Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nice presentation av Fanatic Newwave

  • koa

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 15:20
    SWE22 wrote:
    http://www.fanatic.com/public/java/presentation/newwave/newwave68_01.html

    Dregel… :tongue:

    Skönaste bräda jag seglat iallafall… 😉

  • swe22

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 15:47

    Calle!! Du som har seglat dom flesta brädorna får fan hjälpa mig. Har sån beslutsångest. Har ju idag Newwave 78 från 2005 (den är ju tydligen lite mindre än 78 liter, jämförbar med NW75L 2006) Och känns rätt storleksmässigt till mina 80kg. Frågan är om man ska ha en stubby typ Allwave 75 (alt. JP RWW 76) eller om man ska en “riktig” vågis, dvs Newwave 74.

    Eller ska jag behålla min kära NW78 som man är rejält inkörd på nu? Börjar iof bli lite sliten efter 2 st Maui resor och några Torö-dingar.

    //Conny

  • dr-masse

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 17:59

    Det där var ju rätt coolt. Undrar om möjligheten hänger ihop med Wenzels CAD-ritande? Läckert.

    Conny, klart du ska ha en riktig klassisk vågis för speed och feta svängar. Hur skall du annars kunna ladda sådana där off-the-lips på Hookipa? Nästa gång sitter landningen, dessutom. Förstår att du gillar NW78an, den är nog byggt för grabbar som dig. Jag tror ärligt talat att en stubby är för slö för dig :-). Jag kan f-n tänka mig att handla en NW78, tycker den verkar ha en helt grym mix av modernt tänk och klassisk shaping, oah!

    Själv bör jag nog tänka om helt och utifrån min förmåga segla en EasyRider L mest hela tiden. Utifrån talang och kapacitet är jag nog en av historiens mest överkittade vindsurfare. Hmmm, kanske något att vara bäst på ändå?

  • rasmus_w

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 09:18

    Själv funderar jag på en freewave 86, en viktig anledning för min del är att alla freewaves utom 77:an kommer ha möjlighet till två stroppar bak och det känns som att jag oftast kommer bränna rakt fram med den. Sen kanske en newwave 69 eller så, för att fira att jag är några kilo lättare än jag var för några år sen. 🙂

    Plus att när en FW86:an känns stor så känns det som att det antagligen blåser rätt rejält och då kan man lika gärna ha en riktigt liten bräda.

  • swe22

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 15:19
    dr Masse wrote:
    Conny, klart du ska ha en riktig klassisk vågis för speed och feta svängar. Hur skall du annars kunna ladda sådana där off-the-lips på Hookipa? Nästa gång sitter landningen, dessutom. Förstår att du gillar NW78an, den är nog byggt för grabbar som dig. Jag tror ärligt talat att en stubby är för slö för dig :-). Jag kan f-n tänka mig att handla en NW78, tycker den verkar ha en helt grym mix av modernt tänk och klassisk shaping, oah!

    Själv bör jag nog tänka om helt och utifrån min förmåga segla en EasyRider L mest hela tiden. Utifrån talang och kapacitet är jag nog en av historiens mest överkittade vindsurfare. Hmmm, kanske något att vara bäst på ändå?

    Tackarrr… Ja det lutar nog mot en NW74 faktiskt.

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 augusti, 2006 vid 21:40

    Ser ut som 3D-animationerna som Holomatix/HMXMedia levererar till oss (Telenor) t.ex. http://content.hmxmedia.com/telenor/sonyericsson_w810i/

  • koa

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 05:53
    SWE22 wrote:
    dr Masse wrote:
    Conny, klart du ska ha en riktig klassisk vågis för speed och feta svängar. Hur skall du annars kunna ladda sådana där off-the-lips på Hookipa? Nästa gång sitter landningen, dessutom. Förstår att du gillar NW78:an, den är nog byggt för grabbar som dig. Jag tror ärligt talat att en stubby är för slö för dig :-). Jag kan f-n tänka mig att handla en NW78, tycker den verkar ha en helt grym mix av modernt tänk och klassisk shaping, oah!

    Själv bör jag nog tänka om helt och utifrån min förmåga segla en EasyRider L mest hela tiden. Utifrån talang och kapacitet är jag nog en av historiens mest överkittade vindsurfare. Hmmm, kanske något att vara bäst på ändå?

    Tackarrr… Ja det lutar nog mot en NW74 faktiskt.

    Tjena Conny,

    jag har kört dom alla.
    Newwave 74:an är en grym vågbräda! Snappigare “off the top”
    än NW75 från i år ; tack var bla tunna kanter…
    Var inte rädd för NW80 den är också grym och faktisk riktigt grym!;
    Newwave 80:an är kanske en storlek som blir bortglömd i stubbie världen;
    men en traditionell men modern shape! vågis runt 80 liter är underbar även
    när det lättar ur och vrider till glassy…och har grym kontroll när det ökar.

    Allwaven är lite långsammare än Freewave och Newwave; men den
    har en oootroligt kort svängradie, “du gör två botten svängar
    mot en på Newwave”…”less than perfect conditions” 😉

    Freewave går mer på fart, planar äckligt tidigt; som verkligen behövs i våra
    byiga och sega förhållanden; “less than perfect conditions” 😉
    Så FW77:an är också ett alternativ; men eftersom du älskar din NW78 så ska
    du nog ha en NW74 eller NW80 för det ultimata skäret och känslan du har haft
    i din tidigare NW78.

    Alternativ;
    Newwave 74 & 80
    Allwave 75
    Freewave 77

    Hoppas du fått lite kött på benen; visst är det härliga lyx problem man har i beslutsångestens tecken 😉

    Lycka till!

    Calle N

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nice presentation av Fanatic Newwave

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.