Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nästa Vecka Blåsigt ……..

  • jr555se

    Medlem
    12 september, 2011 vid 19:29

    haha.. 42cm fena 6.0 som minsta och 150 liter.. Ser ut att kunna bli riktigt spännande för en fegis som mig..
    varför kan det aldrig vara Lagom..?

    Om jag vågar mig ut Denna gången blir det nog munkholmen en kortis. Funderar dock på att panikköpa mindre fena innan(!) kanske weed(?)
    -johan

  • jr555se

    Medlem
    13 september, 2011 vid 11:20

    munkholmen vid 10-11 snåret.. sista på ett tag för mig nu med barnleverans på g när som helst..
    Kul att få träna lite hårdare vind.

    kan rapportera att det ökade och ökade.. kom ngn när jag skulle hem. Ngn här?
    Goa förhållanden om man har mindre än 6.0 =D
    lite byigt/ryckigt vid 10 men verkade stabilisera. som vanligt så ser det mkt lugnare ut på “film” ber om ursäkt för att jobbet ringde mitt i filmningen(med telefonen) =)

    enl. arlanda, inte helt långt bort blåste det 10m/s ca och i byarna en hel del mer.. inga jättevindar för er som e vana. men för mig så var det mer än tillräckligt…
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=uvXKymi89Rc”]munkholmen – YouTube[/ame]

    -johan

  • mr-jibe

    Medlem
    13 september, 2011 vid 18:44
    cosmosurfer;669412 wrote:
    Finns tranbärssaft både på ica och coop. Finns även torkade tranbär. Eller kolla i en hälsokostbutik. Krya på dig!

    Tack för tipset! Får bli till o köpa hem ett lager då! Och tack, ska försöka göra lidandet kort för det är rätt jobbigt när det blåser och nya blänkande formulan står på balkongen och ser sexig ut, vill komma ut på vattnet nu! 😀

  • mr-jibe

    Medlem
    13 september, 2011 vid 18:51
    jr555se;669660 wrote:
    munkholmen vid 10-11 snåret.. sista på ett tag för mig nu med barnleverans på g när som helst..
    Kul att få träna lite hårdare vind.

    kan rapportera att det ökade och ökade.. kom ngn när jag skulle hem. Ngn här?
    Goa förhållanden om man har mindre än 6.0 =D
    lite byigt/ryckigt vid 10 men verkade stabilisera. som vanligt så ser det mkt lugnare ut på “film” ber om ursäkt för att jobbet ringde mitt i filmningen(med telefonen) =)

    enl. arlanda, inte helt långt bort blåste det 10m/s ca och i byarna en hel del mer.. inga jättevindar för er som e vana. men för mig så var det mer än tillräckligt…
    munkholmen – YouTube

    -johan

    Släng upp en film på när du surfade också! 😀 Antar bara att du körde gopro på bommen?? 😉

  • gnaraloo-station

    Medlem
    13 september, 2011 vid 19:23
    hakuna;669176 wrote:
    Jinxa inte nu det här! *schhhh!*

    Jinxa? Ha vilket ballt uttryck var kommer det ifrån? Antar att det betyder “ställa till det” eller liknande…

    / Martin

  • jr555se

    Medlem
    13 september, 2011 vid 21:03
    Mr.Jibe;669701 wrote:
    Släng upp en film på när du surfade också! 😀 Antar bara att du körde gopro på bommen?? 😉

    hehe, nä så skoj ska ni inte få 😉 har problem med att mitt 6.0 är Av och På hela tiden.. nu var visserligen vinden sjukt byig. typ inget, stå upprätt, sen överriggat men med toktryck som digitala pulser.. helskumt.. men lärorikt hoppas jag..
    Sparkade i foten i framstroppen ändå trots noll planing Bara för att..
    Hade gärna kört när det tog i mer men märkte på land att 6.0 var lite väl mkt för mig idag.

    Men när jag kollade filmen såg det mest ut som jag cruisade på näsa =/ och hängde lite mer än vanligt bara.
    Hmmm… ok att allt ser lugnare ut på film men va f’n.. känns som hjärnan spökar för mkt…
    att det ska va så j’la svårt..
    -johan

  • wilund

    Medlem
    13 september, 2011 vid 21:10
    Gnaraloo Station;669708 wrote:
    Jinxa? Ha vilket ballt uttryck var kommer det ifrån? Antar att det betyder “ställa till det” eller liknande…

    / Martin

    A jinx, in popular superstition and folklore, is:
    A type of curse placed on a person that makes them prey to many minor misfortunes and other forms of bad luck;
    A person afflicted with a similar curse, who, while not directly subject to a series of misfortunes, seems to attract them to anyone in his vicinity.
    An object/ person that brings bad luck.
    A common slang term used when two people say the same thing at the same time, and one of them says Jinx, the other person either, cannot talk, or “owes a soda”, said as a game among children, and does not require knocking on wood.

    The superstition can also be referenced when talking about a future event with too much confidence. A statement such as “We’re sure to win the contest!” can be seen as a jinx because it tempts fate, thereby bringing bad luck. The event itself is referred to as “jinxed”. A dramatic historical example of this type of jinxing is the RMS Titanic, which was said to be unsinkable, then sunk on its maiden voyage.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nästa Vecka Blåsigt ……..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.