Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Watatait vs aquapac?

  • Watatait vs aquapac?

    Publicerad av rasmus_w på 29 september, 2008 vid 10:50

    Eftersom jag var jour i helgen så tog jag med mig mobilen ut, nedstoppad i en Haglöfs watatait mobile pouch. När jag kom iland var mobilen blöt och död, och jag hade missat ett joursamtal. Saker på jobbet var nere.

    Hemma kollade jag min watatait lite noggrannare. Stänger man bägge ziplockar och viker ner öppningen så blir den lufttät. Problemet är snarare att det kan vara svårt att se om en ziplock har blivit ordentligt stängd eller inte och därmed gäller Murphys lag: Om något går att göra på fel sätt så kommer nån att göra det.

    Hur är det med aquapac? Är den idiotsäker eller kan man råka ut för liknande saker med den? Jag vill inte behöva vara petnoga när jag kollar hur välstängd den är för då är det bara en tidsfråga innan jag sumpar mobilen.

    För den delen, mobilen klarade sig. Jag skruvade isär den, lossade skärmen från modermodemet, ställde bägge på högkant och lät torka över natten. Nu funkar den, men dioden som blinkar när man har missat ett samtal lyser konstant.

    stefanlindmark svarade 15 år sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • krale

    Medlem
    29 september, 2008 vid 11:22

    Har både Aquapac och watatait men har valt bort den senare för surf.

    Jag använder ofta aquapac när jag kör långseglingar. Fäster den i mastfoten och stoppar in den i mastfickan. Fungerar jättebra. Har aldrig fått in vatten i den. Kan rekommendera den.

  • stefanlindmark

    Medlem
    29 september, 2008 vid 11:24

    Har kört några gånger nu med Aquapac och badar som vanligt friskt men den har hållit tätt. Ser inget sätt att förväxla hur man ska stänga. Två spakar som vrids 90 grader och om de står 90 grader fel så sticker de ut så att det märks.

    Kan blir en aning kondens på insidan så jag har stoppat i en påse silica gel (“do not eat”-påsen) från någon elektronikförpackning.

    Fungerar även för min mobil med pekskärm.

  • maglu

    Medlem
    29 september, 2008 vid 12:18

    Har också fått in vatten och riktigt blöt telefon med Watatait då jag slarvat lite med zip-locken.
    Blir nog att skaffa aquapac…verkar bra/säkrare.

  • ola-h

    Medlem
    29 september, 2008 vid 12:25

    Tror också Aquaopac är säkrare, men också klumpigare enligt mig. Jag har en Aquapac till min gps, men kör sedan en tid med Haglöfs istället. Jag har personligen inte haft problem med läckage i den och om den skulle läcka lite så är ju själva GPSen rätt vattentät. Värre med en telefon då.

    Du kan få köpa min Aquapac om du vill för halva nypriset+ frakt. Endast använd en gång. Det är den modellen som rekomenderas till GT11 och den torde rymma de flesta telefoner.

  • safesurfer

    Medlem
    29 september, 2008 vid 12:32

    Ficke n watatait i present. Om är noggrann med stängningen fungerar den väl även om aquapack verkar säkrare? Funkar riktigt bra att prata i telefonen utan att ta ut den iallfall.

  • basse

    Medlem
    30 september, 2008 vid 05:44

    Min watatait höll inte måttet tycker jag. Mobilen blev lite fuktig men klarade sig ok!

  • safesurfer

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 17:43

    Jag råkade punktera min watatait men det lagades enkelt med lite liquidsole på utsidan och vävtejp på insidan. Då jag skulle testa lagningen genom att fylla den med luft och hålla den under vatten så såg jag att min lagning var bra men den läckte massor i svetsfogarna runt om fast det inte alls är någon fysiskt skada där. Det vore intressant att veta om ni som har watatait får samma resultat som mig. Jag skulle nog vilja avråda från att använda watatit även om jag har klarat telefonen de gånger jag surfat med den.

  • roding

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 06:11

    Köpte precis en Aquapac och som den nybörjare man är så spenderar man ju en del i vattnet och jag har inte haft något läckage.. grymt nöjd!

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 06:41
    Roding;544331 wrote:
    Köpte precis en Aquapac och som den nybörjare man är så spenderar man ju en del i vattnet och jag har inte haft något läckage.. grymt nöjd!

    Kan hålla med om Aquapac. Har haft en välbadad Aquapac innanför våtdräkten sedan förra sommaren och det har inte läckt in en droppe.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Watatait vs aquapac?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.