• Publicerad av fk på 19 juni, 2003 vid 11:13

    Kan man surfa på Naxos.Kan man hyra prylar jag vill helst slippa ha bil.
    Det vore bra om det finns hotell el lägenhet i närheten av surfcentret.
    Någon som varit där?

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • bwss-bg

    Medlem
    19 juni, 2003 vid 14:57

    Fredrik,

    Jag var på Naxos för 6-7 år sedan och man kunde hyra bra prylar (tror att det var F2 eller Fanatic) nere på stranden. Problemet var (iallafall när jag var där) att det var dåligt med småsegel, det hudade järnet den dagen jag skulle segla och den enda 3,6:an var uthyrd till en tjock tysk och själv flög jag som en vante med en 4,1:a.
    Bor gör man inne i stan, det är gångavstånd till beachen.
    /Benny

  • bwss-bg

    Medlem
    22 juni, 2003 vid 20:20

    Fredrik,

    Det finns mer än jag trodde och dessutom verkar det bralla rätt bra. Jag hittade tre (3!) vindsurfing center på Naxos med sjysta prylar, kolla länkarna:
    http://www.naxos-windsurf.com/
    http://www.naxos-surf.com/
    http://www.flisvos-sportclub.com/html/engl/html/fire/2surf.html
    cool.gifBenny

  • fk

    Medlem
    23 juni, 2003 vid 06:18

    Tack benny!

    Det blev en V på Rhodos(29). Vi tror att det blir jobbigt med båt resan i 4 tim
    till efter flyget för David. Men dom har en uthyrning nära hotellet vi ska bo på.

    /FK

  • nicko_

    Medlem
    2 juli, 2003 vid 08:09

    Tjena!
    Jag var på det där Flisvos centret på Naxos nyligen. De hade F2 prylar där. Det fanns en lagun och en vågspot. Lagunen startar man i för att sedan ta sig ut genom ett passage till lite djupare vatten där det oftast finns mycket vind och höga vågor om vinden ligger på från rätt håll.

    Det var tysk / greker som hade stället så det var sedvanlig tysk ordning på allt. Bra säkerhet o.s.v. De har också en grymt skön lounge vid vattnet med skön musik som man kan ha sitt “after surf” på.
    Helt ok tycker jag.
    P.s jag var där i April, då var det lugnt o skönt. Kan tänka mig att det är lite trångt nu!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juli, 2003 vid 11:10

    Var på Naxos sept2002, det var riktigt bra, med ordentlig uthyrning, tyskar som hade grym ordnung på sitt material.
    Mycket folk, trångt på vattnet i lagunen, 5mtr öppning i revet för att komma ut i vågor. Bra vind, några dgr riktigt bra.
    Bra tillgång till mtrl, även om man får armbåga sig till seglen som gärna snos av tyska seglare så fort man lägger ifrån sig det.
    Allt kostar extra, så tips att ta med shorty, skor om du vill samt sele, så sparar du lite pengar. Försäkring är tillval, kan vara bra om det blåser mycket.
    Dom har båt att hämta hem folk med, behövs dock inte om du bara är i lagunen, där man i princip bottnar överallt.
    Ligger i ändan av george beach i Naxos stad, gångavstånd om du bor i Naxos.
    Finns även andra ställen på samma strand där du kan hyra in egna grejor, kollade inte in det så noga dock.
    Abosolut ett ställe att rekommendera, minus för lång resa, flyg+båt, med väntan en hel dag.
    Tyskarna var generellt duktiga seglare, och schysta på vattnet, men högljudda på stranden. En och annan engelsman försökte, annars var det inte så många skandinaver.
    Erra

  • nicko_

    Medlem
    2 juli, 2003 vid 11:22

    Kan passa på att tipsa om Paros oxå. Ytterligare ett “tyskt” ställe finns där. Tror det hette Fanatic Fun Center och ligger vid The Golden Beach. Där är det dock en mer manjana-betonad tysk vid namn Berndt som basar och inte samma ordning. Skitskön gubbe dock som man gärna tar en öl med (visst filter får man dock slå på).

    Klart bra strand där. Den är lång och man kan segla långt innan man behöver gippa. De har båt för att rädda folk och ett torn där jag aldrig såg någon sitta men det var lågsäsong när vi var där. Skall ni surfa där så passa er för att bo i staden som ligger närmast surfcentret då den var helt död då vi var där. Vill man göra något annat än att enbart surfa så är tipset att hyra scotrar isåfall.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2003 vid 07:51

    Tjo Naxos
    Den grekiska ögruppen får under varje år i Augusti en mycket bra och stabil vind för segel mellan 5.0-5.8. Var förra året och seglade vid Flisvos Sport som man lätt går till på beachen. Boende är bra och billigt gå bara längs och förbi kajen med vattnet på höger sida. Där borta ligger stranden full med plastfyllda KEX och surf spotet, de bästa hotellen ligger strax ovanför strandserveringarna.
    Utrusning:
    Det är inte billigt att hyra och ta försäkring, du har att göra med halvtyskar. Lyssna på var någonstans du tar dig igenom revet, försäkringen omfattar inte fenan.
    Dagen kan avslutas med lite kitning om så behagar.
    /Surfer Boy

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2003 vid 08:30

    HAr oxå hyrt vid flisvos….bra prylar, bra service. Själv seglade jag 4.0-5.5 i två veckor med riktigt bra vågor förra sommaren. En guldklimp!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.