Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Över 30 och skulle vilja börja åka skateboard?

  • stefanlindmark

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 22:00

    Du verkar ju bo nästan lika nära som jag gör i forna 0764-området.

  • rad

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 20:28

    Bra jobbat!! Själv köpte jag ett nytt kort på frysen i söndags så nu kör vi:) Och två gubbs var ju en bra början men visst borde det gå att få ihop 20 st surfzonare! Och då kanske vi kan få mängdrabatt på akuten oxå, haha!

  • stefanlindmark

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 20:51

    OK, ska vi köra på torsdag igen då?

    Men ett praktiskt problem: hur känner man igen surfzone-folk egentligen? Larry hittade mig eftersom han såg min vilsna och flackande blick. Men ser ni säkra ut och inte har våtdräkt på er är det ju kört!

    En trevande sån eller?

    Shaka-sign.png

    Eller gul maskros i rockuppslaget?

  • ubbe

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 08:05

    Jag är på på torsdag!! Men som sagt, hur känner vi igen varann utan våtdräkt?
    Ska vi säga kl 19,00 INNANFÖR fryshuset?
    Jag som inte ens har egna grejor kommer att hyra på plats samt skulle vilja ha lite introduktion av någon som kört det senaste åren iaf. Larry eller ngn annan?

    Jag nås på ???0734-125855

    /honken

  • calle

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 10:00
    Ubbe;595641 wrote:
    Jag är på på torsdag!! Men som sagt, hur känner vi igen varann utan våtdräkt?
    Ska vi säga kl 19,00 utanför fryshuset?
    Jag som inte ens har egna grejor kommer att hyra på plats samt skulle vilja ha lite introduktion av någon som kört det senaste åren iaf. Larry eller ngn annan?

    Jag nås på ???0734-125855

    /honken

    Om du bor kvar nära Skidsport så kan ju du och Larry samåka……
    / Calle S

  • stefanlindmark

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 10:10
    Ubbe;595641 wrote:
    Jag är på på torsdag!! Men som sagt, hur känner vi igen varann utan våtdräkt?
    Ska vi säga kl 19,00 utanför fryshuset?

    Det finns gott om plats vid receptionen med stora fördelen att det är inomhus = tempererat. Har någon letat sig dit och kört före 19 är det inte så roligt att gå ut i kylan igen (är man 40+ kanske man t.o.m. har svettats friskt av ansträngningen).

    Jag är garanterat säkerhetsnojigast av alla och lär vara ensam på plats med ryggplatta och inlines.

  • ubbe

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 11:09
    Calle;595651 wrote:
    Om du bor kvar nära Skidsport så kan ju du och Larry samåka……
    / Calle S

    Jag bor kvar nära Skidsport men jobbar inne på Kungsholmenså jag tänkte ta migdirekt till Frysis.
    Ska du inte med då Calle??

    /honken

  • larry

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 14:15

    Jag känner igen dig Ubbe. 😉 Annars kanske ett tips är att lägga in en bild på sig själv här. Jag och Stefan finns ju på bild nu och det enda som kommer skilja i mitt fall är färg på t-shirt.
    Klia sig på hakan eller skägget kanske också kan funka.:tongue:

    Tyvärr måste jag meddela att det finns en risk at jag uteblir i morgon pga en liten förkylning som smugit sig på. Går det åt rätt håll som jag hoppas är jag på plats i morgon, men går det åt fel håll så dyker jag inte upp förrän nästa torsdag.

    Rippa betong!

    //L

  • rad

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 21:44

    Kan inte nu på torsdag men kommer att vara där ofta:) Slänger med en bild på mig och brädan…sedan får ni tänka dit en svart protec hjälm för att känna igen mig!

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=BZ_0srqaxo8″]YouTube- Learn To Skate A Pool – Part 1 of 2[/ame]

  • larry

    Medlem
    21 januari, 2010 vid 14:33
    LARRY;595675 wrote:
    Tyvärr måste jag meddela att det finns en risk att jag uteblir i morgon pga en liten förkylning som smugit sig på. Går det åt rätt håll som jag hoppas är jag på plats i morgon, men går det åt fel håll så dyker jag inte upp förrän nästa torsdag.
    //L

    Lutar åt at jag kör idag. Är lite smårisig, men det skulle var skönt att rulla runt lite som avkoppling i kväll.

  • ubbe

    Medlem
    21 januari, 2010 vid 17:13

    Kommer dyka upp. Kan dock bli aningen efter 19! Snälla håll utsikt efter vilsen tunnhårig äldre man.
    / hinken

  • zabel

    Medlem
    21 januari, 2010 vid 17:24

    Tjena kära vänner!
    Matti och Stiane från Halmstad här.
    37 år och skatar järnet, om det inte blåser förstås.
    Perfekt träning för balansen, ben och anklar m.m…
    Balans är väl färskvara(?) så den måste man underhålla.
    Vi kör OB på lördagar nere i Malmö. Perfekt för träna cutbacks,
    om man inte har råd att komma iväg på ngn tripp.

    “Att säga att man börja bli gammal är bara en ursäkt2:grin:

    Hepp!

    Kolla in film på Surfshopen.se.

  • stefanlindmark

    Medlem
    21 januari, 2010 vid 21:25

    3 farbröder på plats idag. 50% tillväxt på gubbskatarna från förra veckan.

    Hörni! Ni missar grejer om ni inte kommer hit för det här är kul!

    Ubbe hyrde ett kit ikväll, så om du inte har (eller de ligger begravda i förrådet “någonstans”) är det bara att kvittera ut leksaker i receptionen. Han såg för övrigt inte alls speciellt vilsen ut i rampen.

  • ubbe

    Medlem
    21 januari, 2010 vid 21:41

    Efter första vurpan gick det bättre och bättre. Iom att var minst 25 års sen jag åkte ramp så var det helt ok. Var inte ens äldst på stället. Vi såg bl.a. en 45 åring körde hårt. Som Stefan skrev, det går att hyra grejor. Man måste bli medlem för en hundring, sen hur man utrustning för 60 spänn. Så det finns inget att tveka på. Jag kommer att köra igen på torsdag.
    /honken.

  • svenne

    Medlem
    22 januari, 2010 vid 07:48

    Ja, jag kommer så småningom! Jag har en jävla verkstad att bygga klart bara…

    Här är en bra till (jag har bara lite svårt att koncentrera mig på vad hon säger, hon har ju ett VW-bälte…).
    http://video.about.com/skateboard/How-to-Drop-In.htm

Sida 4 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Över 30 och skulle vilja börja åka skateboard?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.