Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passa er för Orcinus orca ute på vattnet…

  • joce

    Medlem
    5 januari, 2005 vid 15:39

    Ooops, det finns ett offlineforum blush.gif Kanske skulle ha postat där istället.

    Joce

  • johanc

    Medlem
    5 januari, 2005 vid 16:37

    Offtopic eller inte, det är jääääääävligt tjusigt att sätta sin eskimåsväng i det läget……. Nästan lika snyggt som att frontloopa över den….

    Tycker

    JohanC

  • brutus

    Medlem
    5 januari, 2005 vid 16:57

    o fy fan! för att få en sån där sak i skallen!!!
    o ännu värre – den måste ju trott killen var en säl, skumt att den inte gick med gaddarna först!??

  • rasmus_w

    Medlem
    5 januari, 2005 vid 17:05

    Vad jag har hört så är det normala att späckhuggare inte betraktar människor som byten. Jag har en känsla av att deras otäcka rykte mest har att göra med det faktum är att de är lika stojiga som vanliga delfiner, fast tio gånger större, samt att de kan jävlas rejält om de faktiskt blir arga. Att de sen kan käka delfiner (som vi människor tenderar att gilla) till frukost gör inte saken bättre.

  • nickesurf

    Medlem
    5 januari, 2005 vid 17:44

    Japp, Späckhuggare ska vara riktigt intelligenta.
    Hittade lite om dem här: http://www.mooe.nu/tixi/orca.html

  • johanc

    Medlem
    6 januari, 2005 vid 21:43

    Lite kuriosa om späckisarna…. Enligt en vanligtvis trovärdig kollega som varit uppe i Tysfjord och sett dem jaga sill är de såpass petiga med maten att de biter av huvet och spottar ut det innan de sväljer… Och det alltså med sill… Det flyter sillhuven överallt däruppe i oktober…. Häpp

    JohanC

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 14:18

    Ingen som lyckades spara filmen? Sidan är nere pga för många träffar!
    /El_Duderino

  • hellaker

    Medlem
    7 januari, 2005 vid 22:14

    Jag missade ocksa filmen, men har ar en lank till en liknande story som intraffade pa min hemmabeach i somras. Snallare typ av val, men stor nog sa man hade darrat…

    (Man behover in te registrera sig for att lasa artikeln tryck bara pa “Ask later”)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passa er för Orcinus orca ute på vattnet…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.