Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ola H kanske kan svara på detta?

  • john1

    Medlem
    5 januari, 2014 vid 12:54

    Tack till Ola och Snaffe. Låter bra. Dessutom är “Makanikillarna” trevliga att ha kontakt med.

    Till Ola:
    Menade du Walu 2×15 + 2×10, hittar ingen fena med benämningen 0?

  • ola-h

    Medlem
    5 januari, 2014 vid 13:10

    Ja, 10 fram menade jag. Men kolla med Makani själva om storleksrekommendationer. Weedfenor är lite lurigt eftersom de är mer bakåtsvepta och oftast har mer lyftkraft per “djupenhet” så att säga.

  • john1

    Medlem
    5 januari, 2014 vid 13:24

    Tack igen
    Ja, just det, pga. 45 graders vinkel etc.
    JJ

  • snaffe

    Medlem
    5 januari, 2014 vid 17:43

    Makanis weedquad fenor är faktiskt inte så stora i ytan. Mina är mindre än tex mfc 300. Dock inga problem med att de släpper när man inte vill men sen är jag van vid att köra riktigt små fenor på freestylebrädan.

  • dr-masse

    Medlem
    6 januari, 2014 vid 07:05

    Även jag kör några Makanifenor, dock inte weed (fenor, alltså…) men quad, twin, freestyle och en egenkomponerad tri-uppsättning och måste säga att jag är väldigt nöjd med de och kommer köpa fler.

    Bra att ha att göra med, snabb leverans och jag fick en rätt vettig rabatt när jag köpte flera fenor på en gång.

  • john1

    Medlem
    6 januari, 2014 vid 12:23

    Till Dr. Masse:
    Är det en egenkomponerad tri-uppsättning med 2 trusters? Eller en annan variant. Är det en vågis eller FSW bräda? Fungerar det bra i onshore som i Skåne?
    JJ

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ola H kanske kan svara på detta?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.