Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pick-up lines vid line-up:en

  • Pick-up lines vid line-up:en

    Publicerad av gonadman på 11 augusti, 2004 vid 08:28

    Det har inträffat några gånger nu. Att jag stött på en riktig vurping, snygging på stranden eller rent av i vattnet (efter att man gjort en snygg face-plant) alltså.

    Eftersom jag nästan alltid attraheras av surfande/vindsurfande av motsatt kön så försöker jag i dessa tillfällen utmärka mig på ena eller andra sättet. Med någon form av semi-tunghäfta brukar detta sluta i något ultra-lamt, typ “eh…schysst gummi tjejen!”. Som synes behöver jag hjälp och inspiration av er Steffoianer. Tips, erfarenheter – Hit me!!

    gonadman svarade 19 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • apelbapel

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 08:50

    Behöver du hjälp med dragkedjan till våtisen? eh

  • sunken

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:31

    “Du ser våt ut..”

    (kunde inte låta bli)

  • beny

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:38

    med glasögonen på bilden kan man väl inte misslyckas? wink.gif
    nej men jag vet inte vad man ska säga. dragkedjan är nog bäst

  • aggrosurf

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 09:39

    Jag tror det sitter i generna på alla surfare. Jag har då aldrig lyckats med att dra upp en drag kedja på en dudelina. Ner känns mer naturligt liksom.

    Hört på parkeringen i apelviken.
    En tjej skriker.. ”Varför är du så jävla kräsen när inte ja är det”.

    Ps..du vet att jag vill ha dig.surf girli

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 10:34

    Har aldrig stöt på någon surf tjej.. Men de jag vet om tjejer i almänhet är de är några självupptagna jävlar som alltid behöver bekräftelse.. Så de funkar alltid med sätta dem i fokus och ge komplimanger.. lycka till!

  • oskie

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 10:44

    Hur ofta händer det att en tjej kör ensam i bilen till stranden en kall höstdag för att surfa?

  • aggrosurf

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 10:49

    Jag vet att tjejerna på konfen är smartare en att bli retad av någon anonym tönt.

    Gonad: Man kan inte ragga å göra framåt samtidigt.

  • king_louie

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 13:04

    Svar till:


    Hur ofta händer det att en tjej kör ensam i bilen till stranden en kall höstdag för att surfa?

    [/ QUOTE ]

    Det är för att kalla höstdagar så är vi alla hemma och kokar sylt.

    skåne-tösen
    (som längtar till höststormarna.. )

    pick-up tips: en fet mast i huvet funkar nog på dom flesta

  • aggrosurf

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 13:26

    Gå fram till dudelinan med din gamla bom och blinka… Här ta denna det är lika bra att du vänjer dig med ett tjockt grepp… tongue.gif

  • s

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 14:12

    Svar till:


    Gå fram till dudelinan med din gamla bom och blinka… Här ta denna det är lika bra att du vänjer dig med ett tjockt grepp… tongue.gif

    [/ QUOTE ]

    Aj faaan! Jag som precis har köpt en bom med tunt grepp…. wink.gif

    /S..

    PS. Min flickvän skrattade gott åt den!!! Bäst hittills! DS.

  • ola-h

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 14:14

    Men Staffan, du kanske kan köra samma trick med masterna, du har väl några tjocka kvar, eller?

  • moon

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 14:29

    våtdräkt är vackert… mmm lukta gott

  • gonadman

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 19:29

    Ett handfast råd ska aldrig underskattas!

  • rasmus_w

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 23:08

    Pickuplines funkar inte. I alla fall inte som inledande replik. De kan funka när man är “klar” med flörtandet och bägge mest går och väntar på en anledning att åka hem tillsammans.

    Annars är väl tipset som vanligt att ligga lågt. Presentera dig för tjejen som såg dig vurpa, säg kanske att du tycker det är kul med surfande tjejer eller nåt liknande och fortsätt sen segla. Tänk inte mer på saken, det är ingen idé att försöka charma en totalt okänd tjej. Du har presenterat dig, det är första steget mot att inte vara okänd.

    Överhuvudtaget, ragga inte för hårt. Det går säkert 25 manliga surfare på varje surfande tjej. Tänk på att tjejen troligen är där för att surfa, inte för att få 30 kåta surfande killar efter sig.

    —-

    Jag passar på att lägga till lite. I ett annat forum såg jag en tjej påstå att tjejernas favoritsätt att ta kontakt med killar, att spela hjälplös (eller be om hjälp, hur man nu ser det), funkar även om man är kille och vill ta kontakt med en tjej.

    Är det nu så att den där intressanta tjejen råkar landa en spock 540 en bit ifrån dig så kan du ju fråga om hon har lust att hjälpa dig att bli lite bättre med tricksandet. Blåser hon förbi med maxtryck i ett rejält racesegel, fråga om hon har lust att hjälpa dig segla lite fortare. Folk blir glada när de får känna sig lite duktiga!

  • gonadman

    Medlem
    12 augusti, 2004 vid 08:30

    Bra, både mer och mindre seriösa förslag. Aggro – du blir nominerad till “The Zen master of line-up pick-up lines”.

    Mast i huvudet är ett handfast råd som helt säkert resulterar i någon form av kontakt. Kontakt med ett knä i skrevet kanske.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pick-up lines vid line-up:en

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.