Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Omröstning kiteförbud apelviken i GP

  • lars_m

    Medlem
    16 september, 2008 vid 18:01
  • kvabbso

    Medlem
    16 september, 2008 vid 18:57
  • neven

    Medlem
    16 september, 2008 vid 19:06
    kvabbso;500364 wrote:

    GP kommer att undra lite när fler röstar på denna undersökning än typ “Vilka skulle du rösta på om det var val idag?” 🙂

  • haze

    Medlem
    16 september, 2008 vid 19:19

    Nähä?? Varför skulle de undra för? Och hur mycket betyder denna omröstningen?

  • sourra

    Medlem
    16 september, 2008 vid 21:49

    Jo, för att merparten av deras läsare inte består av kitesurfare. Sen betyder inte den här omröstningen så mycket men det är såklart en tankeställare för dom om tusen pers röstat nej och 80 pers ja. VSK’s möten med Jana ger betydligt mer. Ulven, Debbie och Löx har varit där och det ser lovande ut men än är inget klubbat. Är alla som bryr sig om kitesurfing i Varberg med omnejd med i VSK?

  • blackadder

    Medlem
    17 september, 2008 vid 04:01

    Kommer upp lite info om det mötet på hemsidan inom kort.

  • yann

    Medlem
    17 september, 2008 vid 05:55

    Bra jobbat! Jag tror också en så här omröstning kan väga in. Vi ska ju inte bygga våra argument på den det hindrar ju i alla fall att motparten använder den i sina argument. Det handlar ju inte om vem som får majoritet eftersom merparten av GPs läsare inte badar i Apelviken. Vad jag inte fattar är varför det var så högt som 23% i början. Vissa måste ju bara älska förbud i alla dess former oavsett om det gynnar dom eller inte påverkar dom alls.

  • smaskens

    Medlem
    17 september, 2008 vid 06:29
  • above_the_law

    Medlem
    17 september, 2008 vid 06:55

    @Blackadder 500411 wrote:

    Kommer upp lite info om det mötet på hemsidan inom kort.

    Riktigt gott att höra att ni haft ett “riktigt” möte:-)!

    Det är nog bara genom en grundlig dialog som vi kan “mota Olle i grind”, där vi kan framföra våra MYCKET starka och befogade argument emot ett totalförbud.

    Men som Yann skrev så måste vi ju göra allt för att “the dark side” inte ska ha några som helst argument och referenser att ta till….

    Bra jobbat.

  • pettux

    Medlem
    17 september, 2008 vid 11:32

    En röst mot förbudsivrarna från Finland.

    Och jag tycker ju att röster från utlandet är hur relevanta som helst. Jag har lekt med tanken på att åka ner på semester till den svenska västkusten nån sommar, men om det börjar införas förbud och annat trams stryker jag snabbt Sverige från listan på alternativ.

    Då spenderar jag hellre mina euros i Portugal, Danmark eller nån annanstans.

  • byguy

    Medlem
    17 september, 2008 vid 13:26

    Å så kommer tidningen snart att inse att deras omröstning är hijackad och kiter-boys har än en gång fått se sig själva överkörda med dåligt rykte och gnäll

    Då jag jobbar på ett företag med brandvägg för intranätet ses alla våra (~300) datorer på samma IP-adress. Skulle jag be 20 arbetskamrater rösta skulle GP se samma IP adress på alla 20.

  • litease

    Medlem
    17 september, 2008 vid 13:38

    Sourra: Är alla som bryr sig om kitesurfing i Varberg med omnejd med i VSK?

    Nope, jag är inte med. Hur går jag med?

    Sen är det inte Janas argument vi ska fokusera på utan politikernas feta plånböcker. Det finns ingen bättre väg in till politikernas hjärta än att säga att det gynnar hela kommunen och inbringar en massa stålar till deras kassa. Sen om någon får en kite i huvudet eller inte är inte det största argumentet. Säg hur många miljoner (okej, kanske inte men snart!?) och hur mycket jobb kitesurfingen har generat i Varberg. Sen är saken biff

  • sourra

    Medlem
    17 september, 2008 vid 13:44

    Man blir medlem genom att sätta in avgiften för föreningsåret 08-09 (100kr) på bankgironummer 288-8279. Skriv i fältet för meddelande Namn, Födelsedata och E-postadress.

  • svenne

    Medlem
    17 september, 2008 vid 14:12
    byGuy;500532 wrote:

    Då jag jobbar på ett företag med brandvägg för intranätet ses alla våra (~300) datorer på samma IP-adress. Skulle jag be 20 arbetskamrater rösta skulle GP se samma IP adress på alla 20.

    Jag kör Perl-skript som bygger statistik för webbservrar och ser var trafiken går, vilket land, vilken domän och så vidare. Om många anrop kommer från en IP-adress som inte går att slå upp mot en bolagsdomän är sannolikheten ganska stor att nåt knas är på gång (för min del handlar det om att kapa trafik till bla sökrobotar). Dessutom så bör de ju ana oråd när en poll helt plötsligt sticker iväg i trafikmängd i förhållande till andra pollar.

    Meeeen, det handlar iofs om en bonnahålablaska, så man kanske inte ska räkna med att de är bäst på att ana oråd… 😉

    Självklart tycker jag inte att förbud är bra, det finns bättre sätt lösa problemet på.

  • yann

    Medlem
    17 september, 2008 vid 14:27

    @Svenne 500544 wrote:

    Meeeen, det handlar iofs om en bonnahålablaska

    Ta tillbaka det där innan jag startar en lika stor kampanj på att ge dig minusaloha 😉

    Fast du rätt i att de aldrig kommer att analysera loggarna oavsett.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Omröstning kiteförbud apelviken i GP

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.