Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som har info om Rhodos

  • Nån som har info om Rhodos

    Publicerad av anonym-anvandare på 10 januari, 2002 vid 06:14

    Hej, jag funderar på att ta med familjen till Rhodos några veckor i sommar. Det verkar vara en bra kombination av surf och barnvänligt. Är det nån som varit där och kan ge lite info angående var man seglar, surfcenter, boende mm så vore jag tacksam!!!

    /Kråkan

    anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2002 vid 18:07

    Tjena Kråkan
    Du kan ta en titt på denne reisebeskrivelsen: http://www.glide.dk/wind/windrejser/rhodos.htm.
    Det beste stedet å bo på Rhodos med familien ift seilespots, er Ialysoss på vestkysten.

    Lars/dk

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 11:26

    Har du möjlighet att kolla tyska SURF septembernumret -99 så hade dom Rhodos-special om surfställen, uthyrning mm. Vi var dit första veckan i oktober det året, jag hyrde på F2-centret 10 km från flygplatsen. Vind 6 dagar av 7, kom framåt eftermiddagen men inte så stark, seglade mest 6.0.
    Bäst vind juli-augusti, man lär ha 90% planingsbara dagar. Detta gäller nordvästsidan, nordostsidan med alla stora hotell är helt kasst, ingen vind. Rhodos stad ligger ytterligare 10 km nordost om surfcentren.
    Längst söderut finns ett ställe som verkar dröm för både plattvatten och viss vågsegling, kräver bil (tror det är 10 mil ner dit eller något sådant).
    Missa inte Rhodos gamla stad och Lindos, fantastiska ställen!
    /Seasurf

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som har info om Rhodos

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.