Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Projekt "stilla abstinensen"

  • surfslusken

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 16:02

    Skit koolt, grym ide. Lägg upp bilder på projektet, vilken inspiration man får. Hade ja bara tid skulle jag oxå sy (tejpa?) egna segel. Men ja har fullt upp me mitt våtdräktsprojekt, har snart fått ihop gamla cykelslangar till hela vänsterbenet. När ja sytt ihop cykelslangarna tänkte ja linda in dräkten (mej) i gladpack o sen dekorera me blå eltejt. Tror ni de funkar eller? Funderade på att isolera me alufolie, men de kanske skaver i skrevet, nån som testat?

    Billigt kommer de iaf bli, cykelslangarna har ja än så länge inte pröjsat en krona för, om ett halvår har ja nog fått ihop många nog.
    Gladpack på ICA 19.90
    Eltejp Biltema 9.90 (kanske ja kan sno på jobbet)
    Vulklim, har inte hittan än men många tio kan de inte gå på väl?
    Alufolie 24.90 (om ja nu ska ha de)

  • pss234

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 18:29

    har en halv tub neoprenlim om du vill ha

  • jesse

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 18:46

    Hahahaha! :d

  • nachoman

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 17:22

    Slusk, har du tänkt på att man säkert får tag i billig julskinka så här efter juletider. Kommer du över några kan du kanske använda svålen som isolering till din nya dräkt. Ett tiotal skinkor borde räcka och även bli över till en schysst huva. Tror inte du behöver annat än svål och ett rejält kasslernät. det svåra blir det blåa bara.

  • surfslusken

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 19:34

    Du tror inte de finns risk att den härskna grissvålen kan osa ännu värre än mina gamla nerkissade blåa ställ? Hade man bara haft hälften av de späcklagret Frippe75 lagt till me skulle man inte behöva fundera på de här me dräkt:/

  • windsmurf

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 22:49

    Nu när den här tråden ändå har utvecklats till “outside the box-tänkande” så kommer jag med ytterligare ett bidrag.

    Vad tror ni farbror frej kan göra med dessa ingredienser?
    (Ledtråd; Bild 1 och 2= bild 3)

  • trimmarn

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 07:33

    är det en kitestropp på första bilden?

  • dr-masse

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 10:03

    Blir det inte väldigt svårt att få loss foten om man limmar dit den med PL400 i kitestroppen? 😀

  • lars_k

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 10:27

    Konstigt att Slusken är inne i tråden med sarkastiska kommentarer. Han brukar ju ofta utföra “gör-det-själv” – projekt hemma i kammaren. Dessutom lägger han sedan ut bilder på eländet här på konfen! 🙁

  • windsmurf

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 11:35

    Bild 1 är en strandtoffla, bild 2 är superuniversallimmet pl400. Om man limmar fast strandtofflan på brädan blir det en fotstropp.

    Bilderna är stulna på nätet så bild 3 visar målet med projektet.

  • nachoman

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 11:59

    Paketerar du dem tillsammans har du nåt att sälja.
    Nu börjar det likna nåt. Lägg till en stor frigolitbit så blir det vips ett förnämligt DIY-kit

  • windsmurf

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 12:08

    Här är lite tankar om en cykel/moped-kärra som man kan transportera surfgrejerna med.
    Tanken är att en alustege ska fungera som ram i konstruktionen, sedan fästs två relativt stora cykelhjul på en axel och sist svetsas/skruvas själva dragstången fast. Med denna anordning borde man nog kunna rulla ner utrustningen på stranden och ner till vattnet (likt en skottkärra). Min bräda är rätt så tung och lite klumpig att lasta på takräcket.

  • jesse

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 12:31

    Windsmurf..

    Du är ett geni!

    Jag har funderat på samma sak när det gäller stroppvarianten men med foppatofflor istället. Finns det något skönare att ha på fötterna!?

  • dr-masse

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 12:36

    Jag ser framför mig hur slusken bygger cykelkärran för fullt nu.

  • surfslusken

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 12:47
    dr Masse;644150 wrote:
    Jag ser framför mig hur slusken bygger cykelkärran för fullt nu.

    Japp, sitter just o CADar på en liknande konstruktion att ha o rulla min tunga
    balle till pissoaren me.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Projekt "stilla abstinensen"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.