Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing N00b behöver tips

  • hovang

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:08

    Lästips:
    http://kitesurfingschool.org/

    Lycka till!

  • gh0st

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:13

    Alltså, det är klart det är upp till dig vad du vill göra. Tycker själv det verkar fett med 2-linors. Många, jag själv inräknad, är dock rädda för att kite ska få ett dåligt rykte om många skadar sig själva eller andra vilket kan leda till att det förbjuds att utövas på vissa platser. Tycker dock du blivit blåst om du köpt det för 2000:- Finns bra mycket bättre grejer du kunde köpt för det priset.

  • bresky

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:22

    jag vill bara önska dig lycka till, jag önskar också att jag lärt mig på 2-linors… det är lite som att köra trampcykel i Tour de France, fast tvärt om kanske

  • thevoid

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:34
    gh0st;370156 wrote:
    Alltså, det är klart det är upp till dig vad du vill göra. Tycker själv det verkar fett med 2-linors. Många, jag själv inräknad, är dock rädda för att kite ska få ett dåligt rykte om många skadar sig själva eller andra vilket kan leda till att det förbjuds att utövas på vissa platser. Tycker dock du blivit blåst om du köpt det för 2000:- Finns bra mycket bättre grejer du kunde köpt för det priset.

    Komplett paket för 2000 tycker då jag var billigt då jag letat nåt billigt rätt länge nu, varför skulle de få sämre rykte än skateboard och snowboard ? Där skadar sej ju alla, eller vill ni inte förknippas me oss ?

  • thevoid

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:35
    bresky;370162 wrote:
    jag vill bara önska dig lycka till, jag önskar också att jag lärt mig på 2-linors… det är lite som att köra trampcykel i Tour de France, fast tvärt om kanske

    Jag har ju som inte testat nåt annat så de ska nog gå, jag förstår itne den stora skillnaden endå, borde väl gå att styra den med ?

  • gurra_g

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:37

    @thevoid 370167 wrote:

    Jag har ju som inte testat nåt annat så de ska nog gå, jag förstår itne den stora skillnaden endå, borde väl gå att styra den med ?

    hahahaha

  • skotten

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:38

    if its only a 2 line kite, how do you get it to go up and down the power window??

  • bresky

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:40

    @thevoid 370167 wrote:

    Jag har ju som inte testat nåt annat så de ska nog gå, jag förstår itne den stora skillnaden endå, borde väl gå att styra den med ?

    Det är klart att den går att styra, och eftersom jag inte känner dig och eftersom varken du eller jag oroar oss för ditt välbefinnande tycker jag att du ska köra hårt!

  • bresky

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:40

    @skotten 370170 wrote:

    if its only a 2 line kite, how do you get it to go up and down the power window??

    styr den?
    det där med depower är ju ändå överskattat, det har vi redan kommit fram till i andra trådar

  • thevoid

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:43

    Tycker att kitesurfare inte verkar lika uppmuntrande som andra extremsportgäng, en snowboardåkare hade bara sagt “ROCK ON” åt nån som ville köra me bräda utan stålkanter utför cliffs.

    Om de nu är nåt fel på 2linors så kan väl nån förklara det istället för att såga nån som kanske tycker det verkar som en rolig sport, ni verkar ju bara vara ett gäng materiallirare som snackar dyr gear istället för att åka…

  • thevoid

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:44
    bresky;370171 wrote:
    Det är klart att den går att styra, och eftersom jag inte känner dig och eftersom varken du eller jag oroar oss för ditt välbefinnande tycker jag att du ska köra hårt!

    Du verkar då som en vettig typ, förstår inte detta materialsnack de viktigaste är väl att man åker ?

  • bresky

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:52

    hela grejjer är väl att utvecklingen av kites har gått ganska fort framåt de senaste åren. skillnaden på en ny bow och en 2-linors är enorm, inte minst i säkerhets synpunkt. sen är en ny kite roligare också.
    det är klart att det går att åka och ha kul med en 2-linors men eftersom det faktiskt har hänt dödsfall med nyare kites än 2-linors med betydligt bättre säkerhetssystem kanske du ska tänka dig för lite innan du sticker ut.
    visst, det kanske är hardcore att inte kunna styra kraften i en kite (2-linors). men den gången du verkligen hade velat bli av med kraften önskar du nog att du lagt 500 spänn till och fått en modernare kite. jag hade iallafall tänkt mig noga för om en så pass gammal kite är något att lära sig på, det är ju framförallt i början det är viktigt att ha alla dessa säkerhetssystem som finns på nya kites. det är också därför du blev rekomenderad att gå en kurs, så att du lär dig använda dom. men hur du vill göra är upp till dig, det är klart att det går att lära sig på gamla grejjer. det har ju folk gjort förr i tiden, men jag skulle iallafall inte rekommendera någon av mina vänner att sätta sig på en mc utan bromsar, vilket en 2-linors kanske kan liknas med.

    simma lungt!

  • kasimir

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:53

    Haha du fattar direkt!

    Skillnaden mellan en 4 linors kite och en 2 linors är att 4 linors har “gas” och “broms” 2 linors har bara gas.

  • hengo

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:54

    kolla om nån polare kan hjälpa dig så du kommer igång lite bara..
    börja försiktigt urkrokat med din tvålinors drake i jättelite vind så du får koll på grejorna, ska inte va nå problem då. även om kurs såklart är det säkraste alternativet men det är ju inte alla som har råd/orkar med sånt..

  • skotten

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 22:00

    yeah with a 4 line kite you can steer up and down

    or………..?

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing N00b behöver tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.