Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt brädmärke & Ola H

  • creative

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 22:51

    Är inne på min andra quantum för i år. Oj en så snabb lugn skön planka. Tack Ola. Jag körde min första i WA och njöt hela tiden innan den pajade. Den va grym på plattvatten. Och när det var dags för magret river så bara levererade den sköna svängar hela tiden. OBS jag är inte något pro. Mina iron segel som jag köpte då efter en massa vånda. Black tip eller iron. Oh vad ska man välja!!! Fan va nöjd jag blev med iron … Tack alla (Ola H) för syn punkter m.m.

  • ola-h

    Medlem
    21 juli, 2012 vid 21:32

    Tack för feedbacken, Masse (och creative). Det är grymt kul att höra att brädorna funkar som de är avsedda att funka. De flesta hittar hem antingen på Quantum eller på Fly. Som sagt gör vi inga nya våg-modeller inför 2013. Det kommer endast en större Quantum (95) och en mindre FW (78 single/tri men med ännu lite mer våg i sig än de större FW – kan även specialbeställas med fem boxar). Däremot justerar vi konstruktionerna lite, med hårdare sandwichmaterial, ett nytt sätt att sätta grafiken, nya stroppar, nya pads, bättre halkskydd mm. Grafiken kommer dock vara densamma. Sedan kommer vi från och med ny köra de flexiga och mer bakåtsvepta Blacktip-fenorna även på Quantum. Den brädan är ju redan (som Masse skriver ovan) troligen den flerfening på marknaden som ha mest livlig singlefinkänsla i sig vid “raktframåkning”. Det gäller nog med Blacktipfenorna också, men brädan blir klart mer loose och vi tycker den blir lite mer allround nu.

Sida 12 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt brädmärke & Ola H

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.