Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ocean rodeo bronco 12.0 2007?

  • pjoter

    Medlem
    12 juni, 2013 vid 16:34

    Vad är det för storlek på din speed2? Känns lite dumt att du har en kite som funkar alldeles utmärkt för vatten och som har betydligt bättre depower än gamla c-kites, nästan i nivå med moderna kites å sen gå och köpa ett C-kiteärke som ur nybörjarsynpunkt är sämre på allt.

    Depower handlar ju om skillnad i kraft, förhållande vind mot vad du får ut. Något som automatiskt gör att en lättvindskite får mindre register i m/s än en stormkite. Skillnaden mellan 4 och 8m/s är rätt stor jämfört med skillnaden mellan 10-14m/s fast det är samma m/s.

  • sailortrash

    Medlem
    12 juni, 2013 vid 18:10

    Speed 2 är 10 m2. Men den håller inte luften, så om den kraschar så kommer den inte gå att relauncha. Någon eller några celler måste vara trasiga, men det märks inte när den är i luften.

  • skanepaul

    Medlem
    12 juni, 2013 vid 18:56

    Speed 2 som inte håller luften????????????????????????????????????? 🙂

    Kan foils läcka?? 🙂 🙂 ja vad vet jag!

  • emerson

    Medlem
    12 juni, 2013 vid 20:02

    @Lima-ko 711529 wrote:

    Av ren nyfikenhet, vad får man lägga för en 2009 SB 12 m?

    Svårt att veta vad den är värd på andrahandsmarknaden som verkar svämma över med kites. Jag hoppas på 4000 kr, får se om någon är villig att betala det.

    Kan tilläggas att bommen är av årsmodel 2011 och bara använd en säsong då jag slarvade bort min förra.

  • sailortrash

    Medlem
    12 juni, 2013 vid 20:42

    Speed är en closed cell foil…

  • pjoter

    Medlem
    12 juni, 2013 vid 20:59

    Låter klart skumt.

    Kommer förresten inte ens ihåg att speed 2 fanns i 10m. 🙂

    Men den borde flyga rätt kass också känns det som. Ska den tappa trycket så borde du ha en öppning utåt. har flugit med 5-6 väggar rippade och den höll trycket utmärkt men tappade rätt mkt prestanda då den såg ut som en ballong i luften. 🙂

    Skulle du råka ha lite tid så kolla över den. En sån tia är ju en kanonfin kite både till vatten och land om den funkar som den ska och är rätt trimmad. Alternativt lämna bort den till nån som kan å betala lite.

  • pjoter

    Medlem
    12 juni, 2013 vid 20:59

    Men tycker du den saknar depower ska du nog inte fundera på en äldre c-kite. 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    13 juni, 2013 vid 08:58

    har inte kört den på några år,men det är ingen nybörjar kite direkt. tvivlar på att ngn skulle betala ngt för den idag, men den duger som slit och släng snökite.. den används för lite för att det ska vara värt att fixa den

    speed 2 -05:a tror jag. uppenbarligen gjordes den i 10 eftersom jag har en..gul och svart.

  • lima-ko

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 13:51

    @emerson 711597 wrote:

    Svårt att veta vad den är värd på andrahandsmarknaden som verkar svämma över med kites. Jag hoppas på 4000 kr, får se om någon är villig att betala det.

    Kan tilläggas att bommen är av årsmodel 2011 och bara använd en säsong då jag slarvade bort min förra.

    4000 för en 4 år gammal drake låter rätt saftigt IMHO, men GLHF med det =).

  • _dave

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 15:37

    Det finns fler bra drakar från 2007 för nybörjare mm. Typ, ozone, cabrina, best, takoon tex. Har fortfarande en Best Waroo och en takoon furia från 2007 som är kanon bra tycker jag – tom bättre en många senare drakar ink. vissa modeller från best och takoon från 2010+!

    Men jag tror inte Bronco var ens från 2007, och hade ingen bra rykte heller. Speed 2 kom 2007 och har bra depower. Speed 1 kom 2006 hade relativt sett ingen depower.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ocean rodeo bronco 12.0 2007?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.