Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som har rum för en rätt sjysst brutta från USA?

  • calle_b

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 09:59

    Sexistiskt eller inte, tråden tycker jag e fin. Själva rubriken är väl, om vi nu ska vara sexistiska, rätt sexistiskt “Rätt shysst brutta….” 🙂
    Den lobbar för rätt fina inlägg som gärna går på gränsen… Jag själv uppskattar sån humor så längen den inte kränker någon, eller något. Själv har jag svårt att glömma Surfslusken grymma bildarrangemang med tvål (hoppas jag) och ett par Da Kine Coldwater Mitts. (där kan vi snacka roande inlägg…)

    Så, sexa på, men inte på “kränknings-nivå”, är min uppfattning. 🙂

    Fred ut.

  • johanc

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 12:49

    @Calle_B 390856 wrote:

    Jag själv uppskattar sån humor så längen den inte kränker någon, eller något.

    Finns många intressanta filosofiska betraktelser runt den anmärkningen. T.ex vår egen klassiska kommentar från Piraten: “Det går inte ens att skämta om en synål, utan att nån enögd jävel känner sig förorättad” Eller varför inte Salman Rushdie ” Yttrandefrihet är inget värd utan rätten att förolämpa”… Han om någon borde väl veta! Vad du än säger så finns det alltid, ALLTID någon som kommer att känna sig kränkt och förolämpad. Subjektiviteten i ovanstående yttrande är ju total, vilket ju innebär att var och en är sin egen rikslikare..

    I min värld tycker jag att surfslusken ligger på rätt sida av den fina linjen mellan skarp ironi och frustande logementshumor medan Sprays första kommentar s.a.s. närmar linjen sig från fel håll och Rasmus är lite prinsessan-på-ärten-PC.. I detta sammanhang… tråden i sig inbjuder ju som sakt till lite skabrösa kommentarer.

    Hade det däremot varit ovan nämnda kaliforniska brud som hade lagt in tråden och fått de här svaren hade ju kontexten varit annorlunda och toleransen mycket mindre.. I min värld..

    Humor kommer alltid att förolämpa, bra humor kommer att förolämpa många.

    MVH

    JohanC

  • rasmus_w

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 13:29

    @JohanC 390885 wrote:

    I min värld tycker jag att surfslusken ligger på rätt sida av den fina linjen mellan skarp ironi och frustande logementshumor medan Sprays första kommentar s.a.s. närmar linjen sig från fel håll och Rasmus är lite prinsessan-på-ärten-PC.. I detta sammanhang… tråden i sig inbjuder ju som sakt till lite skabrösa kommentarer.

    “hon får bo hos mig om hon är snygg och vill knulla” är enligt mig ett grymt trist och utslitet skämt. Jag ser inte heller vitsen med att som nån gjorde, jämföra med surfsluskens lilla bildcollage. Jag tyckte den bilden var lite småkul och har inget att invända mot den och jag betraktar den inte som sexistisk. Sen ska sägas att jag överser med en hel del om det är kul, förmodligen även sexistiska skämt. Det är bara det att 90 procent av dem inte är roliga och mer påminner mig om en fyraåring som skriker “pillesnopp” eller “bajskorv” när hen är på fint kalas bara för glädjen över att folk reagerar.

  • johnjrambo

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 13:49

    “Det gör jag också. Det är fullt möjligt att göra det utan att vara sexistisk.”

    Rasmus, jag tror inte alls du gör det, det är en täckmantel, du e nog lite smygbög.

  • johanc

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 14:00

    @Rasmus_W 390890 wrote:

    “hon får bo hos mig om hon är snygg och vill knulla” är enligt mig ett grymt trist och utslitet skämt.

    Oj då!

    Jag får ju säga att jag håller med om den bedömningen men i ärlighetens namn står det ju inte heller så i texten ovan. Det där är ju din egen personliga tolkning och lite överdrift. Sprays kommentar kan ju med mycket god vilja tolkas så men surfslusken?

    Men i denna subjektivitetens tidsålder får jag hålla med om att det där var ju inte särskilt kul…

    I din värld…

    I periskopläge!

    JOhanC

  • surfslusken

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 14:06

    JIIIHOOO!!! Fortsätt, fortsätt! Äntligen en intressant diskussion, t o m med några riktigt genomtänkta inlägg.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 14:08

    @jOHNjRAMBO 390896 wrote:

    Rasmus, jag tror inte alls du gör det, det är en täckmantel, du e nog lite smygbög.

    Det finns säkert en liten bög i dig med. Kom du bara, jag har buttplug och olja, så ska jag locka fram fikusen i dig.

    …long as I gets a little golden shower…

  • hellgren

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 14:17

    har inte FI ett eget forum?

  • surfslusken

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 14:32

    Jaha, nu har tråden havererat.

  • johanc

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 14:47

    Aahh…

    I sann postmodernistisk anda: If you can’t beat them, soil them… Det var ju tråkigt… Tyckte precis tankar började svingas högre än en kite t.o.m. Ni får väl olja på då grabbar, kanske dags för “Brokeback beach” på Ftp-servern…

    MVH

    JohanC

  • johnjrambo

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 21:42

    “Det finns säkert en liten bög i dig med. Kom du bara, jag har buttplug och olja, så ska jag locka fram fikusen i dig.”

    Fikus är inte något man kan locka fram eller bli, det är något man föds till.. o i o med att du redan utrustat dig med buttplug o olja har du bekräftat min misstanke om att du va fikus.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 23:18

    Du har bara inte provat rätt buttplug. Prova med mastförlängaren, gärna mastfotsänden först. River dödsskönt.

  • storner

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 07:45
    Rasmus_W;391001 wrote:
    Du har bara inte provat rätt buttplug. Prova med mastförlängaren, gärna mastfotsänden först. River dödsskönt.

    Jag kan i och för sig se en viss koppling till vindsurfing i ditt inlägg men skulle nog ändå vilja klassificera det här som något för forumet “Off topic” eller möjligtvis “Gör det själv”.

  • jonteasu

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 18:53

    Nu orkade jag inte läsa hela er diskussion… Men blir det några lättklädda bilder eller?

  • surfslusken

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 20:33

    @jonteasu 391153 wrote:

    Nu orkade jag inte läsa hela er diskussion… Men blir det några lättklädda bilder eller?

    Ja la ju upp en på mej förut men den vart ju censurerad illa kvickt. Så om nån annan kan prova o se hur de går så får ja iaf reda på om de va pga mitt utseende och/eller betende på bilderna de va fel på eller om alla naturliga bilder censureras per automatik.

Sida 2 av 2

Diskussionen ‘Nån som har rum för en rätt sjysst brutta från USA?’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som har rum för en rätt sjysst brutta från USA?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.