Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Primadonna session Mossby ikväll!

  • walle

    Medlem
    27 april, 2005 vid 19:33

    kan det va så att han e klumpig!? grin.gif

  • biorno

    Medlem
    27 april, 2005 vid 20:11

    no comment.. men anledningen att han stack ut med den igen var ju för att den skulle torka då han satt den i vattnet tror han skyllde på att vinden dog men det märkte inte jag nåt av … smile.gif

  • zebulon

    Medlem
    27 april, 2005 vid 23:49

    Svar till:


    Svar till:


    Härliga bilder Paul!

    Sa ju att du skulle gilla kiten och det ska löna sig att chansa lite’ ibland (grisen i säcken)…

    Ang. bommen släpper JN en update/tillval till sin nuvarande konstruktion nu i maj. Har inte fått bilder & detaljer ännu men i stort sett samma funktionalitet har utlovats men mycket mer anpassad för unhooked riding! Gamla kommer att finnas kvar och kallas ‘classic’…

    MVH / Jonas
    http://www.airborn.se

    [/ QUOTE ]

    Det låter bra! Men den nuvarande e det risk att den löser ut “av sig själv” vid start/landning… (det var det som hände i Västervik)

    Förresten hur går det med stropparna?
    Skickade ju ett “intresse mail”…

    [/ QUOTE ]

    Halloj Walle!

    Lite intresserad på vilka grunder din ‘riskanalys’ huruvida kiten självutlöser (!) är grundad! Har du kört själv, eller… confused.gif Eller, om Mr X nu har information om självutlösning är jag mycket intresserad av att höra detaljer! Speciellt eftersom nuvarande konfig. kommer att finnas kvar…

    Har inte glömt dig ang. justerbara stropparna! Jag har endast fått kompletta brädor ännu. I nästa leverans har jag blivit lovad ett par extra stroppar.

    /Jonas
    http://www.airborn.se

  • kaiser

    Medlem
    28 april, 2005 vid 05:07

    Ingen risk att “den” löser ut, möjligen att du löser ut den. är ju idiotsäkert om man vet vad som händer när man drar den svarte plastgrejen mot sig.

    Skönt att det kommer ett uppgraderingskit för unhooked riding. Har själv vikt pannan i djupa veck för att hitta på någon bra lösning på nuvarnade, men inte kommit fram till något.

    Kul också att folk som sett donnan utomlands har bra erfarenheter. Bl.a. så ska den tydligen vara världens snabbaste kite.

  • walle

    Medlem
    28 april, 2005 vid 05:23

    Nej det e nog ingen risk att den självutlöser!
    jag skrev nog lite otydlig/fel ( …”av sig själv” skrev jag och syftade lite på åkaren wink.gif )

    det som tydligen hände var att han fastnade med något när han skotade hem/styrde bommen vid landning.
    Tydligen går det väldigt lätt att dra tillbaka fjädern!

    Jag ser själv fram mot att testa den men det blåste på tok för lite för mina 74kg vi det tillfället.
    Men av vad jag såg och hörde så e den snabb i alla fall smile.gif

  • antiques

    Medlem
    28 april, 2005 vid 14:56

    Svar till:


    Var e du ifrån förresten?

    [/ QUOTE ]

    Simrishamn om jag inte stavat fel? tongue.gif

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Primadonna session Mossby ikväll!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.