Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing N00b behöver tips

  • skotten

    Medlem
    20 mars, 2007 vid 16:54

    yeah apparently irony and sarcasm is a bit above some people <--- look its in red for the really dim people....

  • kasimir

    Medlem
    20 mars, 2007 vid 20:35

    @psychonauten 371228 wrote:

    Nej, men jag har varit med en kompis i vattnet som skulle köra med en för ett antal år sen. Det gick åt skogen. Eller snarare rakt in i vassen.
    Ledsen om du missade ironin inlägget om hajjnojja Kasimutter 🙂

    Jag missade inte ironin, kommer aldrig att missa något du skriver.

  • windyboy

    Medlem
    24 mars, 2007 vid 17:46

    @thevoid 370173 wrote:

    Tycker att kitesurfare inte verkar lika uppmuntrande som andra extremsportgäng, en snowboardåkare hade bara sagt “ROCK ON” åt nån som ville köra me bräda utan stålkanter utför cliffs.

    Om de nu är nåt fel på 2linors så kan väl nån förklara det istället för att såga nån som kanske tycker det verkar som en rolig sport, ni verkar ju bara vara ett gäng materiallirare som snackar dyr gear istället för att åka…

    Nä nu jävlar måste jag jag rycka in och säga vad jag tycker, i denna smått urflippade diskussion.

    thevoid, jag tycker du verkar vara en riktig liten fjant, lite too much EXTREME. jag är snowbordåkare, (även om jag inte ligger kvar på den nivån som back in the days), och varken jag eller någon annan av mina vänner som kör snowboard hade förespråkat att göra dumma grejer. Att köra utför cliffs utan stålkanter är förvisso inte särskilt EXTREME eftersom stålkanter uteslutande endast behövs för carving och pipe.

    Anledningen att man ska vara mer försiktig med kite är framför allt att konsekvenserna av att bara “ROCK ON”a med en kite är mycket värre än när du, förmodar jag, försöker dig på en flaxig backside trea i ett fjuttigt tiometers hopp, om ens det.

    Jag gissar att du försöker imponera på småbrudar genom att försöka dig på coola trick på snowboard mm. som du egentligen inte behärskar. (det sissta stycket var mer ett antagande men jag känner igen typen Extrema dudes som bråkar slå skiten ur sig i snowboardparken)

  • jockster

    Medlem
    24 mars, 2007 vid 22:31

    @windkristensson 372085 wrote:

    Anledningen att man ska vara mer försiktig med kite är framför allt att konsekvenserna av att bara “ROCK ON”a med en kite är mycket värre än när du, förmodar jag, försöker dig på en flaxig backside trea i ett fjuttigt tiometers hopp, om ens det.

    Glöm för helvede inte bort nu risken med att skada andra med sin kite, som oftast går fan så mycket snabbare än att skada sig själv!

    The_void: Klart du ska ösa järnet med din Tvålinorskite, men se för helvede till att kan kontrollera den bättre än din egen snabel, innan du ens tänker tanken att ta dig ut på vattnet eller där det finns andra åkare i närheten, eller över huvud taget andra människor!

  • surfbasse

    Medlem
    25 mars, 2007 vid 12:43

    släng ut han på ett kalfjäll å låt han köra vem bryr sig

  • windyboy

    Medlem
    25 mars, 2007 vid 12:45

    Ja, så är det. själv fick jag en kite i huvudet förra sommarn.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing N00b behöver tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.