• nic

    Medlem
    22 april, 2009 vid 21:48
    Haze;542216 wrote:
    …Not so many kites even flys in that´s size in 10 knots.

    Vad menar du? Finns det någon kite som inte flyger i 10knops vind?

    Nic

  • haze

    Medlem
    22 april, 2009 vid 21:56

    Ja en hel del 7:or gör inte det skulle väl jag vilja påstå. Eller framför allt så ser det ut som den EH kiten har en del tryck i sig. Och det är väl inte så vanligt i 10 knop? När vi har haft kurs så brukar det vara jobbigt att få en nia att ha tillräckligt med tryck för visa övningar i 10 knop.

  • dadil

    Medlem
    22 april, 2009 vid 23:42

    oj, då kanske ni skulle uppdatera era kites i skolan. jag kommer ihåga en windtools mosquito jag hade 2001, är det sådana ni har?

  • roland

    Medlem
    23 april, 2009 vid 00:01

    Om ni kollar en gång till på filmen kolla flagorna o palmerna….. 6-9 knop va e de 3-5m/s??

    Nu kitar jag inte så mycket varken i sverige eller brazil. Men jag e på stranden mycket och i brazil är 95% av Naish kites torch o alla e långt ifrån hårda wakare…
    Det där med patent har väll varit lite si o så med om man vill kopiera så går det nog!!!

    Kan inte non säga att UDS var bra skit lätt att kroka ur svårare med HP….(om non kommerihåg)

  • gurra_g

    Medlem
    23 april, 2009 vid 00:11

    hehe UDSen is da shit!

  • neven

    Medlem
    23 april, 2009 vid 07:37
    sourra;542212 wrote:
    Sen beror ju spridningen på hur den som äger patentet gör med licensiering. Jag läste en intervju med Mr US1111 där han sa att det inte var aktuellt att låta andra märken använda sigmapatentet. Och Delta fanns innan Sigma.

    Ja och nej. Om det är en design som företag VERKLIGEN vill ha så kopierar dom den oavsett patent, eller gör workarounds så att det faller utanför patenten men är ändå likt. Bow-patentet är ett typiskt exempel.

  • haze

    Medlem
    23 april, 2009 vid 08:39

    Nä var Naish vi körde då 😉

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 april, 2009 vid 08:48

    hahah då var cirkusen igång…

  • skotten

    Medlem
    23 april, 2009 vid 09:54

    well Hugo and I drank 2L of espresso and finished at about 4am.. we met our deadline, we have a name, and we have a design : ).. Kudos to JohanW for letting us listen to our kickin french rap until we finished.

  • haze

    Medlem
    23 april, 2009 vid 10:15
    skejtar_henke;542278 wrote:
    hahah då var cirkusen igång…

    IRONIN är tydligen bortglömd!

    Jag saknar RAMBO!!!

  • sourra

    Medlem
    23 april, 2009 vid 13:09

    Ironi skrivs i rött, det vet ju alla.

  • haze

    Medlem
    23 april, 2009 vid 13:13

    Eller så skrivs det inte i rött eller då kanske folk inte förstå så klart?

  • sourra

    Medlem
    23 april, 2009 vid 13:29

    Nej det ska skrivas i rött. Hör nu vad jag säger. Det är bara att gå tillbaka och editera gamla inlägg.

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 april, 2009 vid 14:18

    Rambo blev väl portad …. Sen kom han tillbaka i snällare variation

  • hugeo

    Medlem
    24 april, 2009 vid 16:31

    ja fan vettifan men en dag så fick han inte va me längre synd på de 6000 inläggen man hade skrapat ihopa

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.