Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pump med tryckmätare

  • Pump med tryckmätare

    Publicerad av martin på 16 juli, 2007 vid 10:50

    Vart hittar man en pump med tryckmätare?

    Visst funkar det med Biltemapumpen, men jag tycker det är rätt smidigt att inte behöva fundera på hur hårt man pumpar, utan bara köra till rätt tryck på mätaren.

    skanepaul svarade 16 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • sourra

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 10:58

    Jag har för mig att det finns lösa tryckmätare att köpa som man sätter mellan pumpen och slangen. Slingshot hade/har såna på sin Jenna J-pump. Vet tyvärr inte var de finns att uppbringa.

  • aka_kalle

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 11:02

    kan kanske rota fram nån oupppackad-2007-north-dualactionhandpump men som du förstår är den svindyr

  • martin

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 11:23

    @AKA_KALLE 397566 wrote:

    kan kanske rota fram nån oupppackad-2007-north-dualactionhandpump och som du förstår är den svinbillig

    Hehe, det låter ju lovande efter viss redigering.

  • hugeo

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 11:40

    svårt att pumpa en kite med en pump utan eller?

  • nic

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 12:14

    @Martin 397562 wrote:

    Vart hittar man en pump med tryckmätare?

    Visst funkar det med Biltemapumpen, men jag tycker det är rätt smidigt att inte behöva fundera på hur hårt man pumpar, utan bara köra till rätt tryck på mätaren.

    Ozone-pumparna har separat tryckmätare man skruvar på mellan slang och pump. Kolla med http://www.kitekraft.se, borde kunna ha en pump inne.

    nic

  • martin

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 13:26

    @HugeO 397578 wrote:

    svårt att pumpa en kite med en pump utan eller?

    Nej, inte det minsta. Men efter att ha lånat en pump med mätare under ett par surfdagar så saknade jag den när jag lämnade tillbaka den. Smidigt att veta hur mycket tryck man drar i.

  • tetras

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 15:03

    @Martin 397562 wrote:

    Vart hittar man en pump med tryckmätare?

    Visst funkar det med Biltemapumpen, men jag tycker det är rätt smidigt att inte behöva fundera på hur hårt man pumpar, utan bara köra till rätt tryck på mätaren.

    North har en pump med inbyggd mätare (Wallens sport tror jag de heter som säljer North prylar i Sverige).

  • gadget

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 15:07

    Anders på la-surf har garanterat någon som ligger och skräpar!

  • walle

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 16:20

    men varför???

  • sourra

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 21:09

    @walle 397663 wrote:

    men varför???

    @Martin 397562 wrote:

    …jag tycker det är rätt smidigt att inte behöva fundera på hur hårt man pumpar, utan bara köra till rätt tryck på mätaren.

    _________

  • skejtar_henke

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 10:18

    @walle 397663 wrote:

    men varför???

    För att dom inte kan pumpa.. Dåligt med känsla och prylgalna. Dagens i-lands problem. Fattar inte heller fakiskt.

  • martin

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 13:41

    @skejtar_henke 397874 wrote:

    För att dom inte kan pumpa.. Dåligt med känsla och prylgalna. Dagens i-lands problem. Fattar inte heller fakiskt.

    Äh, det är klart att jag klarar mig utan mätare. Men jag behöver en ny pump och då tycker jag att det är lika bra att köpa en med. Det är intressant att se hur mkt tryck man egentligen drar i, speciellt om man som jag aldrig har ägt en pump med tryckmätare. Eftersom det snackas om 7 psi i LE och 10 i struts tex på forum och liknande så är det kul att se vad det egentligen innebär istället för att bara pumpa tills det tar tvärstopp. Jag skulle tex av rent prylintresse vilja testa att pumpa en one-pumpkite till 6 psi och testa vad det blir för skillnad mot 10. Prylbög eller inte, så gillar jag att ha koll på prylarna, oavsett om det gäller olika slipvinklar och skärpeplacering på raceskidor, rockerkurvor på vindsurfingbrädor eller pumptryck i kites.

    För mig är det skit samma om den kostar 99:- på Jysk eller 299:- med mätare i en surfaffär.

  • eddie

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 18:01

    Hur fan orkar ni bry er. Vill killen ha en pump med mätare så är det klart att han skall ha en.
    Jag håller med honom, varför köpa en pump utan mätare om det finns pumpar med….?

  • skejtar_henke

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 09:22

    och att vi ens svara….? Varför gjorde vi det? Ja klart han ska ha en om han vill ha en.

  • skanepaul

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 17:47

    Vilket jävla skit o ha!

    Och ja jag har haft tryckmätare på pumpar back in da days…

    Vilket påminner mig om en historia från nått år sen, skulle starta en killes kite, kiten var helt jävla sumpig (dock i mina ögon),
    jag frågade honom ska du inte pumpa den mer? Han svarade, “Nej, jag har tryckmätare på min pump och den
    visade blabla tryck så det ska vara ok…”

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pump med tryckmätare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.