Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Ni som har varit i Marocco!!!

  • Ni som har varit i Marocco!!!

    Publicerad av jonte_r på 1 juni, 2009 vid 09:42

    Hej!
    Jag och min tjej ska ner till Essouira från mitten av juli till mitten av aug.
    Är i planerings stadiet och undrar om man behöver våtdräkt där nere?! Ni som har varit där vad hade ni!.

    Och är det värt att ta med sig segel över 5.0 m2?

    Är det någon mer som skall ner till Marocco under den tiden så hör av er.

    /Joie

    jonte_r svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • bwss-bg

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 10:34

    3/2 mm med långa ben och korta armar. Jag har aldrig haft större än 4,7 till Moulay, förvisso är jag lätt men 5,0 lär räcka, blåser det så blåser det ordentligt.
    Jag skrev en story om vår resa dit 2003, det finns lite praktiska tips i den.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=14801&highlight=Moulay
    /Benny

  • jonte_r

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 23:02

    Tack Benny, riktigt grymt skrivet.
    Ser fram mot Marocco och mer sugnare blir man efter att man har läst din berättelse!!!!
    Thanks!

  • kvabbso

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 05:55

    Grymt avundsjuk, blir man

  • bwss-bg

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 17:11

    Kul att du gillade storyn Jonte.
    Tilläggas bör att vi inte hade riktigt samma flyt med vinden 2004, men å andra sidan var vågorna lite bättre då.
    Sedan något år tillbaka har också Essaouiras lilla flygplats öppnat, _Frippe_ som var med mig 2003 flög direkt dit förra sommaren via Paris/Orly, kanske kan vara något att fundera på för att slippa värmen och trafiken i Marrakesh.
    Vill du läsa på mer så har ju Staffan och MC dokumenterat sina Marockoresor väl i deras surfdagbok:
    http://www.surfdagboken.se/ram.staffan2003.html
    http://www.surfdagboken.se/ram.mc2003.html
    Ha en bra resa!

  • jonte_r

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 11:18

    Aaaaa jag länktar!!
    Tack för all hjälp

  • jonte_r

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 08:43

    Ett lite frågetecken. Det verkar som det där med boende är lättast att fixa där nere när man har läst era bloggar.
    Men har ni något tips på billigt boende någon som ni har hyrt av tidigare som är bra??
    Annars så får vi hugga en nyckel i farten:)
    /Joie

  • foxsurfer

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 20:19

    no more marocco!! ingen vind på 2 veckor. Sen var d lite väl grunt på revet i moulay…
    2 veckor i öken är inget vidare.. o maten suger.. min 50 cent…

  • frippe75

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 04:47
    Foxsurfer;555628 wrote:
    no more marocco!! ingen vind på 2 veckor. Sen var d lite väl grunt på revet i moulay…
    2 veckor i öken är inget vidare.. o maten suger.. min 50 cent…

    MEN!!! Jag har ju sagt att Juni SUGER!!! fråga alla som varit där. Du kan numera sälla dig till den listan också 🙂

    Just att det är grunt är ju det som gör att vågorna bryter.
    Vänta en vecka till sedan smäller det… så brukar det vara … och vara bra under 14-17dagar….

    vänta och se!

  • bwss-bg

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 20:24

    Att dra till Marocko före Midsommar är ju helt klart en chansning som kan gå snett. Trist för din del.
    Det verkar dock vara något skumt med vindarna i området i år, fick just en rapport om att inte ens Pozo levererat särskilt mycket senaste veckan och det är ju normalt sett ett sjukt blåsigt sommarspot. Lär vara den sämsta Juni på 15 år.

  • markan

    Medlem
    4 juli, 2009 vid 18:30

    Även vi hade vindtorka på teneriffa under 10 dar i juni. Enligt locals så har det blivit sämre och sämre med vind de senaste 6-7 åren.

  • jonte_r

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 08:50

    Nu är hyrbil oxå fixad från Casablanca och avlämning i Agadir 🙂
    Av nu 6 veckorts hårt jobb i Stavanger (Norge), då inget surf har hunnits med är surfsuget på toppen av isberget. Börjar ivrikt kolla vindrapporter och annat, vill även tacka alla för hjälpen som har skrivit.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Ni som har varit i Marocco!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.