Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ni som surfade Torö stenstrand i fredags..

  • rasmus_w

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 01:56

    Masse, de gånger jag av nån anledning tappat farten i ett shorebreak (utmattning, klivit på vassa stenar, vågen var helt enkelt kraftfullare än jag trott etc) så har jag blivit tokspolad. Därför har jag alltid haft som strategi att hela tiden röra mig när jag befinner mig i ett shorebreak.

    Sen ser jag inte riktigt varför shorebreaket och stenarna skulle avgöra om det är lättseglat eller inte. Det finns gott om svårseglade vågställen med obefintliga shorebreaks, typ barriärrevsbryten som finns på en och annan korallö.

  • dr-masse

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 11:53
    Rasmus_W wrote:
    Sen ser jag inte riktigt varför shorebreaket och stenarna skulle avgöra om det är lättseglat eller inte. Det finns gott om svårseglade vågställen med obefintliga shorebreaks, typ barriärrevsbryten som finns på en och annan korallö.

    Och här har vi nog pratat förbi varandra? Det är ju liksom det jag försökt säga, att även utan stenarna är Torö oftast rätt svårseglat…

    Nåja, visst är det bra att kunna röra på sig i brytet, men det är ju viktigare att kliva i på rätt ställe vid rätt tillfälle från början. Tycker jag.

  • rasmus_w

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 14:21
    dr Masse wrote:
    Och här har vi nog pratat förbi varandra? Det är ju liksom det jag försökt säga, att även utan stenarna är Torö oftast rätt svårseglat…

    Ja vi kan ha pratat förbi varandra. Jag menar att Torö vore svårseglat även utan shorebreak. Trots allt så klarade jag ju bara en en sak när jag försökte segla och det var just shorebreaket. Så fort jag var utanför det blev jag tokspolad.

  • dr-masse

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 15:05

    ah, det där sista inlägget försätter ju saken i ett annat ljus…

    Välkommen i Torös eminenta spolningsklubb, modell stentvätt!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ni som surfade Torö stenstrand i fredags..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.