Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport ospecifierat hurghada

  • ospecifierat hurghada

    Publicerad av jpeter på 28 mars, 2005 vid 12:44

    Någon som vet hur stor chans man har att hamna i närheten av ett surfcenter om man åker ospecifierat till hurghada? Vill inte hamna mitt ute i öknen, men har inte heller råd att åka specifierat.

    jakob_s svarade 19 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 02:25

    Du måste inte bo på det hotell du blivit anvisad. En vanlig anledning till att man åker ospecad är att det kan vara billigare än att flyga reguljärt.

  • jpeter

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 13:55

    Jag har nog inte råd att inte bo på det hotellet jag blir anvisad. Kostar det något att åka taxi då?

  • bergelin

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 14:24

    Taxi i Egypten är mycket billigt.. Kan inte uttala mig om Hurghada men i Dahab där vi var och som jag rekommenderar starkare om du skall vindsurfa så åkte vi 5 km varje morgon för mellan 5 och 10 kr.

    Men välj Dahab! Vindsäkrare och mkt Billigare!(Iallafall i ett par år till, börjar bli exploaterat)

  • jpeter

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 19:19

    Det blir Hurghada. Det verkar som att surfcentren är knytna till varsitt hotell. Betyder det att surfcentren endast är för hotellets gäster? hoppas och tror inte det.

  • jakob_s

    Medlem
    30 mars, 2005 vid 08:50

    “Någon som vet hur stor chans man har att hamna i närheten av ett surfcenter om man åker ospecifierat till hurghada?”

    Hurghada är litet..chansen är god.
    annars kostar Taxi “ingenting” kolla med rese phösarna eller hotellpersonal vad taxi bör och brukar kosta till de olika ställen du vill åka, sen kör du hårt på det..(är du blek så kommer chaffisarna annars att försöka occra dig)

    “colona watersport (hilton plaza))… 5 pound, ok?”
    eller
    “Ibi and Friends (Hilton Beachresort).. 3 pound, ok?”
    wink.gif

    För övrigt så åker jag och en kompis dit den 9e eller den 12e.. Detur eller ving..

  • jakob_s

    Medlem
    30 mars, 2005 vid 08:57

    Surfcentren är Inte bara för hotellets gäster

    Ibi and Friends låg innanför Hilton beach’s Murar och jag travade bara fram till vaktkuren vid bommen och sa att jag skulle vindsurfa.
    Inga problem..

    appropå murar och väg-bommar. Lite Onödig info: “oroa” dig inte för alla vakterna med vapen.. Dom är där för att skydda DIG…

    PS: Om vakten sitter och röker sin Opium pipa bör man kanske inte stressa dom och ställa konstiga frågor, Du vet hur dom blir.. DS.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport ospecifierat hurghada

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.