Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing PRO Area, Habo

  • hugeo

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 08:20

    i prefer the chickn00barea

  • skotten

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 11:06

    Fanks for the Love there Lima : ) Ok, so we are all agreed on Habo? is there anything that we have missed or can I go ahead and make maps?

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • stoffe-2

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 11:22

    Antagligen en Stoffe-Zone där man spenderar mer tid under/i vattnet än på brädan..:D
    Men seriöst, som helt grön tycker jag detta verkar vara en vettig idé då man svettas lite lätt mellan skinkorna när ett “pro” kommer fräsande mot en när man själv kämpar för överlevnad..:D

  • tomasw

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 11:27

    Ja för detta måste genom föras!!! Innan idag vid 10 tiden har det helt stört, Det var folk över allt och det var större chans att träffa en kitare med draken än att träffa vattnet. Så vi måste fan styra upp detta. Kan vi inte göra skillnaden mellan “pro” och noobie lite större?

  • hah

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 13:55
    Stoffe-;614426 wrote:
    Antagligen en Stoffe-Zone där man spenderar mer tid under/i vattnet än på brädan..:D
    Men seriöst, som helt grön tycker jag detta verkar vara en vettig idé då man svettas lite lätt mellan skinkorna när ett “pro” kommer fräsande mot en när man själv kämpar för överlevnad..:D

    Håller med Stoffe till 100%!
    Skönt för oss som är nya också att inte ha 20 pers flygande ett par meter runt oss! =)

  • stoffe-2

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 14:18

    Precis, jag är är helt okej med att landsförvisas till söder om bryggan..:D
    Det är ju trots allt för vår och andras egen säkerhet, sen är det ju upp till en själv att make up for lost mingel-time på beachen..:)

  • skotten

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 15:00

    there is always time for some hugs and Gifflar on the beach… I am just a bit worried about all the old naked people… we didnt mention that did we :S…

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • stoffe-2

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 15:04

    Come again?…Nakna gamlingar?…O_o

  • farbrorfraz

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 15:41

    för att visa respekt och good spirit borde det vara nakensurf där… OBS sittsele förbjuden!

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 16:40
    FarbrorFräz;614455 wrote:
    för att visa respekt och good spirit borde det vara nakensurf där… OBS sittsele förbjuden!

    det är bara ta kontakt med frode, han är ansvarig för den biten

  • acemattias

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 19:23
    skotten;614370 wrote:
    Pro area, Newbie area, different words, same amazing end result? who said anything about a “pass”? did I miss that?

    Anyway Mattias… We were talking about this long ago on the beach.. Before Nick was in Austrailia, before the Pier was in habo even… about the time “team vidrig” were puking on one another, Pewe rode prada, and killed a fish with his board.. We just avoided it because it felt arrogant.

    But things change, more and more people have mentioned it to me about things becoming chaotic, its just so busy now that its difficult to know everyone personally and if they are going to send their kite up to 12 oclock in front of you. Someone had to say something.. By having a freshman area just for people to the south of the pier, two things happen;

    1. People that are more likely to have an accident wont hit anything on the campsite that SKOTTEN has to pay for and fix (theres your surferlove) or wipe out camping guests and subsequently get us banned from Habo. Instead they land in the lagoon! – Much safer?

    2. The more experienced riders dont have to worry about someone crashing into their brand new kite and fucking it all up on the second day they have used it – it happens….

    remember Mattias attitude is just as important as riding ability on the beach and in the water… Now that I have the spare parts for the roof, you want to come help me fix it?, or, are you nowhere near Habo, have no contribution to make in this discussion and are only posting comments to assault my personality? ; )

    I dont agree.
    Newbie area and Pro area are not the same thing, a Newbie area benefits all while a Pro area mostly benefits the Pros.
    And who says it will stop at that, if you start dividing more unfair divisions will be easily made later on and there will be no more surfer love in Habo.:frown:

    About the roof, you should not try and fix it if you’re not a professional, you can hurt yourself or others, buy a new, as you would have sad if it was kite related.

  • sidpiraya

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 20:05

    Alla dessa regler och skit om nått förstör ett fint surf pass så är det sura regler.

    Säg till snällt när någon är i vägen typ “UNDAN FRUNTIMMER”.

  • lima-ko

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 20:45
    acemattias;614477 wrote:
    I dont agree.
    Newbie area and Pro area are not the same thing, a Newbie area benefits all while a Pro area mostly benefits the Pros.
    And who says it will stop at that, if you start dividing more unfair divisions will be easily made later on and there will be no more surfer love in Habo.:frown:

    About the roof, you should not try and fix it if you’re not a professional, you can hurt yourself or others, buy a new, as you would have sad if it was kite related.

    Käkar du citron till frukost eller, kom med något konstruktivt istället. Vad tycker du att man ska göra för att få Habo säkrare då?

  • nille85

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 21:13

    Jag tycker nog man ska akta sig för att kalla detta regler eller kalla det för att någon ska förvisas någonstans. Ett sådant beslut kan knappast tas på detta forum. Däremot tycker jag självklart man ska råda alla nybörjare att hålla sig från de folktätaste områdena om möjligt. Själv vill jag som nybörjare hålla mig så långt från andra som jag kan både för min och deras säkerhet, men kommer det nu nudister och badar söder om bryggan har man ju knappast något annat val som nybörjare annat än att flytta sig norrut?

  • lima-ko

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 21:32

    Håller helt med nille, det ska mer vara riktlinjer.

Sida 4 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing PRO Area, Habo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.