Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

  • Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

    Publicerad av lbj på 22 februari, 2007 vid 06:35

    Idag talade Surfan med Ingemar på Radio city 107,3 i direktsändning….
    Det blir en tävling Göteborg – Skagen i år. Daniel anmälde sig direkt och Ingemar ställer givetvis upp sa han. Ring in och anmäl dig direkt under sändningstid.

    ericgbg svarade 16 år, 9 månader sedan 21 Medlemmar · 61 Svar
  • 61 Svar
  • markforce-f-d-markram

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 14:04

    Kul!
    Vem arrangerar?
    Hur långt är det egentligen?
    Följebåtar, fixar man det själv eller arrangören?
    Kan vem som helst vara med?

  • jester

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 14:26

    Dryga 6 mil fågelvägen utifrån öarna.

    Resten vet jag inte… 😀

  • bjornen

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 14:45

    @Jester 366400 wrote:

    Dryga 6 mil fågelvägen utifrån öarna.

    Resten vet jag inte… 😀

    Att det tar knappt en timme ungefär för er…

  • Knatte

    Gäst
    22 februari, 2007 vid 15:06

    @Markforce f.d. Markram 366388 wrote:

    Kul!
    Vem arrangerar?
    Hur långt är det egentligen?
    Följebåtar, fixar man det själv eller arrangören?
    Kan vem som helst vara med?

    Utan att veta 100% så är inget beslutat ännu, utan det är bara löst prat:blush:
    Men de skulle väl börja söka efter sponsorer och om det blir något, skulle de fixa ett antal följebåtar. Arrangör blir ju “radio City mix megapol” i så fall.

    Ingemar Allen i morgongänget är ju själv windsurfare och är väl den som har kläckt själva iden. Tänkt sträcka är “Vinga-Skagen”

    Följebåtar skall nog ingå i själva dealen och detta skall nog vara öppet för alla i så fall. (Under förutsättningar att du kan surfa skapligt bra.) Tanken var att det borde blåsa 8-10 m/s för att det skall bli planingsförhållanden.
    8-10 m/s ute mitt på Kattegatt är ingen lek på något sätt:smile: :tongue:

  • rasmus_w

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 22:55

    @Knatte 366412 wrote:

    8-10 m/s ute mitt på Kattegatt är ingen lek på något sätt:smile: :tongue:

    Fast skoj låter det. Har jag tid och lämpliga prylar ställer jag gärna upp!

  • the_novice

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 12:44

    @Knatte 366412 wrote:

    8-10 m/s ute mitt på Kattegatt är ingen lek på något sätt:smile: :tongue:

    Haha, ja lite värre en björlanda är det nog ;), men vid 8-10 är det ju bara lite dyning, kan ju inte gärna bli större längre ut än vad det är vid våran kust?

    Problemet är väl snarast att vinden hinner ändra sig plus att det inte är så kul att segla åt samma håll en såpass lång sträcka. Men jag seglar gärna över, gäller väl kanske att inte vara för många i ett alltför spritt fält om det bara är en följebåt…

  • Knatte

    Gäst
    23 februari, 2007 vid 18:03

    @The_Novice 366539 wrote:

    Haha, ja lite värre en björlanda är det nog ;), men vid 8-10 är det ju bara lite dyning, kan ju inte gärna bli större längre ut än vad det är vid våran kust?

    Problemet är väl snarast att vinden hinner ändra sig plus att det inte är så kul att segla åt samma håll en såpass lång sträcka. Men jag seglar gärna över, gäller väl kanske att inte vara för många i ett alltför spritt fält om det bara är en följebåt…

    Jag, vete katten :confused2: Men när det blåser 8-10 m/s brukar det bli ganska skapliga dyningar ute på öppet vatten. Björlanda chopp ligger nog definitivt i lä där :laugh:

  • flensted

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 19:13

    coolt att så många från svenska landslaget i speed skriver här på steffo 😀

  • vispen

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 21:12

    Som sagt är inget klart ännu. Det är bara en idé som vi hoppas kunna förverkliga. Vi kommer att titta på om det finns möjligheter med säkerhetsbåtar i någon form under våren. Dessutom behövs en eller flera samarbetspartners för att få till detta på ett bra sätt. Om allt funkar skulle det kunna bli mycket uppmärksammat i media, vilket vore bra reklam för sporten. Jag tycker i alla fall att det vore en grym grej. Jag återkommer när jag vet mer… Oj, nu har jag visst avslöjat mej…

  • Knatte

    Gäst
    23 februari, 2007 vid 21:25

    Kan väl bli kul om det går att genomföra praktiskt:tongue: (Vispen är väl namnet på katten egentligen:smirk: )

  • surfan

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 06:35

    @vispen 366617 wrote:

    Som sagt är inget klart ännu. Det är bara en idé som vi hoppas kunna förverkliga. Vi kommer att titta på om det finns möjligheter med säkerhetsbåtar i någon form under våren. Dessutom behövs en eller flera samarbetspartners för att få till detta på ett bra sätt. Om allt funkar skulle det kunna bli mycket uppmärksammat i media, vilket vore bra reklam för sporten. Jag tycker i alla fall att det vore en grym grej. Jag återkommer när jag vet mer… Oj, nu har jag visst avslöjat mej…

    Hej vispen ja tror det finns många som vill gälpa till bara ni på radion orkar dra i gång det för ni har ju en otrolig genom slags kraft det har ni bevisat många gånger.Det hadde varigt sååå roligt. otroligt rolig ide mvh surfan

  • the_novice

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 08:38

    Var tvungen att kolla lite på sjökortet, det är ju “bara” 7 mil från Björlanda (fågelvägen). Men man får nog köra med GPS och way points, man vill inte gärna missa skagen och gå för långt norrut…

  • faster

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 08:48

    @flensted 366600 wrote:

    coolt att så många från svenska landslaget i speed skriver här på steffo 😀

    Är det förbundskaptenen som utalar sig?

  • Knatte

    Gäst
    24 februari, 2007 vid 09:38

    @The_Novice 366646 wrote:

    Var tvungen att kolla lite på sjökortet, det är ju “bara” 7 mil från Björlanda (fågelvägen). Men man får nog köra med GPS och way points, man vill inte gärna missa skagen och gå för långt norrut…

    Aaaah, bara 7 mil :laugh: :laugh: :laugh: Då behöver man ju knappt värma upp innan 😀
    Helst vill man väl ha nordlig eller sydlig vind då, så att man kan ligga och päsa på halvvind hela tiden. Eller skall vi satsa på höga toppfarter, så är det ju sydost eller nordost som gäller.
    Knatte som kan passa på att vara kaxig, då jag med stor sannolikhet ändå inte är återställd och fixat/rehabiliterad inför denna utmaning. Jag ser min mest som moralisk support:grin: 😀

  • vasa

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 09:42

    du får väll dra ihop en just film från någon av följebåtarna :laugh:

    M.v.h. Rune

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.