• Nedhals-linor

    Publicerad av lundvall på 23 september, 2009 vid 14:24

    Vad kör ni på för nedhalslinor? De jag har i dagsläget går sönder titt som tätt och jag börjar ledsna lite på det hela. Har sådanna klassiska blåa med gula prickar i, det är liksom i två bitar. Vitt i mitten och det blåa runt om så det går av rätt lätt.

    Var köper ni era linor och vad rekommenderar ni?

    lundvall svarade 14 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    23 september, 2009 vid 15:11

    Formuline. Det är vad jag vet den enda lina som är utvecklad som nedhalslina till vindsurfingsegel. Vit, 3,8 mm tjock hårdflätad tamp i ren dyneema.

    Edit: Surfspot säljer här i Stockholm men de är nog inte ensamma om det ens här.

    Edit2: Tampen som följer med Neil Prydes MXT-förlängare är formuline.

  • lex-luthor

    Medlem
    24 september, 2009 vid 07:06

    Vet inte om det är nån som säljer Formuline i Göteborg, men de har linor med Dyneema i vanliga båtaffärer. Milsvid skillnad mot vanliga tampar redan med dessa, de “prickiga” töjer sig mycket mer.

  • rasmus_w

    Medlem
    24 september, 2009 vid 07:57

    “Göteborg

    Samarbetsbutiken Surfshop SWE-928 ligger på Lilla Risåsgatan 23. Kontakta Maria för öppettider och sortimentsfrågor.

    Maila: surfshoppen@gmail.comDen här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det

    Telefon: 0708266620″

    (Attans vad jag ger Bicless gratisreklam nu, Surfspot är inte ensamma om att sälja den)

  • roding

    Medlem
    24 september, 2009 vid 13:56

    Dock så är det ju littlered (maria) som driver den shoppen men som har ett bra samarbete med Surfspot så egentligen ger du Maria massa gratisreklam! 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    24 september, 2009 vid 16:58

    Jaja, hur som helst så lär nån snart få sälja några meter vitt snöre till lundvall. 🙂

  • lundvall

    Medlem
    24 september, 2009 vid 19:01
    Rasmus_W;578366 wrote:
    Jaja, hur som helst så lär nån snart få sälja några meter vitt snöre till lundvall. 🙂

    Det kommer någon allt få göra!

    Tack för alla svar dessutom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.