Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När började ni andra windsurfa?

  • jarp

    Medlem
    20 april, 2007 vid 13:24

    83-84 tror jag att det var…
    tjata till mig en Alto av mor och far….sen blev det en laser (halv rundbotnad) med tillhörande segel..
    På det följde en rad sunkiga hemmabyggen….
    Sedan kom massa annat i mellan..Brudar Barn Barre och Brörost…

    05 slog medelåldern till. sagt o gjort nya dyra surfprylar och drömmen om den perfekta gippen återupptogs..

    PS jag kan fortfarande komma i min turkosa GUL v-dräckt från 85… 😀

  • dixon

    Medlem
    20 april, 2007 vid 13:49

    1893 startade jag världens första vindsurfingskola på åland. Tidigt 1900 tal satte jag mina första shabba-shabba-shuvits-into-spockeli-spock-blaha

  • calle_b

    Medlem
    20 april, 2007 vid 14:19

    @donpedro 377903 wrote:

    2002 när jag var 16 införskaffades en bic techno evolution och ett gaastra charger 6,5 detta kit fick massa tid på vattnet vid näsaängsbadet som då kan ha vart världens bästa spot ;).

    Jajamen, Värtan fåröver!

    Började 97-98 på polarens kusins Alpha 320 med centerbod (infällbart) och 6.2, samt tvådelad våtdräkt.

  • pakke

    Medlem
    20 april, 2007 vid 14:49

    88, 7 år gammal ställde min mamma mig på brädan uppe på stranden… inte populärt alls!!!

  • bananen

    Medlem
    20 april, 2007 vid 15:12

    Nån gång på slutet av av åttiotalet fick jag en Vinta Kestrel 370 med ca en meter kortare bom. Den vägde mer än vad jag kunde bära med mina spinkiga armar. Jag kan fortfarande inte förlåta farsan för det.

    Bytte efter en sässong till det hetaste på marknaden, en Tiga slalom 260 och en hel linje färgglada segel från HyLine. Spenderade en månad på att komma upp på fanskapet och resten av året att lära mig plana. Inte så konstigt att man tröttnade och lade ner verksamheten i tio år. Återuppståndelsen skedde 2002 på moderna grejer.

    Kanske en öde som drabbat fler!

  • spray

    Medlem
    20 april, 2007 vid 15:22

    @bananen 377960 wrote:

    Nån gång på slutet av av åttiotalet fick jag en Vinta Kestrel 370 med ca en meter kortare bom. Den vägde mer än vad jag kunde bära med mina spinkiga armar. Jag kan fortfarande inte förlåta farsan för det.

    Bytte efter en sässong till det hetaste på marknaden, en Tiga slalom 260 och en hel linje färgglada segel från HyLine. Spenderade en månad på att komma upp på fanskapet och resten av året att lära mig plana. Inte så konstigt att man tröttnade och lade ner verksamheten i tio år. Återuppståndelsen skedde 2002 på moderna grejer.

    Kanske en öde som drabbat fler!

    Var det bara förr i tiden man behövde 1månad för att lära sig komma upp på brädan eller är det lika illa idag med modern utrustning?

    Tittade på lite “how to windsurf” filmer på youtube igår, verkade ju inte så svårt? =P

  • getwet

    Medlem
    20 april, 2007 vid 15:32

    1974, 14 år ung cyklandes varenda dag till Haga Park från Resmo för att få låna surfskolans brädor någon timme. Jag brann av iver att få lära mig….glömmer aldrig de två instruktörerna från Sthlm som rökte på hela dagarna och satte på halva Mörbylångas kvinnliga bestånd.

    Det året drogs den enda raka linjen i hela mitt liv…..windsurfing ska jag hålla på med i hela mitt liv, och så har det varit.

  • fastforward

    Medlem
    21 april, 2007 vid 07:32

    Hade testat polarens 80-talspråm kanske en gång per sommar under årens lopp men det var inte förrän sommaren 2005 vi började kolla vindprognoser och åkte till Näsaängsbadet (detta mytomspunna spot) lite mer frekvent.

    Avslutande av studier och anskaffande av jobb hösten 2005 gjorde att jag fick råd att köpa egna (riktiga) prylar i januari 2006 samt en liten blå bil i maj samma år att frakta runt allt i. Livet har varit lite annorlunda sedan dess… 😀

  • filipl

    Medlem
    21 april, 2007 vid 19:13

    För att summera hittills:

    Getwet “leder”, både med start 1974 och även på GPS:en,

    Kanske kommer detta med fart helt enkelt med åldern!?

  • enkan

    Medlem
    21 april, 2007 vid 23:11

    1991 börjades det med en kurs på GKSS. Ville ta den kursen redan året innan men det var en åldersgräns på 11 år.

    Körde sinnessjukt mycket 1996-1999. Tagit det väldigt lugnt 1999-2007.

    Men nu ökar det igen:)

  • thomme

    Medlem
    22 april, 2007 vid 06:31

    Vi fick låna en bräda 1979, sailboard 360 om jag minns rätt. Jag och brorsan lärde oss genom att läsa en tecknad tidskrift och kolla på varandra, jag var 14 och han 16 år.
    Året efter köpte vi en bräda. Sedan dess har jag varit fast. Många brädor och riggar har det blivit genom åren.

  • argulander

    Medlem
    22 april, 2007 vid 08:59

    1973 jobbade som instruktör på seglarläger vid norra Baggensfjärden (nästan exakt där Boo IF håller till nu). Fick låna en Windsurfer original av en ensam kille som seglade runt på fjärden med denna, jag var 18 år. Klas

  • jogge

    Medlem
    22 april, 2007 vid 10:05

    Jag och jonas hörnstein (windsurfineurope) började segla eller streta 1987 på hans morfars windsurfer orginal.Jonas gjorde för 3-4 år sedan ett reportage i nån tidning om 80 tals segling.det var tider det,Innan vi fick snabbkoplingar och knäckte master med bomhävert.Trykpunktsvandring och centerbordsplaning.

  • suecocabron

    Medlem
    22 april, 2007 vid 10:32

    Jag började förra hösten, någon som kan slå det? 😉

  • callep

    Medlem
    22 april, 2007 vid 10:43

    sommaren 2005!!

Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När började ni andra windsurfa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.