Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pix Halmstad 110907

  • raask

    Medlem
    7 september, 2011 vid 20:47

    Uusch va tråkigt de ser ut…
    Eller?

  • gurra1978

    Medlem
    7 september, 2011 vid 21:13

    Trevliga bilder. Halmstad såg bra ut. Så här såg Åsa ut. Stundtals riktigt stort.

  • jofogel

    Medlem
    7 september, 2011 vid 21:54

    Och jag då! Var i Läjet ikväll, fantastiskt bra massor med vind själv körde jag med 3,7 -alldeles lagom. Är dock lite orutinerad. En gång – på väg ut för styrbords bog – åkte jag längs en våg och försökte hitta en plats på vågen där den inte skulle bryta, så att jag kunde ta mig över och fortsätta utåt. Letade och letade, vågen såg hotfull ut, perfekt ramp över hela bredden. Jag var inte hoppsugen utan snarare lite krampig. Farten ökade när jag föll av i en undvikande manöver. Hastigt och lustigt bestämde jag mig så för att hoppa över på sista spoten utan vitvatten, alldeles till höger om mig. VIPS! En snabb, tvär sväng upp på en brant våg gjorde att det blev något slags bakåtloop, helt runt bara SWISCH! Har jag inte försökt sedan 1995 och då var det med flit några enstaka gånger. Men runt kom jag med god marginal och pladask. Väldigt ballt. Var det någon som såg min manöver? Jag svär det är sant.

  • dr-masse

    Medlem
    8 september, 2011 vid 07:17

    Den där första bilden är smått magisk. Det där stället i Halmstad ger verkligen otroligt fina bilder och en superskön vinkel på seglare och våg.

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=58883&stc=1&thumb=1&d=1315427061[/IMG]

  • johan_gbg

    Medlem
    8 september, 2011 vid 07:18

    Sweet!

  • hakuna

    Medlem
    8 september, 2011 vid 07:19

    Det måste varit grymt i Åsa, men vrid från syd till väst, det är väl så det blir bäst där?

  • superextrem

    Medlem
    8 september, 2011 vid 07:22

    Ser fint ut i halmstad. Uppenbarligen var man på fel plats på fel tid då både vilshärad och Ringenäs var befolkat med sammanlagt 0 personer runt 17 tiden, jag blev minst sagt snopen. Ok, riktningen kanske inte var optimal på något ställe men det såg ut att vara fina vågor och duktigt med vind…Som skåning far from home, sjuk mycket vind i byarna och kitarjävel tog jag beslutet att inte gå ut solo så jag fick besviken styra kosan söderut igen…

    Bidrar alla till välfärden i halmstad och jobbar häcken av sig eller var jag helt enkelt på helt jävla fel plats igår, bara undrar?
    /X

  • lars_k

    Medlem
    8 september, 2011 vid 07:34

    hakuna, ja Åsa var fedt. Uppåt mast på yttre revet. Lite väl mkt vind bara för mitt 3.7. 18 m/s i medel. Jäävligt ball dock!

  • andyhstd

    Medlem
    8 september, 2011 vid 09:06

    Looking good! Själv var jag och plåtade vågsurf i Sandhamn. Kolla här:
    http://www.westphoto.se/surf110907/index.html

    Funkar inte i Iphone/Ipad.

    /Andy

  • claes6

    Medlem
    8 september, 2011 vid 10:15

    Ser riktigt trevligt ut! Bara att hoppas att det håller i sig till nästa helg när jag kommer ner…

  • bopung

    Medlem
    8 september, 2011 vid 13:14

    bild 3 är en riktigt skön känsla i!!

  • basse

    Medlem
    9 september, 2011 vid 10:01

    Fina surfbilder Andy!

    Den andra Andy levererar som vanligt på vågen! Punta?

  • mag

    Medlem
    9 september, 2011 vid 20:56

    Någon såg vindmätare i Halmstad visade 23m/s, så det räckte med vind faktiskt. Hade 3,3 men kunde lätt haft mindre. På vågen var det mindre vind, och helt glassy. De största var 3+ feta meter och ganska respektingivande. Bilderna visar “tyvärr” bara slutet av det götta.
    Tack för bilderna Måns!

  • soulsurfer

    Medlem
    10 september, 2011 vid 10:34

    Fint i varberg också
    men för mycket onshore.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pix Halmstad 110907

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.