Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Olyckor inom vindsurfing
-
….eller segla på djupare vatten 😉 (sorry, men upplägget vart bara för frestande)
Ha d gott
-
Jag kör med en skate-hjälm, finns på Stadium och Inter sport för en 400 bagis. Johans wakeboard-luva ser riktigt bra ut, den skulle jag lätt handla.
–S
-
Calle_B wrote:….eller segla på djupare vatten 😉 (sorry, men upplägget vart bara för frestande)
Ha d gott
Jupp, bjöd ju in!!! :laugh:
-
Jag knycklade till min fot ordentligt i fredags när jag surfade i Haga Park. Hoppade av brädan (ca 1 km ut från stranden), vänsterfoten först med tårna nedåt. Trodde det var djupt men icke. Det var ca 3 dm djupt och foten rullade ihop sig. Ont! Inget brutet men den svullnade upp rejält och nu nästan en vecka efteråt haltar jag fram. Suger rejlt!
-
Jesse wrote:Jag knycklade till min fot ordentligt i fredags när jag surfade i Haga Park. Hoppade av brädan (ca 1 km ut från stranden), vänsterfoten först med tårna nedåt. Trodde det var djupt men icke. Det var ca 3 dm djupt och foten rullade ihop sig. Ont! Inget brutet men den svullnade upp rejält och nu nästan en vecka efteråt haltar jag fram. Suger rejlt!
Det är synd om dig lilla gubben!
Själv så var jag nere vid västeråker idag och brände järnet, satan vad det blåste, lite byigt och lite choppigt vatten, men solen var frame hela dagen.
5,3m² och Goya FW85 satan i min låda vilken dag!!!!
Fyra-fem timmar igår och sex timmar idag, kan det bli bättre, jo det kan det väl men jag är NÖJD.. -
jag kör med en gammal VM-hjälm (hockeyhjälm)
fungerar klockrent, lätt och smidig! suger inte åt sig massa vatten osv.. -
Kör också med hjälm rosa o fin hehe för att rädda de ädlare delarna ;-), så det är inte det värsta problemet. Nej personligen har jag en efterhängsen skada som jag titt som tätt slår upp igen! krachade grymt i ett slalom race för många årsedan 12-13 typ! o käckte då två revben så vida pass att det tog 3-4 månader att bli smärt fri! har haft känning lite då o då genom åren men nu i våras var jag i A-viken en ganska ”stor dag” så att säga hehe.. lite ringrostig o över riggad och med lite hybris så slutade det med samma skada igen…. aj aj men nu är man igång igen!!! o inpact västen är nu mera standard även lugnare dagar.
-
Sen kan man göra som jag gjorde förra sommaren. Bestämde mig för att göra ett hopp, meni upphoppet fick jag för mig att det nog skulle gå galet så jag bestämde mig för att kliva av och tog bakfoten ur stroppen, men i stället blev det ett kanonhopp, högt och fint, så jag bestämde mig för att inte hoppa och försökte stoppa tillbaka bakfoten i stroppen, vilket lyckades, så när som på lilltån, som hamnade mot stroppens bakkant, just i landningen. Pang! Aj vad ont det gjorde i den tån i några dagar!
Logga in för att svara.