Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som har testat att surfa med telefon

  • Någon som har testat att surfa med telefon

    Publicerad av mikaelrexander på 7 augusti, 2013 vid 18:18

    Frugan är på smällen och det hade varit bra om man kan bli nåd.
    Jag funderar på ett vattentät fodral till smartphone. Har någon testat detta?
    I så fall vart har ni telefonen ??

    Jag vägrar att hålla mig på land i en månad som det första budet var he he :laugh:

    Aquario svarade 10 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • mikaelrexander

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 18:19

    Fan va dum den rubriken blev he he

  • rickard_nr1

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 19:11

    jag kör vattentät såndär påse innanför våtdräkten, funkar bra. blir lite svettkondens på innsidan bara men min s3a har inte dött av de 😉

  • billie

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 19:51

    En aquapac är att föredra

  • blandsvamp

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 21:24
  • sweflu

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 21:55

    Jag har en sån här till min galaxy S3, som jag sen har i fickan på flytvästen.
    http://viewitem.eim.ebay.se/OEM-Seidio-Obex-Waterproof-CaseHolster-Combo-For-Samsung-Galaxy-S3-S-3-III-SIII/400545856070/item

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 06:41

    Frågan har varit uppe flera gånger tidigare. Ett mycket bättre alternativ än att chansa med att förstöra smartphonen är att skaffa en liten billig “nöd-lur”, exempelvis en minimal Samsung med lock för en ringa penning, som Du förvarar tillsammans med GT 31:an i en vanlig Aquapac. Det är inga som helst problem att få plats med både ock.

    Aquapacen håller bra över tid och släpper inte in vatten men det kanske ändå kan vara onödigt att skvalpa runt i vågorna med en ny smartphone.

    Som extra säkerhetsåtgärd kan Du lägga luren i ett par fryspåsar innan Du lägger den i Aquapacen.

  • jester

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 06:58

    Aquapacen håller bra över tid och släpper inte in vatten men det kanske ändå kan vara onödigt att skvalpa runt i vågorna med en ny smartphone.

    Det där verkar vara lite lotteri, för ibland går dom sönder. Har i egenskap av resultatansvarig i speed varit med om många fuktiga GPSer som kommit direkt ur aquapac. Så skaffa en billig nödtelefon och förvara den i en aquapac istället…

    Om ni använder aquapac är tipset att se till att tömma den på luft innan ni försluter den. På det sättet minskar risken att den spricker.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 07:08

    Jester – Vet Du hur det har gått får de som fått fukt i sina GPS:er? Jag känner en som fick fukt i sin GT 31:a. Han försökte med att lägga den i torrt ris men fick den inte att fungera.

  • jester

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 09:21

    Oftast är det skärmen som ger sig, men den måste ju Locosys byta. Är enklare att köpa en ny GPS i det läget, tycker jag. 🙂

    Men man kan ju alltid skruva isär den, och se om det är något uppenbart fel med den.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 12:24

    Tack – Jag ska framföra det! Jag antar att den redan är isärskruvad. Han lyckades faktiskt få igång en blötlagd iPhone.

  • tranan

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 20:11

    Jag har kört med min Ajfån i aquapack vid längre turer i skärgården. Funkar faktiskt att ringa med luren kvar i fodralet. Inga problem (än så länge…).

  • jr555se

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 10:49

    Känner igen situationen.. Det var oxå därför jag köpte en lur med kontantkort på classe.. Glöm inte kolla så den funkar innan du ger dig av bara. O sen en aquapac. Smartfånen lämnas lämpligast någon annanstans. Lätt att krossa skärmen annars… @mikaelrexander 714032 wrote:

    Frugan är på smällen och det hade varit bra om man kan bli nåd.
    Jag funderar på ett vattentät fodral till smartphone. Har någon testat detta?
    I så fall vart har ni telefonen ??

    Jag vägrar att hålla mig på land i en månad som det första budet var he he :laugh:

  • maglu

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 11:07

    Köp inte mobil med lucka om ni köper billig surfmobil. Någon med bra knappar på framsidan är bäst, så man kan ringa/svara i vattnet utan att plocka ur mobilen ur fodralet. Jag har en gammal Ericsson t610. Bra batteritid och enkel att ringa med. Men, nackdel är “joystick” pinnen för navigation, svår att använda i fickan…om man behöver sms:a eller nåt. Så leta efter mobil med knappar för allt, inte nån joystickliknande funktion .
    Apprå på det…:
    Fattar inte varför GT31-gps:en har en pinne för navigering!?! Omöjlig att använda i påsen…hade varit så mycket bättre med fyra pil-knappar.

  • jester

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 12:19

    Fattar inte varför GT31-gps:en har en pinne för navigering!?! Omöjlig att använda i påsen…hade varit så mycket bättre med fyra pil-knappar.

    Skulle behövas 5 knappar, du glömmer att man kan klicka med den. Men jag kan inte göra annat än att hålla med! Men dom hade nog ingen tanke på att så många vindsurfare skulle använda den, skulle jag gissa. Får väl hoppas att nästa generation (när och om det kommer en sådan) blir lite smidigare att använda i en aquapac.

    Har ju iaf blivit mycket bättre med speed-genie så man i normala fall bara behöver pilla med enheten innan och efter man går ut på vattnet…

  • micke_g

    Medlem
    11 augusti, 2013 vid 15:07

    Halloj!
    Körde förra säsongen med en Xperia Acro och det funkade fint tills nån av “luckorna” inte slöt tätt och den gav upp. Har denna säsong kört med en Samsung Xcover 2. Det är en Android som har allt man kan önska sig och kostar inte alltför mycket (typ 2kkr ink moms) och är IP67-klassad. Det har funkat toppen. Kul att köra GPS och direkt ladda upp spåret till t.ex. Google. Den känsliga punkten är luckorna för USB och hörlur. Man måste vara noga att luckorna stängs helt innan man ger sig ut.
    Har tyvärr ingen ficka i min väst / sele – men jag har kört med en sån där mobilhållare för löpning som man sätter på armen. Funkat fint.
    Nästa grej vore väl ett vattentätt bluetooth headset så man kan köra spotify – har inte hittat nåt än..
    /Micke

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som har testat att surfa med telefon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.