Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

  • Knatte

    Gäst
    24 februari, 2007 vid 10:29

    @vasa 366657 wrote:

    du får väll dra ihop en just film från någon av följebåtarna :laugh:

    M.v.h. Rune

    inte alls omöjligt att det kan bli så :tongue:

  • konstantin

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 11:16

    Låter som en riktigt rolig tävling. Vet inte om jag ser det som en tävling i så fall utan mer som en grym danmarksresa för min del:grin:
    Hade varit grymt att vara med.

    Menar ni att det kan bli av redan till sommaren alltså?

  • the_novice

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 11:40

    @Knatte 366656 wrote:

    Aaaah, bara 7 mil :laugh: :laugh: :laugh: Då behöver man ju knappt värma upp innan 😀
    Helst vill man väl ha nordlig eller sydlig vind då, så att man kan ligga och päsa på halvvind hela tiden. Eller skall vi satsa på höga toppfarter, så är det ju sydost eller nordost som gäller.
    Knatte som kan passa på att vara kaxig, då jag med stor sannolikhet ändå inte är återställd och fixat/rehabiliterad inför denna utmaning. Jag ser min mest som moralisk support:grin: 😀

    Har funderat lite till och största problemet tror jag är att segla så länge på en och samma bog (om förhållandena i övrigt är stabila). Har man inte perfekt trim så märkts det väldigt fort. Förutom kramp så är rätt jobbigt för nacken att vara vriden åt ett håll i dryga två timmar eller vad det nu kan handla om. Det blåa spåret i Björlanda på bilden är fö från en formula session i Björlanda med 9.8 segel i 6-8 m/s. Det blev då ca 55km på 2h utan att förta sig (hade dessutom camelback med vatten) där var längsta bogen ca 5km vilket är ganska långt för att vara surf men det är ju inte i närheten av dryga 70km… :tongue:

  • Knatte

    Gäst
    24 februari, 2007 vid 12:47

    Tror faktiskt att vi pratar om 3 timmar eller längre tid. Stena båtarna kör väl i 24-25 knop och tar väl 3 timmar. (isf kan de inte gå fullt inne i GBG’s hamn)
    Snabbfärjorna som kör i 40 knop (?) och tar ju 1 timme och 45 minuter.
    Logiskt sett så pratar vi nog om 4-5 timmar om inte mera om vi inte har perfekta förhållanden 🙂

  • konstantin

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 14:16

    men var är det tänkt att starten ska vara då? ska den vara långt in i Göteborgs skärgård så kommer det ju ta en tid att komma ut på öppet hav.

    lägger man starten längst ute på Hönö så kommer sträckan bli betydligt kortare. för då är det väl bara raka spåret sen.:laugh:

  • surfan

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 14:34

    vinga…….

  • konstantin

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 14:47

    ja vinga var det visst, missade det.:tongue:

  • vispen

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 10:05

    Kul att det verkar finnas stort intresse. Jag skall börja ringa runt lite redan i morron. Ju mer man tänker på det, desto mer sugen blir man…

  • lbj

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 11:07
    surfan;366685 wrote:
    vinga…….

    Hönö……

  • speedjanne

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 15:26

    Jag hänger gärna på.

  • Knatte

    Gäst
    25 februari, 2007 vid 16:13

    @lbj 366812 wrote:

    Hönö……

    Hönö kan väl vara bättre ur logistisk synpunkt:tongue: Måste ju vara 100% lättare att få ut surfmaterial osv till Hönö jämnfört med Vinga.
    Absolut raka vägen mellan utsidan Hönö till skagen blev ca 62 km långt. Så under 70 km lär det ju inte bli i verkligheten.

  • konstantin

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 17:48

    ja transporten blir ju mycket lättare om det blir på Hönö.
    helt klart en bättre utgångsplats.:wink:

  • fredrik-ygge

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 18:12

    Har länge drömt om detta. Är väldigt intresserad.

  • konstantin

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 19:43

    hittade ett företag i Stockholm som säljer rib båtar. Grymt praktiska och smidiga följebåtar får vi ju i allafall. rib båtar är nog det bästa alternativet på båt till denna typen av tävling.
    se sidan http://www.grandrib.se/ hör med dom om de är intresserade av att ställa upp. de kanske tycker det är en utmärkt idé för att marknadsföra sina båtar:grin:

  • jester

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 20:01

    Jag är oxå grymt sugen. ÄR ju inte nåt man har chansen att göra allt för många gånger i sitt liv.

    Utrustning?

    Stooor slalombräda, och 8-9 kvadrat segel? Formula?

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.