Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av Koa.
- FörfattareInlägg
- 17 augusti, 2006 kl. 15:13 #788847
SWE22
Medlem17 augusti, 2006 kl. 15:20 #1125592Koa
MedlemSWE22 wrote:http://www.fanatic.com/public/java/presentation/newwave/newwave68_01.htmlDregel… :tongue:
Skönaste bräda jag seglat iallafall… 😉
17 augusti, 2006 kl. 15:47 #1125598SWE22
MedlemCalle!! Du som har seglat dom flesta brädorna får fan hjälpa mig. Har sån beslutsångest. Har ju idag Newwave 78 från 2005 (den är ju tydligen lite mindre än 78 liter, jämförbar med NW75L 2006) Och känns rätt storleksmässigt till mina 80kg. Frågan är om man ska ha en stubby typ Allwave 75 (alt. JP RWW 76) eller om man ska en “riktig” vågis, dvs Newwave 74.
Eller ska jag behålla min kära NW78 som man är rejält inkörd på nu? Börjar iof bli lite sliten efter 2 st Maui resor och några Torö-dingar.
//Conny
17 augusti, 2006 kl. 17:59 #1125624dr Masse
DeltagareDet där var ju rätt coolt. Undrar om möjligheten hänger ihop med Wenzels CAD-ritande? Läckert.
Conny, klart du ska ha en riktig klassisk vågis för speed och feta svängar. Hur skall du annars kunna ladda sådana där off-the-lips på Hookipa? Nästa gång sitter landningen, dessutom. Förstår att du gillar NW78an, den är nog byggt för grabbar som dig. Jag tror ärligt talat att en stubby är för slö för dig :-). Jag kan f-n tänka mig att handla en NW78, tycker den verkar ha en helt grym mix av modernt tänk och klassisk shaping, oah!
Själv bör jag nog tänka om helt och utifrån min förmåga segla en EasyRider L mest hela tiden. Utifrån talang och kapacitet är jag nog en av historiens mest överkittade vindsurfare. Hmmm, kanske något att vara bäst på ändå?
18 augusti, 2006 kl. 09:18 #1125743Rasmus_W
DeltagareSjälv funderar jag på en freewave 86, en viktig anledning för min del är att alla freewaves utom 77:an kommer ha möjlighet till två stroppar bak och det känns som att jag oftast kommer bränna rakt fram med den. Sen kanske en newwave 69 eller så, för att fira att jag är några kilo lättare än jag var för några år sen. 🙂
Plus att när en FW86:an känns stor så känns det som att det antagligen blåser rätt rejält och då kan man lika gärna ha en riktigt liten bräda.
18 augusti, 2006 kl. 15:19 #1125831SWE22
Medlemdr Masse wrote:Conny, klart du ska ha en riktig klassisk vågis för speed och feta svängar. Hur skall du annars kunna ladda sådana där off-the-lips på Hookipa? Nästa gång sitter landningen, dessutom. Förstår att du gillar NW78an, den är nog byggt för grabbar som dig. Jag tror ärligt talat att en stubby är för slö för dig :-). Jag kan f-n tänka mig att handla en NW78, tycker den verkar ha en helt grym mix av modernt tänk och klassisk shaping, oah!Själv bör jag nog tänka om helt och utifrån min förmåga segla en EasyRider L mest hela tiden. Utifrån talang och kapacitet är jag nog en av historiens mest överkittade vindsurfare. Hmmm, kanske något att vara bäst på ändå?
Tackarrr… Ja det lutar nog mot en NW74 faktiskt.
18 augusti, 2006 kl. 21:40 #1125910Oregistrerad
GästSer ut som 3D-animationerna som Holomatix/HMXMedia levererar till oss (Telenor) t.ex. http://content.hmxmedia.com/telenor/sonyericsson_w810i/
19 augusti, 2006 kl. 05:53 #1125926Koa
MedlemSWE22 wrote:dr Masse wrote:Conny, klart du ska ha en riktig klassisk vågis för speed och feta svängar. Hur skall du annars kunna ladda sådana där off-the-lips på Hookipa? Nästa gång sitter landningen, dessutom. Förstår att du gillar NW78:an, den är nog byggt för grabbar som dig. Jag tror ärligt talat att en stubby är för slö för dig :-). Jag kan f-n tänka mig att handla en NW78, tycker den verkar ha en helt grym mix av modernt tänk och klassisk shaping, oah!Själv bör jag nog tänka om helt och utifrån min förmåga segla en EasyRider L mest hela tiden. Utifrån talang och kapacitet är jag nog en av historiens mest överkittade vindsurfare. Hmmm, kanske något att vara bäst på ändå?
Tackarrr… Ja det lutar nog mot en NW74 faktiskt.
Tjena Conny,
jag har kört dom alla.
Newwave 74:an är en grym vågbräda! Snappigare “off the top”
än NW75 från i år ; tack var bla tunna kanter…
Var inte rädd för NW80 den är också grym och faktisk riktigt grym!;
Newwave 80:an är kanske en storlek som blir bortglömd i stubbie världen;
men en traditionell men modern shape! vågis runt 80 liter är underbar även
när det lättar ur och vrider till glassy…och har grym kontroll när det ökar.Allwaven är lite långsammare än Freewave och Newwave; men den
har en oootroligt kort svängradie, “du gör två botten svängar
mot en på Newwave”…”less than perfect conditions” 😉Freewave går mer på fart, planar äckligt tidigt; som verkligen behövs i våra
byiga och sega förhållanden; “less than perfect conditions” 😉
Så FW77:an är också ett alternativ; men eftersom du älskar din NW78 så ska
du nog ha en NW74 eller NW80 för det ultimata skäret och känslan du har haft
i din tidigare NW78.Alternativ;
Newwave 74 & 80
Allwave 75
Freewave 77Hoppas du fått lite kött på benen; visst är det härliga lyx problem man har i beslutsångestens tecken 😉
Lycka till!
Calle N
- FörfattareInlägg
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.