Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nostalgi i regnet

  • Nostalgi i regnet

    Publicerad av tsss på 15 juli, 2012 vid 10:11

    För dagen regn här i Östra Svealand. Så man kan hänge sig åt nostalgi. Fick av en golfkompis, som surfade för knappa 30 år sedan, en obruten förpackning hängselelinor frän den tiden.
    Han frågade om jag hade någon glädje av dom.

    Lade märke till att det vara röda läppar på förpackningen så på så sätt var den ju ganska aktuell.
    Förslag på vad man ska göra med såna här historiska prylar….

    hakuna svarade 11 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • grrrr

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 10:31

    Sälja på blocket?

  • pedersen

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 13:16

    Exakt såna hade jag till min Sailboard MC315. Var inte läpparna ett klistermärke, om jag inte minns fel?

  • rabbit

    Medlem
    16 juli, 2012 vid 10:51
    tsss;693211 wrote:
    Förslag på vad man ska göra med såna här historiska prylar….

    rama in och hänga på väggen i klubbhuset i väntan på det första windsurfing-museet.

  • tsss

    Medlem
    17 juli, 2012 vid 10:48
    Pedersen;693217 wrote:
    Exakt såna hade jag till min Sailboard MC315. Var inte läpparna ett klistermärke, om jag inte minns fel?

    Jo, läpparna som ligger inne i förpackningen, litet på sniskan, är ett klistermärke.

    Blir f ö svårt att ha på väggen i klubbhuset eftersom TWCs gamla mögliga klubbhus nu är rivet. Kommunen bygger på vår fd hyrda tomt. Tur att vattnet är fritt – än så länge.
    ( Funderar sedan några år på att man kanske skulle försöka starta ett vågmästarparti i kommunen, t ex med namnet Rullskridskopartiet. Ett parti som ensidigt röstar för mest generösa/ minst restriktiva förslaget i frågor om sport, natur och friluftsliv (och mot dispenser från strandskyddet osv) borde kunna dra en del röster. Vi hade under några år ett parti som blev vågmästare och som drev en enda fråga om kostnad för en grusväg så intet är omöjligt)

  • hakuna

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 18:17

    Vindsurfingmuseum finns i Burg i norra Tyskland har jag sett skyltat om.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nostalgi i regnet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.