Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som kör med Camelback?

  • Någon som kör med Camelback?

    Publicerad av local på 24 juni, 2010 vid 10:40

    Var nere I Spanien/Roses/Costa Brava förra veckan för lite surf. Efter första vattenstarten smakade det inte mycket till Sangria i strupen längre utan kändes som man svept en pava havssalt. Så jag tänkte pröva en Camelback så man slipper fika mellan varje bog.

    Jag vill ha en som man kan bada mycket med och som tål saltvattnet. Dom jag kikat på hade väldigt mycket textil, var för cykling och lär bli tunga av att tepåsa med.

    Är det någon som har tips på modell och var man hittar en bra Camelback som är lämpad för vattensport?

    # Mer Sangria åt folket #

    //L

    jester svarade 13 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 10:55

    Jag har kört med den minsta modellen som har två små fickor, både springer och har surfat med den ett par gånger. Vet inte vad den heter, men har funkat mycket bra! Skall kolla lite och se om jag kan hitta modellnamnet.

  • rasmus_w

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 10:56

    Neil Pryde säljer en som passar deras flytvästar. Jag har en, men kan tyvärr inte säga nåt om hur den funkar i saltvatten. Obs att den fästs direkt på flytvästen och mig veterligen bara funkar med deras västar.

  • badjanne

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 11:14

    Har kört med NP:s i tre år nu. Funkar kanon även i ARUBA m.fl salta ställen. Du kan även blåsa upp den om du vill ha extra flythjälp någon gång.
    Har även testat att fylla den med öl vilket jag inte kan rekommendera. (blir som att dricka öl med sugrör och det är inte bra för balansen)

  • danne_an

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 11:33

    Försök o få tag i en ifrån militären. Har dock ej provat o surfa med de men de var av skit bra kvalitet vill jag minnas. Gick o spänna den kanon inpå kroppen. Saltvatten borde ju vara de minsta problemet om man spolar av de efter användning.

  • stefanlindmark

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 13:29

    Jag kör med en sån här. För 149 kr är det inte mycket pengar i sjön om du inte skulle tycka om den. Den dinglar dock lite, så det kanske inte passar alla typer av surfing.

    http://biltema.se/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Vatskebehallare/

    27-032_m.jpg

  • surfslusken

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 19:04

    Pjaa, hon såg ju inte så dum ut iaf.

  • seve1000

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 18:52

    Kör med en Camelback på 2l som jag tycker funkar kanon. Kanske flyter upp lite när man ligger i plurret men inget problem. Skönt att få isig lite vätska under passet så man inte mår så kass efter. 399:- kostade den och har stor öppning så man kan vränga påsen och diska den riktigt!

  • local

    Medlem
    28 juni, 2010 vid 21:49
    dr Masse;618524 wrote:
    Jag har kört med den minsta modellen som har två små fickor, både springer och har surfat med den ett par gånger. Vet inte vad den heter, men har funkat mycket bra! Skall kolla lite och se om jag kan hitta modellnamnet.

    Låter fint som snus, det är en av märket Camelbak du har? Var har du köpt den?

    Mvh Mattias

  • local

    Medlem
    28 juni, 2010 vid 21:51
    Badjanne;618528 wrote:
    Har kört med NP:s i tre år nu. Funkar kanon även i ARUBA m.fl salta ställen. Du kan även blåsa upp den om du vill ha extra flythjälp någon gång.
    Har även testat att fylla den med öl vilket jag inte kan rekommendera. (blir som att dricka öl med sugrör och det är inte bra för balansen)

    Tack alla för svar!

    Badjanne: Har kollat på Neil Prydes hemsida men kan inte hitta den, är den köpt i Sverige?

    Mvh Mattias

  • jester

    Medlem
    28 juni, 2010 vid 22:00

    Biltemas variant höll inte länge för mig. Körde en Camelbak som fungerade jättebra, men var onödigt stor, så jag köpte till NPs variant som man hänger på 4000-västen. Funkar kalas. Surfers har den…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som kör med Camelback?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.