Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Nya åkare på fyrmedars!

  • vindsokaren

    Medlem
    21 november, 2015 vid 16:22

    Många duktiga seglare som kommer va bra på isen också.

  • tall-jonny

    Medlem
    23 november, 2015 vid 20:46

    Jag kommer också köra i vinter, tar hem slalomriggarna från sommarstugan ute på Torö och kör hemma i Älta 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 november, 2015 vid 10:40

    Ingen dålig hemmaplan, Tall Jonny!

  • vindsokaren

    Medlem
    24 november, 2015 vid 23:26

    Minns ja fel om jag såg en grön skapelse på film Jonny?

  • tall-jonny

    Medlem
    25 november, 2015 vid 08:33

    Nej, jag har bara kört soppslev några gånger. Min fyrmedars köpte jag av en kille från Norrköping (tror jag) – skall bli jäkligt kul. Vi ses på isen he he!

  • macedu

    Medlem
    25 november, 2015 vid 11:20

    apropå att bli “curlad”…..(skall plöja alla trådar”.

    Vad får jag mest ut om det lär vara mer snö än is…. historian säger ju där jag har sett i inre mälare att det först blir is sen snö och sen jävligt mkt snö….

    kan man hitta en kombo som gör att åkeerplöjning är möjlig om isen ballar ur?

    vilken typ…. inget hemmabygge men köp 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 november, 2015 vid 15:45

    Jag tror kanske inte att Du hittar någon fabrikstillverkad bräda för en snöig åker men om Du ska köra på snöbleagd is så är det Piraten som gäller. Hemmabyggen för snö glider oftast på skidor. Häromåret var det en del snack om hopp-skidor.

  • macedu

    Medlem
    25 november, 2015 vid 19:18

    Hepp, Ja “åker” var väl att ta i :-), så mkt koll har man.

    Du tänker på Rad;en… är den mer pro snö på is en den andra.

    RAD Is/snö bräda Icecarveboard.

    /mac

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 november, 2015 vid 21:10

    Snö är alltid svårt så på Din fråga är det nog mer pro is men den klarar ju skrovlig is, is med lössnö och is med packade snövallar i förhållanden där fyrmedaren inte fungerar.

    I blötsnö eller djup snö fungerar mig veterligen ingenting.

  • kinetic

    Medlem
    25 november, 2015 vid 22:34

    MacEdu: Att köra på löst packad snö utan att fenan når ner till isen kan man glömma, iaf när det gäller Rad/Pirate. Men om snön sjunkit ihop en aning o packats en del så funkar det, med rätt teknik. Hårdpackad snö är inga problem, men det blir knögligt värre….Jag har själv kört rakt igenom stora/djupa vindpackade drivor med min Pirate, utan släpp, men då utan att vrålpressa mot fenan/meden med bakre foten, man kör mer med “framfotstryck”. Jag har en proto till salu faktiskt , den fäster för bra på snö visade det sig, den svänger klart bättre på is men det livet blir lite väl tufft för stålkanterna pga den aggressiva vinkeln (och högre trycket) de får mot den hårda isen…. http://www.surfzone.se/kop-salj/visa-annons/11258/pirate-iceboard-prototyp/

  • macedu

    Medlem
    29 november, 2015 vid 15:43

    Halloj, ah de e uppfattat.
    För mig landar det nog på väntat för att se hur isen lägger sig i mitt direkta sjöläge.
    Sen blir det impuls köp ala Classic Mac.
    Schysst konkavitet, som en skridsko…..

    /mac

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Nya åkare på fyrmedars!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.