Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som kitear och windsurfar? *DELETED*

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2004 vid 07:38

    Om man bara har ett löjligt namn som dig så är man lika anonym. Själv heter jag Magnus och bor i Stockholm, seglar Gaastra. Är ni nöjda nu eller?
    Skillnaden i fart mellan en trimmaran och en surfbäda är marginell. Kite är slött!

  • kamaaina

    Medlem
    16 maj, 2004 vid 07:57

    Stön! Orkar inte med dig längre Magnus. Då kan du väl ta sitt lilla Gaastra segel och segla österut eller något annat, för du e ju bara för mycket.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2004 vid 10:06

    Jag har lite problem med kajtarnas attityd! inte alla dock finns vissa som inte visar respekt varken till naturen eller andra surfare utan försöker hela tiden vara stöddiga och mycket otrevliga. mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif Facktiskt inte träffat sådant attityd hos winsurfare än!
    Skärpnig! Vi alla vill ha kul på vattnet.
    mvh Anders

  • nanna

    Medlem
    16 maj, 2004 vid 10:12

    Tråkigt att det som börjar som ett interessant och seriöst inlägg om vindsurf och kite alltid utvecklar sig på det här sättet…. mad.gif
    Jag fattar inte varför detta fiendskap finns? Vi delar ju passionen för vatten, fart och adrenalinkicks.
    Alla ni som bara har negativa saker att skriva – snälla hitta ett annat forum och låt oss utväxla erfarenheter och tips utan era giftiga kommentarer.
    Dessutom – bara den som har svårt att argumentera sig håller på med personangrepp ….

  • aggrosurf

    Medlem
    16 maj, 2004 vid 10:18

    hmm jag kanske skulle fixa copyright på mitt smeknamn. aldrig träffar någon otrevlig kitare. nån kaxig men inte otrevlig..

  • stang

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 08:57

    Håller med nanna det är bra synd att sådana här diskutioner alltid ballar ur!!

    Seglar själv allt jag kommer över (har inte provat kite ännu), men jag seglar enskrovs båtar, bärplans trimmaraner och själklart windsurfar jag. Personligen har jag lika tok kul i alla “båtar”. Mest adrenalin får jag nog av trimmaranen och brädan!!! laugh.gif

    För att lätta upp stämningen i den här tråden skickar jag med en rätt cool filmsnutt. (Typiskt var tvungen att zipa filen)

    Va fan! Verkar inte som om filen vill hänga med, några förslag? confused.gif

  • weeboy

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 09:16

    Svar till:


    Mest adrenalin får jag nog av trimmaranen och brädan!!! laugh.gif

    [/ QUOTE ]

    Word! Vilken bärplans har du provat killen? laugh.gif

  • stang

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 11:17

    Polaren har en Catri 27 som vi racar med ibland. Seglings upplevelsen första gången är ENORM, upp till 7 knop tycker man att tja detta var väl inget sen kickar foilsen in och plötsligt är man uppe i 15 knop tongue.gif Grym känsla!!
    Den har loggats till 30+ cool.gif

    Länk till en amrikansk Catri sida
    http://www.aegeanmarine.com/

    Förklaring hur hydro foil systemet funkar
    http://www.multicascos.com/ingles/hydrofoils.htm

    Film från polarens catri (ca 20knop smile.gif
    http://www.multicascos.com/Videos/Gunnars_CatriTri.mpg

  • stang

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 11:51

    Kan ju tilläga att det inte bara är brädor och kitar man kan få upp i luften, det går att fixa till en och annan flygtur med Catrin oxå crazy.gif
    Fast det frestar rjält på matrialet, på demo båten bröt dom av lä foilet efter en flygtur… (dom är numera förstärkta)

  • weeboy

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 13:00

    Grym info Stang laugh.gif
    jeps! Din polare har väldigt bra sammanfattat den totala känslan **ho hej … jiii hooo** smile.gif

  • stang

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 13:16

    Hehehe jepp precis så känns det grin.gif

    Det är segling när den är som bäst!!

  • niklas82

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 22:54

    håller med er som sa att det är väl själva fan att det alltid ska balla ut mellan w-surf o kite…
    tycker det är skit kul när vi är ute alla.. har aldrig mött en sur w-surfare på något sätt och försöker bara att se det som att vi delar på ett sätt samma känsla- att vara ute på vattnet och använda vinden på olika sätt för att ha kul.

    vi har mycket gemensamt och då är det väl för böveln bättre att dela med sig av det man kan.. vind t.ex kan ni surfare mycket bättre än vad jag kan och där kan jag lära mej massor om hur jag ser om det blir vind osv..

    Weeboy däremot är ofta och skriver nedlåtande på kiteforumet likaså.. och verkar inte ha en susning om nått av det vi håller på med, kanske han gärna vill men nått håller honom inne… rädd att visa den lilla när han byter om eller vad vet jag..

    Men gött är det när vi kiteare och w-surfare möter varandra och båda jublar lite för man har förbannat kul och struntar på vad man åker på..

    end of discussion

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som kitear och windsurfar? *DELETED*

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.