Senaste nytt Forums Nu lär det nog ta skruv på en del ……

  • Nu lär det nog ta skruv på en del ……

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 september, 2003 vid 18:50

    Så fort man försöker att sälja något här via konfen så skall det prutas med än gång. Och det är innan dom ens har sett sakerna eller brytt sig om att ringa/ta kontakt med persomen som skall sälja . Titta bara när Voodo skulle kränga av sina segel folk klagade på hans annonser bla bla bla för dyrt måste du ha så mycket osv . om man är intresserad av sakerna så är ju det bättre att vara seriös ta kontakt med personen i fråga be att få se på grejorna innan man prutar (om det inte är för långt bort ) . Ser man att det är för dyrt för ens plånbok så är ju det bara att ge fan i att svara och leta vidare . JAg själv föredrar att köpa nytt vilket sker varje år, men att försöka bli av med dom begagnade prylarna är svårt i allafall här på konfen för oftast så får man svar mmm jag är ju en fattig student. ja och det skiter väl jag i vill man ha lite bra prylar får man väl betala också eller hur???.

    Bara så ni vet kommer min nya bräda och 4 nya segel om två veckor tänk på det SNÅLJÅPAR
    En som älskar kartongnytt……

    calle_kuling svarade 20 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • brutus

    Medlem
    3 september, 2003 vid 19:00

    Är “skärp dig!” ett för oseriöst svar för dig?? tongue.gif

    fick ner priset till min nivå ett par gånger o va helnöjd med det! Ska du ha kartongnya prylar hela tiden behöver du ju inte kolla säljes-sajten?!? confused.gif

  • voodoo

    Medlem
    3 september, 2003 vid 19:06

    Kartongnytt ÄR gott wink.gif
    Packade upp och provriggade mina resterande DUKE segel idag, så nu är alla seglen i hamn (och alla i samma färg), nu fattas bara vinden!
    Håller fullständigt med dig..spelar ingen roll vad man skriver för pris..herr anonym tycker alltid det är för dyrt!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 september, 2003 vid 19:34

    Herr Hultman inte fan får man KARTONG NYTT här på konfen det köper jag i butik . Sen om du läser om inlägget så kanske du begriper vad det står Saxat
    Så fort man försöker att sälja något här via konfen så skall det prutas med än gång. Och det är innan dom ens har sett sakerna eller brytt sig om att ringa/ta kontakt med persomen som skall sälja . Titta bara när Voodo skulle kränga av sina segel folk klagade på hans annonser bla bla bla för dyrt måste du ha så mycket osv . om man är intresserad av sakerna så är ju det bättre att vara seriös ta kontakt med personen i fråga be att få se på grejorna innan man prutar (om det inte är för långt bort ) . Ser man att det är för dyrt för ens plånbok så är ju det bara att ge fan i att svara och leta vidare . JAg själv föredrar att köpa nytt vilket sker varje år, men att försöka bli av med dom begagnade prylarna är svårt i allafall här på konfen för oftast så får man svar mmm jag är ju en fattig student. ja och det skiter väl jag i vill man ha lite bra prylar får man väl betala också eller hur???.

    Bara så ni vet kommer min nya bräda och 4 nya segel om två veckor tänk på det SNÅLJÅPAR
    En som älskar kartongnytt……

  • fenan

    Medlem
    3 september, 2003 vid 19:59

    Kul å va anonym… laugh.gif

    Lägg på lite prutmån på priserna du tänkt dig, så får du för hoppningsvis ut så mkt som du vill + att den som köper tycker att den “tjänat” ett par hundralappar… å får du sålt det för det priset så e de väl bara bra smile.gif

    jag tycker du låter lite vrång haha

  • safesurfer

    Medlem
    3 september, 2003 vid 20:21

    Gillar inte prutande. Tycker att det verkar finnas riktiga klipp på säljes sidorna. Finns dock en del undantag där folk säljer saker dyrare begagnat än vad samma modell kostar ny på surfers. Självklart har den som äger grejorna rätt att kräva vilket pris som helst men man tycker ju synd om någon skulle bli lurad, verkar ju finnas många nybörjare på steffo.

  • jeppe

    Medlem
    3 september, 2003 vid 21:01

    Svar till:


    Gillar inte prutande. Tycker att det verkar finnas riktiga klipp på säljes sidorna.Finns dock en del undantag där folk säljer saker dyrare begagnat än vad samma modell kostar ny på surfers.

    [/ QUOTE ]

    Intressant, du gillar inte prutande, det finns klipp på säljes sidorna men även en hel del begagnat som är dyrare än nytt.

    Ja, inte vet jag om jag är trög eller så, för jag blev då inte direkt klokare på det inlägget inte. confused.gif

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    3 september, 2003 vid 21:11

    blir man det på ditt? grin.gif

  • boman

    Medlem
    3 september, 2003 vid 21:14

    Prutar du på dina kartong nya prylar…. eller är du kanske sponsad ?
    Som sagt vill man ha något så kostar det, andra hands värdet på surf prylar är inte stort

  • jeppe

    Medlem
    3 september, 2003 vid 21:15

    Näe, det har jag svårt att tro. wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 05:59

    Kunderna styr priset, vill ingen betala det priset du angivet så är det upp till dig att sänka priset eller vänta på rätt köpare. Bifoga bra bilder på produkten som motiverar ditt pris så kanske du slipper dom direkta skambuden. Jag har sålt flera segel på konfen men bra resultat men här gäller det att hålla bra priser. Vill man få ut lite mer av prylarna ska man ta det till Fyndrutan på öland eller liknande. Där är det bra sug och folk betalar bättre. Hälsar, Peter

  • brutus

    Medlem
    4 september, 2003 vid 06:40

    Svar till:


    Bara så ni vet kommer min nya bräda och 4 nya segel om två veckor tänk på det SNÅLJÅPAR
    En som älskar kartongnytt……

    [/ QUOTE ]

    Bracka tongue.gif

    / en som får kartongnytt i veckan men inte behöver boasta…

  • dr-masse

    Medlem
    4 september, 2003 vid 06:43

    Håller inte alls med. Jämför jag med tiden B.K (before konfen) så säljer jag mina grejor bra mycket lättare idag.

    Visst, lite prut förekommer men det är väl närmast självklart. Jag prutar oxå, både när jag handlar nytt å beggat.

    Allt handlar ju om tillgång och efterfrågan. Har man exempelvis en bra 430 mast och vill sälja lär det finnas många köpare. Ett sexnoll race-segel däremot lär vara knepigare och tappat mer av sitt värde. Att vissa anonyma tycker att det är tokdyrt är ju bara att ignorera, man märker ju rätt snabbt vad som är seriöst eller inte.

    Och får man inga svar alls på sin annons så är nog priset för högt. Begagnat priserna är ju rätt låga, men samtidigt tycker jag att det är kul att det trots allt finns en marknad som gör att man kan sälja och få lite kosing till nya grejor. Jag byter upp mig typ vartannat-tredje år ungefär, och det funkar fint. Då brukar grejorna ha sålts för 50-60% av nypris (segel för 1500-2000:-, brädor för 5-6500:- ungefär). Nu bor ju jag i Sthlm, och här verkar andrahandsmarknaden haft rätt bra fart de senaste två-tre åren, kanske är det annorlunda på andra ställen?

    Summasummarum är – jag tycker köpåsälj här på konfen funkar riktigt bra!

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 07:11

    Alla ni som är missnöjda över prutandet ; har ni varit utomlands nån gång wink.gif ? I många asiatiska länder så går säljaren ut med ett högt pris och låter sen köparen pruta på så sätt blir båda nöjda.

  • skywalker

    Medlem
    4 september, 2003 vid 07:18

    En grej man skulle kunna göra är att göra en regel (och se till att den följs med hjälp av moderatorer) att vill man pruta ska man kontakta säljaren direkt och inte skriva “de säljer den ju för x kr på xxxxx m.m). Den regeln finns på andra forum jag är med på och det funkar fint.

    I övrigt är jag inte emot prutning. smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 09:41

    Länge sedan man såg ett så självgott “jag har minnsan råd att köpa vad jag vill och det borde alla andra också ha”-inlägg. Det är väl alldeles utmärkt med en fri marknad där folk försöker sälja så dyrt och köpa så billigt som möjligt. Vissa prylar sätts ut till på tok för höga priser och då är det bra att folk med koll skriver det direkt i annonsen så inte någon går på en blunder. Tycker man att man blir erbjuden får lite stålar för sina prylar är det ju bara att behålla dom eller sälja till någon som vill betala mer. Finns det ingen som vill betala mer får man helt enkelt gilla läget. Så funkar det och det är alldeles utmärkt. Antar att kaxPellen som skrivit inlägget helt enkelt satt ett överpris. Själv har jag fått sålt massa prylar utan nämnvärt prutande. Det är bara att sätta rätt pris. Så var det med det.

    /Kristian

    PS Förstod f.ö. SafeSurfer väl. Krävdes inte allt för mycket för att hänga med… DS

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Nu lär det nog ta skruv på en del ……

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.