Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny film av Peter Committed Reloaded Trailer

  • vinta_kestrel

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 11:03
    Basse;486569 wrote:
    Seeda nu då !!

    Jamen Basse, jag GÖR ju det ju 🙂 Fast med 1Mbps så går det inte så fort. Och det är inte mer än tre som laddar…

  • vinta_kestrel

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 11:04
    rabbit;486578 wrote:
    Läs post nr #30 från igår kväll för både torrent och direktlänk till nedladdningen med omslaget ifrån mistral.com

    -peace
    /r

    Rabbit, jag fattar inte hur jag kunnat missa… sorry.
    Skulle kolla PB i morse men fick ingen kontakt. Inte nu heller…

  • suecocabron

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 11:14

    Skitbra film!! Blev grymt taggad! Väntar med spänning på uppföljaren… 😉

  • rabbit

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 13:33

    @Vinta_Kestrel 486586 wrote:

    Rabbit, jag fattar inte hur jag kunnat missa… sorry.
    Skulle kolla PB i morse men fick ingen kontakt. Inte nu heller…

    Du behöver absolut inte be mig om någon ursäkt.

    Jag bara postade en “head’s up” för att eventuella nedladdare skulle få fler alternativ och ffa dra uppmärksamhet till direktlänken:
    http://www.mistral.com/video/Mistral_Committed_Reloaded.zip

    Sju seedare på piratebay, men det är en reencode av flash-streamen från mistral.com.
    Iofs god kvalitet och spelbar på Ipod, till skillnad från orginalet.

    Orginalet incl omslag direkt från Mistral.com:
    http://www.mistral.com/video/Mistral_Committed_Reloaded.zip
    http://www.mistral.com/video/Mistral_Committed_Reloaded.zip
    http://www.mistral.com/video/Mistral_Committed_Reloaded.zip
    http://www.mistral.com/video/Mistral_Committed_Reloaded.zip
    http://www.mistral.com/video/Mistral_Committed_Reloaded.zip

    Tack för filmen Peter! Hoppas du fått betalt av någon den här gången!? 🙂

    -peace
    /r

  • fastlandsguten

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 14:34

    600kb från tpb, tack.

  • brutus

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 17:08

    holy sheit!

    det där var det bästa jag sett på länge länge!

    snyggt på alla plan, Peter! diggar musiken och klippningen, surfet såklart! riktigt sköna grabbar det där.
    blir så jävla sugen på att dra ut o surfa nu bara, får nog ta o kolla om filmen en gång till då det för stunden blåser mer när jag fiser.

    /Martin

  • carl-r

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 17:49

    Jättebra film! Coolt med freestyle i vågor!

  • vinta_kestrel

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 18:29

    Peter, går det som “kund” att få en önskan uppfylld? En version i 720p, alternativt 576p men med hög (DVD eller ev högre, om materialet tillåter det) bitrate så man kan dra upp den på projektorn i 80-100″ utan att det ser blockigt ut. Visst är det samma känsla ändå, men det är gött att visa polarna i bra kvalisort.

  • frippe75

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 19:44

    MEN!!!… Seeda då!

  • fastlandsguten

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 21:15

    är Campello en mistral sidekick…:) JP är väl glada när Campello chillar runt i en Mistral video…

  • fj69

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 22:42

    Holy guacamole vilken rulle! fantastiskt – tack för den. Keep it up. /F

  • jesper_b

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 07:29

    Satan i gatan!! Här satt jag och var lite putt på att jag inte kan åka till G-land, Sveriges eget Hawaii, kanske inte ens kan komma upp till Rullsand – jo måndag eftermiddag/kväll kanske jag kan komma iväg.

    Hur som helst, blev jag såååå himlans glad nu när jag kollade in Peters fantastiska film till morgonkaffet. Who cares om man missar en lite småregning sommarsession eller två här hemma? Visst känns det lite i ens inre vrå när man vet hur kul det är några timmar bort, men… det finns ju bättre spots. Vart flyttade Marcilio, Fransesco, och Dino? Jo till samma lilla ö som Polakow, Naish, Goya, ja till samma lilla ö som i stort sett alla vindsurfare som har möjlighet till det flyttat till. Plötsligt blir jag så dj-la nöjd, närmast självupptagen, nej mer ödmjukt inseende hur lyckligt lottad jag är. Visst jag missar kanske några timmar fin Rullsandsegling, kanske ännu finare sverigesurf, en kul dag på rivet, inte vet jag – rapporterna ser osäkra ut – men jag missar INTE (!) ännu en vinterresa till Maui.

    Tack för en urfin film! Kul att det inte alltid är samma gamla gubbar i fokus, kul med lite personligheter utan att det blir pubertalt småtöntigt. Supertack för bilderna från Maui och en stund upplysning om vad det är som gäller (vågor) och var det händer mest och bäst (Maui).

    Nu ska jag ut och lägga takpapp på mitt alldeles egna Maui-shack; inom shapeverkstad, butik, hang-out mm.

    Ses på line up!

    /JB

  • mbkpeter

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 12:10

    Yaoo. Kul att alla gillar filmen och jag hoppas verkligen att den uppfyller sitt syfte; få igång suget efter att leta guldkorn i livet. Må vara en dag med centerborden nerfälld i Olofsbo, gippförsök på en insjö i Kinna, men allra helst att rulla ner mot hookipa och känna att man lever. Att man skiter i Plasma TVn, om det är den som står imellan maui resan och uppesittarkvällarna.

    Nåväl, det finns killar som har det ganska fint mest hela tiden, men som försakar lite andra grejjer, och det är dem filmen handlar om.

    @Vinta_Kestrel 486664 wrote:

    Peter, går det som “kund” att få en önskan uppfylld? En version i 720p, alternativt 576p men med hög (DVD eller ev högre, om materialet tillåter det) bitrate så man kan dra upp den på projektorn i 80-100″ utan att det ser blockigt ut. Visst är det samma känsla ändå, men det är gött att visa polarna i bra kvalisort.

    Grejjen med filen som finns (fanns, … kommer finnas när servern kommer tillbaka 😉 ) var naturligtvis att hålla nere storleken så mycket som möjligt. Mpeg4+h264 gör jobbet galant, men det blir ruskigt dåligt om du börjar förstora spelar-fönstret på skärmen.

    Extremt komprimerade filmer (så som denna) = spela upp på datorn utan att köra helskärm. Kan kännas tråkigt, men det är lite dilemmat om man skall ha en liten fil. Speciellt dåligt blir det ju om man förstorar upp filmen och sedan kör ut på projektor eller TV. Denna fil är exporterad för att enbart spanas på dator i sin naturliga storlek (720×576). Det går (med halv-ok resultat att bränna på DVD och spana TV), men senare kanske vi slänger ut en 1 GB mpeg2 DVD fil för TV/projektor bruk.
    I ditt fall niklas skulle jag bränna mpeg4 filen som DVD projekt i Nero och köra på tv/skärm. Har inte testat men det bör bli bättre än att förstora upp filmen på helsärm och köra ut.

    Mer viktigt: se, lyssna och njut. känn att ni vill dit.

  • tim-eriksson

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 12:30

    Filmen fungerar ypperligt på 46″ i alla fall. Självfallet inte 720p men kvalitén är bra och jag kräver inget mer 🙂

  • svenne

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 14:35

    Riktigt j**la störtskön rulle!

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny film av Peter Committed Reloaded Trailer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.