Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Packning Perth

  • Packning Perth

    Publicerad av combat-4-2 på 2 november, 2000 vid 13:34

    Hur mycket packar ni med er som skall till Perth i vinter?

    Har bokat gbg-perth med B.A. och deras maxvikt är 23 kg (dock skall det “nog” vara ok med 25 kg). Övervikt annars ca 300 kr/kg..

    Ifall jag bara tar vågbräda + 3 segel i en stor boardbag så fixar jag 25 kg – (våtdräkt,sele,fenor,tillbeh=ca 5 kg till) då blir handbagaget (max 7 kg) all min packning..

    Med min “fina” segelbag som jag aldrig använder förutom när jag reser så blir det 30 kg.

    Dessutom hade jag egentligen viljat packa ner fristajlbrädan också, men det är väl overkill antar jag.

    Synpunkter?? Hur gör ni andra?? Hur resonerar ni. Jag menar – man kan ju knappast acceptera mer än 1000.- i övervikt (ca 3-4 kg) rent ekonomiskt på en sådan här resa. (Stannar i en dryg månad).

    Bara att klara all vanlig packning på futtiga 7 kg känns ju som en katastroflösning..

    /j

    achpoko svarade 23 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • hakuna

    Medlem
    2 november, 2000 vid 15:26

    När det gäller så konstiga former som en boardbag har så kanske de är lite mer kinkiga, men du kan nog rätt lätt komma iväg med en resväska på 28 kg.
    När min tjej flyttade från Paris hade hon nog 32 kg och en 12 kg i handbagaget (tre väskor), men hon är väldans söt så hon får mycket som hon vill. 🙂

  • calle

    Medlem
    2 november, 2000 vid 16:10

    En boardbag under 3 meter är helt OK hos BA (i allafall förra året).

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 november, 2000 vid 22:57

    bästa jag åkt med är Garuda, 20 kg sportbagage utöver de ordinarie 20kg:na, fast BA är nog bäst därefter, chansa på lite övervikt i handbagaget, det är inte så ofta dom kollar det.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 november, 2000 vid 07:33

    När du checkar in så låt polarn som står en bit bort hålla en p-påse med de små tunga grejerna i handbagaget så lägger ni ner det efter du checkat in.
    Snake-tips i den högre kategorin, när jag flög med BA var det 23 kg sedan fick man ha 5 kilos övervikt innan de började brysig.
    Hoppas inte du saknar freestyle-brädan.

  • combat-4-2

    Medlem
    3 november, 2000 vid 07:47

    jo, det skall vara ok nu också – bara vikten som är bekymret.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2000 vid 15:54

    Lätt som en plätt!
    Ta på dig våtdräkten och hänselen under reskläderna = -4 kilo. Detta gäller fö. alla kläder: ta på dig rubbet. Klä sen av dig på planet och stoppa i “the over head locker”. Sen kan du ju alltid demontera bommen och stoppa ett bomrör i varje byxben och säga att du e stelopererad = – 2 kilo.

  • combat-4-2

    Medlem
    7 november, 2000 vid 16:02

    jo, hehe – man har funderat på mycket sjukt – fast bommen var en ny idé.

  • henrik

    Medlem
    7 november, 2000 vid 22:58

    Man kan alltid skicka grejorna med flygfrakt det är åtmindståne hälften så dyrt som över vikts kilon. Hem från Pert skickade jag en rygga på 10 kg och betalade 700 bagis på plats. Väl hemma kostade det 300 till för att få ut den från frakt terminalen på Landvetter. (vintern 96-97)

  • achpoko

    Medlem
    8 november, 2000 vid 10:45

    Angående att resa med packning. Oftast är dom okey. Men det händer att man får hicka.
    Jag har råkat ut för i princip 0 kostnad med även ex antal tusen
    Man får räkna med vilket som… Det är bara en sak jag vill säga…
    Det man FÅR ha med sig i vikt är inte alltid samma sak som vad man får
    ha med sig i storlek på bagaget. Dom har ibland vissa maxmått innan det räknas
    som windsurfing equipment m.m. Ibland kan det bästa vara att checka in,
    säger dom då något så mumlar du i mungipan typ – surf equipment…
    Om du då har tur, så slår dom i boken…..Surf utrustning är billigare än windsurfing..
    Hej o hå

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Packning Perth

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.