller Ebba Grön “Du ska va president!” eller OJ! vad jag saknar min bilstereo!! det är trevlig att lyssna på musik på vägen till surfet)

  • sirjohnirie

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 13:43

    Okej, många tycks vara inne på det tyngre stuket me mycke dist. Instämmer helt, ska jag ut å ösa så bör det ju va ös i musiken! White Zombie som nämndes tidigare är schysst tung melodisk hårdrock, kan varmt rekommendera skivan “La Sexorcisto, devil music No1” med många favvo spår. No Work Team bussen, Wheelson som brukar ta oss till beachen är ljudmässigt ganska stabilt utrustad, ljudet var dubblelt så dyrt som bussen så det finns en stadig “krämpotensial” om man säger så, och när vi börjar närma oss vattnet och vet att det vankas ös, då är det oftast en låt som gäller. Jag tror inte att många av er hört gruppen, för den e inte speciellt mainstream men dom heter “ozric tentacles” och låten “pyramidion”. Genre är nånstans i spacerock/fusion stilen med riktigt flytiga slingor och tajta snabba trummor, riktigt drivig. Vi går i gång som fan på den iaf. Den kan va lite svår att få tag på, men är det nån som e sugen så kan jag skicka via messenger eller dyl. No Work team boysen surfar inte bara tillsammans, vi gör musik tillsammans oxå, snart kommer första skivan va klar å då ska jag försöka lägga upp nån ftp för nerladdning om folk e interesserade. Vår musik passar dock bättre efter surfet på väg hem då stilen är mycket lik “cafe del mar” som nog många av er känner till. Genren är en mix av ambient chillout, dub, downbeat och reggae. Smakprov kommer inom kort!
    /J

  • sirjohnirie

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 16:46

    tillägg till föregående inlägg..
    Upp6täckte precis att om man kliver in på ozric tentacles hemsida http://www.ozrics.com så spelas låten jag skrev om(pyramidion).

  • tabi

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 16:53

    DUDE! letat aset efter den där låten:
    ozric tentacles – pyramidion
    kan du skicka den till mig? har du icq?

    Jag har nu tankat typ alla låtarna, alla äger typ!! fett sköna!!
    bra jobbat dudes! wink.gif

  • stinger

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 17:32

    Ozric tentacles laddade jag hem från Kazaa alldeles nyss, men är det någon som vet vad det är för låt i Trailern till Down the line??? Soulsurfing??Jag laddade hem den från SP tror jag.

  • sirjohnirie

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 20:43

    Avisst Tabi, de e lungan. E på jobbet just nu och har den inte här, kan skicka den å lite flera ozric gobitar nån gång när jag e hemma. Damn, jag sitter inne på så j-a mycket musik på datorn nu, fick det till runt 3000 shocked.gif spår igår, rena bredbandsfröjden. Kanske 50% rootsreggae och resten uppdelat på dub, downbeat, chillout, ambient mm. Dags att börja bränna nu..
    Jag använder mest messenger, har du det? Annars kan jag nog snoka fram nån gammal icq som funkar.
    /j

  • tabi

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 20:53

    Nope, nån messenger har jag dock inte…!! Vore great om du hade nån gammal icq..!
    adda mig: 151060647 så får du bjuda på lite schyssta låtar!

    Tcrazy.gifbban

  • teabag

    Medlem
    18 oktober, 2002 vid 21:56

    Hej Tabi och Extremfreak, schysst att väcka gamla gubbar till liv igen.T.O.M Dr Masse har ju slagit sig ur familjeron och längtar tillbaka till bilsteron igen.Håjajaja.
    Ärligen att säga vafan är tungfetmetal i dessa dagar?När även Linkin Park ger ut en kopia på sig själva vad finns det då att hoppas på ? Metallica har väl kört samma låtar nu sen sitt svarta album.Visserligen odödliga men ändå?10 år med samma låtar??
    Ny musik för surf år 2002.Jag har bara funnit Kent:Vapen & Ammunition som är ett stycke mästerlig musik med i många stycken sanslös text.Ja vi har ju Dream Theather också men det är svår metalrytmfettyp – mycket bar men inga riktiga utstickare för surfet.
    Har ni funnit något riktigt nytt ???

  • sirjohnirie

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 02:12

    Okej TaBiHoe, du är addad på min messenger via “trillian”, skitfröjdigt program!! ladda på: http://www.download.com
    Nu=sängdags

    Buenas Noches smirk.gif

  • tabi

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 08:10

    Teabag:
    Nja kent kan helt ärligt säga att jag inte gillar…!!
    Jag ska ge dom en till chans innan jag avfärdar dem total, har du något förslag?
    Dream Theater däremot, riktigt schysst musik men som sagt ingen riktig utstickare till surfet…. frown.gif många chillade låtar typ, “The Spirits Carries On”, “Erotomania” och “Finally Free”, den listan kan göras lång….!
    Linkin Park e grymma oxå, har inte hört så mycket nytt dock, har deras album “hybrid theory” eller vad det nu heter…! det e ju rätt schysst, kommer inte ihåg så många låtar nu, men typ “papercut”, “In the end”, “Crawling” m fl…!
    Metallicas låtar funkar alltid…!
    Annars inget nytt på musikfronten…! har tankat massa av låtarna nämnda här och det finns många grymma!

    Tcrazy.gifbban

  • tabi

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 08:13

    SirJohnIRie:
    ok, soft, ska jag tankat trillian? eller messenger?
    vakna och berätta! smirk.gif

  • sirjohnirie

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 14:30

    trillian, det verkar lätt det bästa hittils. Nu måste jag kliva till jobbet. Imorrn är det tvättning å städning hela dan så då e jag hemma och kan skicka över lite, aiiight?
    /j

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 17:59

    Håller med Caesar’s Palace Sort it out och även Broder Daniel I’l be gone gör så att man ryser i kroppen när man ser havet och musiken är igång. Gamla Bob Marley slår den mesta sköna surfmusiken och Red Hot Chili Peppers gamla punk funk låtar knäcker så jävla fett.

    /Jocken

  • simpa

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 18:57

    moloko – the time is now är grymt skön låt!!! cool.gif

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.