Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Problem med vario cleet/clam cleet, North bom

  • guran

    Medlem
    21 april, 2007 vid 10:35

    @rusiak 375122 wrote:

    Har en dryga halvåret gammal bom som börjat strula, cleet’n håller inte kvar depowerlinan på plats. Vad göra? Trodde det var bättre ju mer sliten depowerstrapen blir, men antar att det är just detta som hänt och att resultatet blev det motsatta.

    //alex

    Fick samma problem med min bom i Venezuela 🙁 Snackade med Norths teamriders och tydligen är -06 “cleeten” skit, -07 ska dock vara bättre. Jag hade inget val än att försöka fixa den på plats så jag tog ett litet borr och lade det mellan “räfflorna” och gjorde dem djupare och med skarpare kant. Det funkade ett tag men byter man rep också så borde det vara som nytt….
    Håller dock med om att det där är fabrikationsfel och inte någon förslitningsskada. Jävligt lurigt att kroka ur och plötsligt få lite mer drag än man räknat med 🙁

  • tomw

    Medlem
    21 april, 2007 vid 19:39

    Inte bara material. Hela designen är bristfällig. Vinkeln som depower linan lämnar cleaten var fel så att den vill inte fastna. Cleaten ska vinklas så att “tänderna” greppa när man drar i linana för att släppa greppet, inte lutar så att man få inget grepp….

    Knoppen, som nämd, var omöjlig att greppa.

    Bra saker med bommen:
    Iron Heart med en release som funkar i alla greppläge. Ingen knopp att leta i nödläge. Inget velcro skit.
    Leash från en frontlina som roterar runt c-loopen. C-loopen och roterande leash stannar kvar i hooken när man releasa kiten. Man bara behöver en sk handlepass leash på C-loopen och man är hel garderad och har full spinning leash.

    TW

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Problem med vario cleet/clam cleet, North bom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.