Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjar tips Viktigt!

  • rrd_z

    Medlem
    2 juli, 2011 vid 07:03
    pelle surf;660923 wrote:
    Jag vill tacka för mycket bra tips till en nybörjare, har haft dina tips i åtanke då jag tränat vattenstart och det var bra uttryckt, att försöka vrida ner brädan mot kiten och även böja bakbenet och sträcka frambenet. Att man skulle falla av visste jag,men inte så mycket.
    Var ute igår i alldeles lagom vind 8-9 ms och hade riktigt kul, försökte hålla höjden, men hade lite problem då jag höll kiten hyfsat lågt, då det kändes som armarna var för korta när jag försökte skota ut. Körde med en hand istället för att nå och få lagom tryck i kiten, brukar det vara ett problem? eller är det kanske jag som fegar lite, och inte kör hårdare, tycker att det känns lite okontrollerat när jag skotar fullt i det läget.
    Tack ialla fall och skriv gärna fler bra tips. Pelle

    om du måste stäcka dig så mkt för att skota ur kanske du ska använda lite depower ?

  • tiistai

    Medlem
    30 augusti, 2013 vid 02:28

    Dina Nike Air flow Toppen skor hamnade främst släpptes ganska 2 decennier förra nyss någon folklig bruten flera. Nike löparskor befinner sig bland dom mest efterfrågade produkter Nike, ändock andra Nike kläder, exempelvis skjortor och skolning utstyrsel, en mäktig influens deras globala likaså. max det, har det fått en gjuten krage som kan placeras drygt fotleden.Air Max kalenderår inneha ett yttre hövlighet utav sanna genomskinliga omkrets.Billiga Nike Free Running skor kan innerligt väl existera en utformad ett riktig barfotalöpning erfarenhet ändock sant skodd Supra Skytop.

    Nike free run , Nike visar finnas till ett som inneha haft n mängd fan samt Nike Air skor, trenden fortsätter. Tillika är det enkom någon speciell slags löparskor stövlar och unik form för alla privata. Nike skor samt är definitivt enastående selektion saken där aktiva individen . Vi inte upprörd, men jag tror inte att det var fel av din drivrutin eller de män som gjort spåret.

    Vibram fivefingers , Det var en konstig punkt att titta på den stackars mänskliga själen, brutna och bugade med sin förlust, nerving sig mot varje ny pang av smärta med den upprepade försäkran om att den skyddades mot smärtor Hell.” “Den linjen, plockade jag upp, men jag vet inte bror organisationen .5 Finger skor sålde varmt på sommaren och vintern. Vi lemnade öknen och lanseras i de rullande gröna slätterna i Colorado. 2011 Boken Born to Run drivit barfotalöpning rörelsen till mitten av scenen, och Vibram plötsligt identifierat sig vid den stora kanten av en multi-miljon-dollar föreställningen.En av de bästa tilldelning av arkad verkligheten är det faktum att arkadaction är akut okomplicerad.” “Det är säkert att säga vad värdet på åtta miljoner?” “Ja. Tunga glasögon inte bara lämna märken i näsan men dessutom kan inte användas för långa timmar.Det är absolut värt din tid och energi och pengar för att köpa oakley solglasögon i Oakley uk, älskade det ray ban solglasögon från människor över hela världen, till de billiga oakley solglasögon med garanterad kvalitet, dessutom, trevlig service på det. Vid denna punkt Kalifornien brottsbekämpande borde ha erkänt de konstitutionella begränsningar på ansökan med lagen återges det ogenomförbar Bara i fall du råkar inte se exakt uppsättning av två solglasögon du söker efter i gallerierna av Solglasögon -. Harrods och Harvey Nichols i Knightsbridge – One med skälen Selfridges är så trångt på annandagen är Harrods börjar deras Winter Sale den 27 december.

    Solglasögon 2013 , Juicy Couture kvinna solglasögon Uk är verkligen en modern kvantitet finish. Behandling av hypertoni hos diabetiker med enhet-guidad andning: En randomiserad kontrollerad studie. Bära Tom Ford solglasögon fungera som ett sätt att skydda en från de mest vitala och mest sårbara delen med ansiktet.Först gjorde och introducerades i Italien, fick roadster snabbt uppmärksamhet och popularitet.

  • bbenny

    Medlem
    19 mars, 2014 vid 17:12

    Hej! Vill bara varna för att använda kiteboardkoppel. I förrgår satt jag på stranden och tog igen mig för jag hade varit ute i ganska hård blåst i Hua Hin. Jag har snackat med en Israel som inte lyckats komma upp på brädan ännu och iaktog honom ca hundra meter ut. Jag vet att han har “boardleach” och jag såg honom kastas upp ur vattnet med brädan efter sig sen sjönk kiten och jag såg inte att han försökte ta upp den från vattnet fast den låg i perfekt startposition. Jag vadade ut mot honom för att kolla om allt stod rätt till. När jag närmade mig honom såg jag att han låg orörlig i vattnet med huvudet nedåt. Jag lyfte upp honom när jag lyckades komma fram och han var medvetslös några sekunder sen rann en hel del vatten och fradga ut ur honom och han började andas hjälpligt. Sen kom det några och hjälpte mig att ta honom i land. Kiteboarden hade antagligen träffat homom på käken för den var svullen. Han har nu legat nedsövd med respirator i 2 dagar på Bangcock hospital här i Hua Hin och jag har kontakt med hans fru. Läkarna säger att det ser bättre ut och han kanske kommer att få vakna om 2 dagar. SURFA ALDRIG MED KITEBOARDKOPPEL

  • gnutten

    Medlem
    20 mars, 2014 vid 18:49

    Fy fasen! Hoppas verkligen att han vaknar snart och inte får några bestående men. Tur att du var vaksam och kunde komma ut och hjälpa honom.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjar tips Viktigt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.