Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing N00b behöver tips

  • N00b behöver tips

    Publicerad av thevoid på 14 mars, 2007 vid 19:13

    Köpte en beggad kite me sele för 2000 bara för att prova på typ, det är en liqiud force 12kvm, vart lite fundersam över kontrollbarheten då den bara har 2 linor , och jag fattar inget om hur jag ska fästa bar och sele osv.

    Gamla grejer mixat me nya säkert, men visst borde de gå att köra me grejorna eller?

    var ute idag och försökte starta men den gick upp nåra meter sen drog den snett och störtade hittade då tjall på linan antar att de var de har fixat det iaf, finns de nån tydlig riggnings guide ?

    windyboy svarade 17 år, 1 månad sedan 29 Medlemmar · 66 Svar
  • 66 Svar
  • johanw

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:19

    gå en kurs o kolla köp o sälj e mitt tips… lycka till

  • bohm

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:25

    Är det en två-linors kite som du har köpt har du blivit blåst! Är du rädd om din egen och andras hälsa låter du någon som kan, gå igenom säkerhetsföreskrifter och som kan visa dej. Alternativ gå en kurs.

  • celestial

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:26

    @JohanW 370109 wrote:

    gå en kur o kolla köp o sälj e mitt tips… lycka till

    Håller med… Det är ganska farigt att hålla på me grejjer som man inte bemästrar…

    Ps.
    2-linors är rent lifsfarliga om man gämför med dagens kites och dess säkerhetssystem. Ta en vända igenom köp o säljdelen här på steffo efter att du har gått kursen och fått klart för dej vad det är för utrustning som du behöver

    Kite safe!

    //

  • psychonauten

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:29

    Kan bara instämma, Ja speciellt om du har tänkt “provköra” på land. farligt. Det e lätt att slå sig sönder och samman om man inte har koll på sakerna..

  • thevoid

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:57
    psychonauten;370114 wrote:
    Kan bara instämma, Ja speciellt om du har tänkt “provköra” på land. farligt. Det e lätt att slå sig sönder och samman om man inte har koll på sakerna..

    var faktiskt ute med snowboarden och skulle köra så de var ingen vanlig flygtur jag försökte mej på 😛

    Min egen hälsa bryr jag mej inte så mkt om , så om jag kör på tomma ställen så kan man iaf lattja lite , alla som kört 2 linors har väl knappast dött ?

  • gurra_g

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:58

    Ja helt klart, gå en kurs! Kan gå riktigt fel om man inte vet vad man sysslar med…

  • unhooked

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:04

    @thevoid 370105 wrote:

    det är en liqiud force 12kvm, 2 linor

    2-linors LF kite? den har incredible value!

  • kasimir

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:07

    Och den lyckliga vinnaren till Darwin Awards 2007 är……..

  • thevoid

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:23
    Gurra_g;370131 wrote:
    Ja helt klart, gå en kurs! Kan gå riktigt fel om man inte vet vad man sysslar med…

    Herregud, vad har hänt med extremsportare, tar ingen risker längre ?

  • bohm

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:40

    Nä, vi tycker så mycket om det vi sysslar att vi inte är beredda att göra nåt som är idiotiskt och som kan förstör hela säsongen, eller resterade kite-karriär.

    Tex. att hoppa utan fallskärm från 4000m är inte extrem, det är bara dumt.

  • thevoid

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:45
    bohm;370140 wrote:
    Nä, vi tycker så mycket om det vi sysslar att vi inte är beredda att göra nåt som är idiotiskt och som kan förstör hela säsongen, eller resterade kite-karriär.

    Tex. att hoppa utan fallskärm från 4000m är inte extrem, det är bara dumt.

    Men jag har ingen säsong att tänka på kan ju inte ens åka 😛
    Jag gör endå så mkt dumma saker att detta framstår som smart, har aldrig tagit en enda kurs i hela mitt liv och de har gått bra hittils 🙂

  • unhooked

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:55

    @bohm 370140 wrote:

    Nä, vi tycker så mycket om det vi sysslar att vi inte är beredda att göra nåt som är idiotiskt och som kan förstör hela säsongen, eller resterade kite-karriär.

    Tex. att hoppa utan fallskärm från 4000m är inte extrem, det är bara dumt.

    tänk om lui waiman va en wuzz å tänkte lika dant? vart hade sporten varit då?

  • bohm

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:58

    Ja, tänk…

  • skanepaul

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:59

    Ähh för fan!! Kör på bara, man lever bara en gång!

  • thevoid

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:02
    SkånePaul;370149 wrote:
    Ähh för fan!! Kör på bara, man lever bara en gång!

    tack! äntligen nån som inte orkar bry sej så mycket

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing N00b behöver tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.