Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nackspärr efter vågsegling

  • malibu

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 19:46

    Ok, då är projekt axlar/nacke påbörjat! De hade ingen sån där lustig hatt på gymmet dock (i klippet ovan) så jag slapp lyckligtvis just den övningen 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 06:35

    Kreativa vindsurfare har nog inga problem att konstruera en huva som man kan koppla till vanliga gummiband (av olika hårdhet med två handtag) som finns att köpa i alla sportbutiker. Bonusen blir förhoppningsvis en mindre stel och starkare nacke som pallar lite mer vindsurfing. Just det fixerade vridna läge nacken har när man kör långa repor och höjdar kan annars vara rätt förödande när det blåser kallt.

  • tws

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 11:24

    Hi Robin. problemer med nakke og rygg i brettseiling henger sammen med at hoftetrapesen brukes på ryggen. Den skal være på hoften, den er sterkere enn ryggen, og da forsvinner de fleste problemer.

  • calle

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 12:23

    F*n tws nu får du ge dig! Alla här vet vad du tycker om placeringen av selen, du behöver inte tjata i varenda tråd.
    / Calle

  • challgren

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 13:18

    @tws 735081 wrote:

    Hi Robin. problemer med nakke og rygg i brettseiling henger sammen med at hoftetrapesen brukes på ryggen. Den skal være på hoften, den er sterkere enn ryggen, og da forsvinner de fleste problemer.

    Ja, allt beror på hängselens placering…suck…

  • Aquario

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 13:30

    Undrar när norrmännen kommer med hängselesimplantat? Det kanske går att odla fram en organinsk hängsele med hjälp av stamceller som växer sig fast i svanskotan? Då är det ingen risk att den flyttar sig:-). Man slipper dessutom nackproblem enligt tws.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 13:59

    @challgren 735086 wrote:

    Ja, allt beror på hängselens placering…suck…

    Ha, ha, den var talande!:smile:

  • robin

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 19:37

    @tws 735081 wrote:

    Hi Robin. problemer med nakke og rygg i brettseiling henger sammen med at hoftetrapesen brukes på ryggen. Den skal være på hoften, den er sterkere enn ryggen, og da forsvinner de fleste problemer.

    Jag håller med om att seglingen blir bättre med selen på höften, men ska nog inte skylla den onda nacken på att selen glider upp. Snarare då min förmåga att dras med i feta kastfall…

  • dr-masse

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 22:24

    tws, tack för det festligaste inlägget på konfen på länge! Gav mig ett rejält gott skratt!

    Hjälper sele på höften även mot cancer?

    (Och ja, jag kör med lösare och lägre sele än någonsin, mycket efter dina tips och det funkar fin-fint)

  • robin

    Medlem
    14 augusti, 2015 vid 05:40

    Jag måste ge TWS att hans tjat har fått mig att trycka ner selen längre vilket helt klart ger bättre segling. Att den sedan glider upp hela tiden är tyvärr ett faktum, och jag har ännu inte provat att sätta ett band under selen.

  • canoya

    Medlem
    14 augusti, 2015 vid 07:03

    Jag har monterat band på min Northsele som jag inte trivdes med för att den gled upp hela tiden. Mycket bättre! Tack för dina envisa tips, TWS! Fast jag är ju en sån där som hållt fast vid sittsele ända sedan de kom. Men eftersom alla tjatade om att man inte kan segla vågsegling med sittsele var jag ju tvungen att testa midjesele, som jag inte trivdes med förrän den fick grenband :-). Faktum är att jag tycker att midjeselen hindrar rörligheten mer än min sittsele. Den breda magplattan som kroken sitter på gör att man inte kan böja sig lika obehindrat som med sittselen. Blev lite bättre när selen kommer lägre, men fortfarande stelare än med min sittsele (NP3D från 2004 eller nåt).
    Däremot förstår jag inte hur det kan funka med löst sittande sele, då måste den väl halka upp ännu mer? Att den åker ner när man krokat ur har man väl inte så mycket nytta av, eller?

    /Håkan

  • bjornen

    Medlem
    8 september, 2015 vid 15:58

    Nu har jag fått svar på MR som jag gjort. Enligt läkaren så ska jag köra sjukgymnastik OMT. Någon som kan rekomendera en bra i Stockholm och gärna på södra sidan? Hur ser prognosen ut för detta utlåtande? Rena grekiskan för mig.
    2f572efded7f632ada4cb61e278829e7.jpg

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nackspärr efter vågsegling

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.