Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny spotguide, Sverige

  • swe22

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 07:38

    @skotten 420202 wrote:

    hi man, I know this s a nightmare, but it would be cool if you could have a small table somewhere showing the next few days wind forecast for the spot you are looking for?… even maybe a small RSS feed in a thumbnail for DMI in Skåne, osv…..

    Like this http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=12&Page=2&SpotID=71. Problemet är att windguru tillåter att man har max 10 st per hemsida. Varför vet jag inte. Har du nån länk till någon sån tjänst hos DMI?

  • sourra

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 08:01

    Går det inte att göra någon form av fullösning med iframes?

  • lars_m

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 11:31

    @SWE22 420216 wrote:

    Like this http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=12&Page=2&SpotID=71. Problemet är att windguru tillåter att man har max 10 st per hemsida. Varför vet jag inte. Har du nån länk till någon sån tjänst hos DMI?

    Kan varmt rekomendera detta link också – iaf för Skåne 🙂

    http://www.deimoz.dk/vejr

    Rigtigt många bra väderlinks och fint översikt (för Skåne)

  • jps

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 14:36

    Västerbotten och Norrbotten saknas. Visst finns det väl vatten (eller i alla fall snö) människor där också 😉

  • simpa

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 15:15

    Riktigt bra jobbat men lägg till resterande län? Tänker framför allt på Dalarnas län i mitt fall.

  • gammelsurfen_

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 15:41

    fett nice! bra att få alla spots på en sida. ALOHA !

  • _frippe_

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 15:45

    Snyggt! Hur grym som helst.

  • swe22

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 15:48

    @simpa 420280 wrote:

    Riktigt bra jobbat men lägg till resterande län? Tänker framför allt på Dalarnas län i mitt fall.

    Självklart, fixar det nångång under kvällen.

  • swe22

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 16:22

    La till dalarna nu, resten av länen kommer.

  • haze

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 21:56

    @simpa 420280 wrote:

    Riktigt bra jobbat men lägg till resterande län? Tänker framför allt på Dalarnas län i mitt fall.

    Funkar inte iofs på så många ställen i dalarna. Typ siljans baden. Annars så är det sjuk byigt i runn. Kört där tre gånger och det är det värsta jag har gjort.. SIljan är lite bättre. Annars så är ju rullsand närmast för dig..

  • rex_milvus

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 07:43

    Grymt bra!

    På önskelistan kanske man kan lägga till en möjlighet att som användare klicka på nåt i stil med “åker dit nu!” så att man kan se var folk håller hus när det blåser?

  • jezaja

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 08:24

    En lista av spots som inte har någon text/bild/etc ifyllt vore trevligt, så kan folk se vad som behöver fyllas i.

    Lägga in sin egen gps-kordinat, varm man bor alltså. Så man kan få upp de spots som är närmast när man loggar in eller likande?

  • jps

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 08:43

    @jezaja 420372 wrote:

    En lista av spots som inte har någon text/bild/etc ifyllt vore trevligt, så kan folk se vad som behöver fyllas i.

    Bra idé. Det kanske skulle gå att ha en lista av miniikoner eller dyl. För att direkt i första listan av spots kunna se detta? Tom eller grå ikon för de som inte har text, länkar, bilder osv färgad/fylld ikon för de som har infon.

    Snyggt och funktionellt 🙂

  • swe22

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 18:04

    @Rex_Milvus 420369 wrote:

    Grymt bra!

    På önskelistan kanske man kan lägga till en möjlighet att som användare klicka på nåt i stil med “åker dit nu!” så att man kan se var folk håller hus när det blåser?

    Inte så dum idé… Det ska jag lägga på att-göra-listan.

    Småikonerna är på plats. Ska göra någon förklaring till dom, men om ni drar över musen så ser ni vad dom betyder..

    //Conny

  • jonaish

    Medlem
    7 oktober, 2007 vid 18:32
    Rex_Milvus;420369 wrote:
    Grymt bra!

    På önskelistan kanske man kan lägga till en möjlighet att som användare klicka på nåt i stil med “åker dit nu!” så att man kan se var folk håller hus när det blåser?

    å sen när du undrar varför ingen va där så kommer du få svaret:

    April, april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny spotguide, Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.