Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing "MySchool" VS "Newschool"

  • kinetic

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 08:50

    Har kört “spjutet” några gånger nu…Blir bara mer o mer “impad”. Jag sitter i princip som “limmad” i stropparna på slör tack vare det kortare avståndet mellan stropparna. Brädan funkar ypperligt med 7.9, 8-9m/s så är man igång ordentligt. Har även en Ecocet Warp SL50 men den brädan är betydligt sämre, så den är till salu om någon vill ha en speedplanka, Exocet:en är i NYSKICK!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 15:56

    Kinetic – Jag önskar Dig lycka till och hoppas brädan går som tåget! Nu har det ju brallat några dagar så Du kanske vet mer hur det är med speeden?

  • mackee

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 19:41
    kinetic;619699 wrote:
    Japp då va spjutet hemma, o som synes med betoning på “spjut” :laugh: . Instinktivt så känns brädan snarare närmare 80+ i volymen, ser behagligt stor ut, en “lättvindspeed”, återstår att se om den verkligen är det. Brädan känns “bulletproof” när man klämmer på den iaf…:grin:

    Vem har byggt den?

  • kinetic

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 20:44

    Mackee: Det är faktiskt min “egen” shape… Nåja jag har specat scoop/rocker typ 4-5 ställen, angivit bredd på 3-4 ställen, talat om var mastkasseten skall sitta, stropplacering, har även valt materialet i brädan i stora drag. Sedan har jag sagt att Ferenc (som byggt plankor i si så där 30 år, han lever av att bygga vindsurfingbrädor,snowboards osv, allt är custom) får “fixa resten så det blir speedigt”. Jag hade dock fel om volymen, den är nog närmare 65 som det var tänkt. Eftersom man inte får göra reklam skickar jag ett liiitet PM med, OK?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing "MySchool" VS "Newschool"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.