Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

  • teamrider

    Medlem
    17 januari, 2011 vid 20:25

    Gött Jeppe,

    alltid triggande att läsa Mauistorys. Blev ingen resa i år, familjetillökning i januari istället men nästa vinter då j-vlar. Verkar som att ni blir ett schysst gäng – Håll den svenska fanan högt…

  • jakob_s

    Medlem
    18 januari, 2011 vid 14:40

    Aloha
    Kapar tråden en liten “sväng” bara i all välmening.

    Tänkte först PMa Jesper men antar att det kanske finns fler som kan hjälpa.

    Jag drar till maui nu den 31jan. Jag har hittat en Kazuma Shibi 9’8 sup på CL och undrar om det är nån som har provat denna, till synes magiska bräda ?

    Kör samma grej som i fjol. Köper rubbet på platts och säljer när jag åker hem om jag inte lyckas fixa förvaring.
    Så om det är någon som har nån stor twin eller quad och 4.7-5.3, mast, bom som ni vill bli av med så kan det vara av intresse. Som det ser ut nu så blir det en SB quad 86 som köpes begad men jag var nog aningen mer sugen på en Goya ltd 89 twin.

    Mahalo

  • jesper-b

    Medlem
    19 januari, 2011 vid 02:47
    Jakob_S;644664 wrote:
    Aloha
    Kapar tråden en liten “sväng” bara i all välmening.

    Tänkte först PMa Jesper men antar att det kanske finns fler som kan hjälpa.

    Jag drar till maui nu den 31jan. Jag har hittat en Kazuma Shibi 9’8 sup på CL och undrar om det är nån som har provat denna, till synes magiska bräda ?

    Kör samma grej som i fjol. Köper rubbet på platts och säljer när jag åker hem om jag inte lyckas fixa förvaring.
    Så om det är någon som har nån stor twin eller quad och 4.7-5.3, mast, bom som ni vill bli av med så kan det vara av intresse. Som det ser ut nu så blir det en SB quad 86 som köpes begad men jag var nog aningen mer sugen på en Goya ltd 89 twin.

    Mahalo

    Jag har en 2011 4.7 Fire (använd 1 gång men det kan bli några ggr till innan jag drar hem) om du är intresserad av Hotsailsmaui. En 5.3 från Hot kan jag nog hjälpa dig att ordna också om du vill, liksom en beg 400 hotrod mast. Min 5 år gamla Aeron kolbom vill jag nog behålla men en bom kan du hitta precis var som helst. PMa mig om det låter intressant, eller ännu hellre emaila jesper.blomberg@hhs.se

    Aloha!

    JB

  • hollister

    Medlem
    20 januari, 2011 vid 17:41

    Jag är nybörjare på det här med Maui men ska dit på semester om ca 1 vecka. Tänkte bara kolla om det finns några bra hyrspots för nybörjare om man nu inte vill ha stora vågor?

  • lars_k

    Medlem
    20 januari, 2011 vid 17:48

    Det finns flera uthyrare tex Hotsails vid Kanaha Kai. Därifrån är det inte långt till Kanaha. Håll dej innanför reven så är det lugnt med vågor!

  • calle

    Medlem
    20 januari, 2011 vid 19:13

    Jag har hyrt av Hi-tech och det har fungerat perfekt, bra grejer och bra killar att ha att göra med (senaste gången jobbade det två svenskar där då och då). Hi-Tech ligger oxå nära Kanaha, och som Lars K säger håller du dig innanför reven så är det lugnt, har du tur blir du omkörd av nån “superstar” som är ute och tränar slalom 🙂

    / Calle

  • mag

    Medlem
    20 januari, 2011 vid 22:22

    Kanaha ligger i Kahului, bara så du vet. Det är staden ni landar i.

    /Magnus

  • jakob_s

    Medlem
    21 januari, 2011 vid 16:42

    Det låter bra Jesper !
    Jag PMar dig så får vi deala.
    Mahalo

  • ola-h

    Medlem
    21 januari, 2011 vid 19:49

    web.jpg
    web.jpg
    web.jpg
    web.jpg
    web.jpg

  • ola-h

    Medlem
    22 januari, 2011 vid 09:06

    Jawsbilderna är från gårdagen som för mig slutade med lite mellow segling på Kanaha. Idag var jag dock mer eller mindre golvad av feber så trots att Kuau såg grymt fint ut höll jag mig på stranden. Knäppte ett par bilder. Bland annat Jeppe laddade hårt och belönades med en av de där gosiga simturerna som alla som seglat Kuau i över mast väl känner till.

    Lite fler bilder på http://gallery.me.com/ola.helenius#100135&view=carouseljs&sel=0

    web.jpg
    web.jpg

  • koa

    Medlem
    22 januari, 2011 vid 09:49

    Underbart!!!

  • mats_o

    Medlem
    22 januari, 2011 vid 11:44

    Swiiiit!! Ett par av jawsbilderna ser inte ut att vara tagna från Klippan. Var du på en ski eller?

  • calle

    Medlem
    22 januari, 2011 vid 12:31

    Ohhh!
    Visst är det så att bilder från Kuau aldrig riktigt visar hur stort det är?
    Då är bild ett på Jesper extra imponerande, måste varit STORT (bild två tycker jag vi bara ignorerar :-)!
    Kul!
    / Calle S

  • per_m

    Medlem
    22 januari, 2011 vid 13:22

    underbara bilder Ola hoppas febern släpper. Sköna bilder på JB och bra att håller Svenska fanan högt i Kuau YC!

  • ola-h

    Medlem
    22 januari, 2011 vid 19:26
    Calle;644924 wrote:
    Ohhh!
    Visst är det så att bilder från Kuau aldrig riktigt visar hur stort det är?
    / Calle S

    Ja, det är svårt att visa storleken eftersom man fotar från så låg nivå. Men denna kanske säger något (och det rullade in en del som var större än så)

    web.jpg

Sida 3 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.