Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nu är rekordet på ostkusten!!!

  • the_novice

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:08
    Speedkenta wrote:
    The_Novice wrote:
    Speedkenta wrote:
    Klart kul att det står att han är sveriges snabbaste man.

    Men det är väl ändå fortfarande Bringdal som är snabbast…?

    Inte med GPS

    Jo med Navman GPS som inte kan kopplas till datorn…

  • speedman

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:08

    Här kommer artikeln från Barometern!

  • speedkenta

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:12
    Speedman wrote:
    Här kommer artikeln från Barometern!

    Notera sjögräset i bakgrunden

  • speedman

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:13

    Och här kommer förstasidan!

  • jester

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:24

    Tack för PDFerna!

    Speedkenta: det där är väl ingen ovanlig syn? Är ju ute på vattnet som sjögräset ställer till med problem. Sjögräset kan omöjligen vara överdrivet stort problem. Det går inte att åka så fort som Robban gjorde om det är för mycket gräs.

  • speedkenta

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:45
    Jester wrote:
    Tack för PDFerna!

    Speedkenta: det där är väl ingen ovanlig syn? Är ju ute på vattnet som sjögräset ställer till med problem. Sjögräset kan omöjligen vara överdrivet stort problem. Det går inte att åka så fort som Robban gjorde om det är för mycket gräs.

    Tyvärr en för vanlig syn.
    Vore kul att se hur fort det gått med rak fena.
    Tyvärr så är det så mycket gräs nu att man får även problem med sjögräsfena
    Må gudarna vara med er i Holland så man får se er i plattvatten och utan gräs.
    Om jag skall vara ärlig så tror jag att Världskartan då kommer att flyttas lite upp mot norr då när det gäller speed

  • getwet

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:46

    Jag tycker faktiskt att det är något lurt här…….i artikeln så är uttalandet fällt av Peter Stavnås, men det sägs att det är Robert Stavnås som har kört….Vem är denna Peter Stavnås, måhända var det han som körde och inte Robert?
    Nä det är något lurt här nu…….

  • jester

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:50

    Japp. Inget kul med sjögräs. Inte kul när man måste hoppas på tur för att få till en bra repa, är j-vligt surt när man känner att man har grymmedrag i riggen, vattnet ser bra ut, och så känner man den lilla vibrationen från sjögräset, och ser turbolensen bakom brädan.

  • jester

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:51
    getwet wrote:
    Jag tycker faktiskt att det är något lurt här…….i artikeln så är uttalandet fällt av Peter Stavnås, men det sägs att det är Robert Stavnås som har kört….Vem är denna Peter Stavnås, måhända var det han som körde och inte Robert?
    Nä det är något lurt här nu…….
    Kan det vara så att Peter körde omkring i bilen med GPSen medans Robert stilar framför kameran??
  • fredrik-ygge

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:53
    Jester wrote:
    turbolensen

    Turbo-länsen menar du?

  • getwet

    Medlem
    6 september, 2006 vid 10:03
    Jester wrote:
    getwet wrote:
    Jag tycker faktiskt att det är något lurt här…….i artikeln så är uttalandet fällt av Peter Stavnås, men det sägs att det är Robert Stavnås som har kört….Vem är denna Peter Stavnås, måhända var det han som körde och inte Robert?
    Nä det är något lurt här nu…….
    Kan det vara så att Peter körde omkring i bilen med GPSen medans Robert stilar framför kameran??

    Nu kommer vi nog närmare sanningen, kanske en jetski sågs fara därute fram o tillbaka med en Peter som kapten?

  • speedkenta

    Medlem
    6 september, 2006 vid 10:14
    getwet wrote:
    Jag tycker faktiskt att det är något lurt här…….i artikeln så är uttalandet fällt av Peter Stavnås, men det sägs att det är Robert Stavnås som har kört….Vem är denna Peter Stavnås, måhända var det han som körde och inte Robert?
    Nä det är något lurt här nu…….

    Då har kallat honom svarte petter så är nog ett namnbyte nära förestående;-)

  • faster

    Medlem
    6 september, 2006 vid 10:42

    Dessvärre kan man inte läsa artikeln för man måste vara prenumerant, men visst ser bliden lite blek ut – ett RS6 hade absolut gett en bättre bild 🙂

    NP kanske görs bättre på bild och torra land, men på vattnet är det North sails som är snabbast.

  • johanc

    Medlem
    6 september, 2006 vid 11:33
    Jester wrote:
    Finns väl viss “risk” att han behåller brädan ett tag till nu… 😀

    Nu vet ju alla att Exocet är snabbast… 😀

    Nävars. Satt o filosoferade lite granna för en stund sedan. Kollar vi på topp 6 på Average, så på segelsidan ser det ut så här:

    * 2 NS Warp
    * 1 Gaastra Vapor
    * 1 NP RS6
    * 1 Arrows Tomahawk
    * 1 Naish Stealth 2006

    och på brädfronten:

    * Exocet Warp Speed
    * F2 Missile I
    * Fanatic Falcon Speed
    * F2 Missile II
    * Mistral SLE 270
    * Exocet TB 58

    Riktigt kul att det är så blandat med prylar

    Kanske så att SIS (Skiten i stropparna) spelar större roll…

    😉

    JOhanc

  • speedkenta

    Medlem
    6 september, 2006 vid 19:42
    The_Novice wrote:
    Speedkenta wrote:
    Klart kul att det står att han är sveriges snabbaste man.

    Men det är väl ändå fortfarande Bringdal som är snabbast…?

    Jag har nu lagt några timmar på att ta reda på vad som är svenskt rekord i speedsurfing.
    Ringt SV seglarförbundet och riksidrottsförbundet.
    Dom svar jag fått är att det finns inget reggat svenskt rekord i windsurfing.
    Då ingen skickat in några resultat.
    Om någon har seglar 41,7 knop på Maui, eller 40 i sotavento är enligt deras regler ointressant. Det måste finnas en bestämd norm hur detta skall gå tillMätning. Och godkännande..
    Inte att nån seglat i en fyrkant med tidtagning eller med laser
    Jag kommer att göra en förfrågan till förbundet att dom antar GPS speedsurfings regler.
    Samtidigt får vi en rättvis bedömning av hastigheten.
    Sen börjar vi på ruta ett.
    Om ni går in
    http://www.smsf.nu/
    Så ser ni att jag skickat in resultaten till Smålands seglarförbund.
    Sen väldigt viktigt. I tidningarna står det GPS speedsurfing.
    Vilket enligt mig är det enda riktiga sättet att få en hastighet som är exakt.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nu är rekordet på ostkusten!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.